Dr. Brodsky Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Det har nå oppstått et lite mysterium her i nabolaget, og etter flere måneder med undring må jeg nesten spørre det store internett etter mulige forklaringer. Her er saken: Rett over veien for der jeg bor ligger det en parkeringsplass tilknyttet et kommunalt bygg. Denne parkeringsplassen er reservert besøkende ved dette bygget, og maks parkeringstid er 2 timer. Her har det nå stått en bil parkert, urørt, på samme plass i minst 10 måneder. Etter at nysgjerrigheten min tok overhånd fikk jeg leitet frem litt opplysninger om bilen. Den skulle vært EU-godkjent i slutten av 2012, årsavgiften er betalt, den har skilter, ingen heftelser og eieren bor såpass langt unna at han må ha parkert bilen der for så å fått noen til å kjøre seg hjem etterpå. Det er snakk om en ikke så alt for gammel bil, og det er definitivt en god del verdi igjen i bilen. Så, har dere noen gode forklaringer på hvorfor folk parkerer en bil ulovlig (merkelig nok uten å få bot), så lenge, så langt unna, dropper EU-kontroll og fortsetter å beholde skiltene og betale årsavgift? Endret 7. mars 2015 av Sentenza Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Godt spørsmål. Har du tatt det opp med politiet? Det kan godt være en politisak. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Den kan være stjålet. ...men ville du fortsatt å betale årsavgift for din stjålne bil? Ville man fremdeles stått som eier etter at bilen er meldt stjålet og vært savnet i nesten 1 år? Endret 7. mars 2015 av Sentenza Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Nevn det for politiet. Den kan være meldt stjålet. Årsavgiften kan være automatisk trukket i nettbanken uten at eieren har tenkt over det. Endret 7. mars 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Hadde det stått en bil urørt på en parkeringsplass i 10 mnd hadde jeg varslet politiet, de kan være interessert i den. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Jeg ringte politiet en gang jeg kom over en bil. Det var ingenting spesiellt med den, annet enn at den stor parkert på et litt overraskende sted, tilsynelatende forsøkt skjult. Politiet sendte en patrulje, og dagen etter var bilen vekk. Jeg vet ikke hvorfor. Det skader ikke å si fra. Så får politiet bestemme hva de vil gjøre. Den kan være stjålet, det kan være forsikringssvindel, eller det kan simpelthen være at eieren ikke har plass til den hjemme av ulike årsaker. Politiet kan i så fall informere eieren at dette ikke er riktig sted å langtidsparkere bilen. Men det er deres ansvar hvis du bare melder fra. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Kontakt eiern å hør med han? Eller plukk deler og selg på finn 3 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Tør jeg å spørre hvor du bor med tanke på at den har stått urørt i 10måneder xD? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Den kan være stjålet. ...men ville du fortsatt å betale årsavgift for din stjålne bil? Ville man fremdeles stått som eier etter at bilen er meldt stjålet og vært savnet i nesten 1 år? Man må som eier fremdeles betale årsavgift om bilen er meldt stjålet Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Man må som eier fremdeles betale årsavgift om bilen er meldt stjålet Så om en bil blir stjelt må man betale årsavgift på den til dovre faller? Høres høyst tvilsomt ut... 2 Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Ikke til dovre faller, men et år ser det ut som http://bil.aftenposten.no/bil/Bilen-stjalet_-ma-betale-arsavgift-7726.html#.VP3PZfmG9MR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå