Gå til innhold

Lønner det seg med fastrente nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At de har så lav fastrente viser bare at bankene tror renten blir lav, lenge lenge.

Du kan se på det som et slags veddemål mot banken.

Med de økonomiske utsiktene som foreligger per nå tror jeg ikke på høyere rente på en god stund. De fleste "eksperter" tror på ytterligere kutt i rentemøtet i mai.

Husk at du med fastrente blir helt bundet og ikke kan betale verken mer eller mindre på lånet siden beløpet er akkurat det samme hver måned så lenge du er bundet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Kommer jo litt an på hvilken rente du har i dag, hva du har i lån, og hva du tåler av kommende renteøkninger.

Lenke til kommentar

Saken er at bankene aldri vil tilby kundene en fastrente som er så lav at banken ikkje tror at de tjener mere penger på den enn flytende rente. Banken tilbyr alltid en fastrente som er høyere enn det de tror blir gjennomsnittlig rente i perioden.

Det en låntager må vurdere er om det er verdt å binde renten for å få den trygghetene som fast rente er. Men med mindre man er heldig og treffer helt optimalt tidspunkt for binding, så vil det lønne seg med flytende rente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, jo forsåvidt. Men den dagen vi når det danske fastrente nivået med 1% rente bindt i 30 år så løper jeg så fort beina kan bære meg til banken

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...