TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Prisene er vel ikke så veldig forskjellige mellom de forskjellige nettbutikkene. Det som er minst like viktig er hva som skjer hvis noe går i stykker. Personlig har jeg stort sett handlet hos komplett, der jeg har fått kjempebra service når jeg har måtte sende ting tilbake. Vet ikke med dere andre. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Jeg handler kun hos komplett og digital impuls, fordi det er de beste butikkene der ute. Når man går til RMA så fikser de ting ganske så lett også. Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Jeg kjøper nesten bare Komplett, og kommer billigere ut enn med andre butikker. Stikkordet er: Tilbud. Med litt tålmodighet og planlegging så har jeg spart nesten 4000kr på den siste PCen min til 9k. Kjøpte delene i en periode på 1 måned. Heldigvis aldri hatt behov for RMA enda Endret 7. mars 2015 av Winnetou2012 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Jeg kjøper nesten bare Komplett, og kommer billigere ut enn med andre butikker. Stikkordet er: Tilbud. Med litt tålmodighet og planlegging så har jeg spart nesten 4000kr på den siste PCen min til 9k. Kjøpte delene i en periode på 1 måned. Heldigvis aldri hatt behov for RMA enda Rma ja, har rma`et et 780 Classy som tok fyr, et HK som ble drept av chiefaenskapen (samme som drepte 780 Cl) og et 980 G1 (Ble ikke godtatt dog) Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Burde strengt tatt brukt RMA på CM 690 kabinettet mitt, fulgte ikke med halvparten av skruene engang og HDD Cages fra fraværende. (kjøpte den dog på tilbud for 100kr) Drepte jo nesten HKet mitt ettersom jeg i siste liten mens jeg skrudde det på plass merket at HKet ville knekke hvis jeg skrudde det helt inn. Nå har det gått litt over 1 år, niks problemer. Da orker jeg ikke å slite rundt med det. (er noe herk med et stort kabinett) Noen tilbakemeldinger på ideen min på forrige side? X99 er vel det man går for i denne prisklassen? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Burde strengt tatt brukt RMA på CM 690 kabinettet mitt, fulgte ikke med halvparten av skruene engang og HDD Cages fra fraværende. (kjøpte den dog på tilbud for 100kr) Drepte jo nesten HKet mitt ettersom jeg i siste liten mens jeg skrudde det på plass merket at HKet ville knekke hvis jeg skrudde det helt inn. Nå har det gått litt over 1 år, niks problemer. Da orker jeg ikke å slite rundt med det. (er noe herk med et stort kabinett) Noen tilbakemeldinger på ideen min på forrige side? X99 er vel det man går for i denne prisklassen? X99 er selvsagt hva man ville gått for, Er ikke så mye dyerere heller. 50% flere kjerner som klokker bedre og DDR4 samt da muligheten for 3 way sli for selv den billigste cpu`en. Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Tenkte meg det, hvordan er det med resten av oppsettet? Endret 8. mars 2015 av Winnetou2012 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Kjøpe non OEM windows 8.1 til 50Kr mer, Blå kabler på psu, gul psu, grønne skjermkort og gult hk, brun kjøper.. ikke akkurat color match^^ Spec messig så ser det fint ut. Ville personlig gå for 1 980, og kjøpe enda et brukt frem i tid. kjøpte mitt andre kort for 4000Kr, noe som er en grei pris! Endret 8. mars 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Siste har du nok rett i. Fargene så jeg ikke noe særlig på, godt poeng Blå kabler? PSU klistrelappen kan man vel ta av? Da blir den svart. På min EVGA Supernova 750 g2 er det svarte kabler, er de blå her? Du ser på feil liste vil jeg tro, jeg har ikke Windows lisens med på min Her er min: http://www.prisjakt.no/list.php?l=164560&view=l Endret 8. mars 2015 av Winnetou2012 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Tåpelig å bygge selv om man ikke er pc-kyndig. Da sitter du med skjegget i postkassa med engang noe går galt i forbindelse med bygging eller senere. Og man har heller ingen garanti på selve pcen, men enkeltdelene. Så du er selv ansvarlig for å feilsøke om pcen skulle gå i surr i løpet av 5 år. Nei, bruk den skarve tusingen det koster ekstra for å få komplett til å bygge den. Endret 8. mars 2015 av Kron Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Bygging av PC er lett. Som 12 åring klarte jeg det uten noen problemer... OG man slipper å sende inn PCen til Komplett hver gang det er noe galt, bare for å beholde garantien. Jeg hadde bygget, selv hvis det hadde vært 10% billigere ferdigbygget Forresten, hvor har du det fra at det koster 1000kr å få den bygget av Komplett, det er nok tydelig mer Kanskje ferdigbygget ikke er så dumt, Komplett har 3000kr tilbud på Komplett Gamer Premium i60 Med noen forandringer får du er ferdigbygget pc til en spiselig god pris Endret 8. mars 2015 av Winnetou2012 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Ja, men feilsøking er ikke det. Du forveksler nok komplett med dell her. Man kan fint åpne dekselet på en komplettbygd pc uten å miste garantien. Min ferdigbygde pc på komplett kostet meg ingenting når jeg sammenlignet å kjøpe de samme delene på komplett løst. Men det varierer nok en del. Men for meg er tryggheten å ha garantien på hele pcen avgjørende. Selv om jeg er fullt i stand til å bygge pcen selv, så gjør jeg det heller på denne måten. Endret 8. mars 2015 av Kron Lenke til kommentar
lunden83 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Er man så redd for å feilsøke litt så kan man vel like godt kjøpe laptop. Kjøpte selv en ferdig bygd pc av komplett for en stund tilbake men angret på flere av valgene da jeg var noob når jeg klikket villt i kjøperus :-) utrolig lett å bygge selv. YouTube er din venn ;-) Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Komplett var billigere enn netonnet når vi nylig bestilte noe deler til HTPC`en ettersom komplett har gratis frakt og netonnet ikke Netonnet har gratis frakt -.- Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Komplett var billigere enn netonnet når vi nylig bestilte noe deler til HTPC`en ettersom komplett har gratis frakt og netonnet ikke Netonnet har gratis frakt -.- for meg har de ikke det. da har du 6-10dagers leverings tid.. og skal du "betale ved mottak" er komplett det aller beste i mine øyne.. bestille delene dine på mandag før 12, hent de dagen etter for 0kr i frakt og ikke no "post-oppkrav" gebyr tull. NetonNet pris før frakt osv.. 4179kr, etter frakt osv 4308.. for de ekstra kronene der har du en CPU kjøler eller noe anna små-snaks du vill ha på komplett og forsatt ikke betale noe ekstra.. kun varene Men dette er mitt scenario.. ikke alle som gjør slik som meg. Endret 8. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Li0N Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Broren min vil nok ha det kraftigste mulig med en gang, han kan ikke noe om innmaten i pc-en og blir derfor skuffet hvis det ikke lever opp til forventningene hans det er vel egentlig grunnen til at jeg trenger hjelp her -_- Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Broren min vil nok ha det kraftigste mulig med en gang Det vil koste mer enn 20 - 25K .. Lenke til kommentar
Li0N Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Eller.. det kraftigste mulig for opp til 25k Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Du skal ha PC til både deg og broren din? Jeg ville kjøpt den ferdigbygde PCen jeg linket til ovenfor (med noen konfigurasjoner) til broren, og bygd til meg selv. Da slipper du å være teknisk assistanse, og du får noe som ligger nærmere "drømme-PCen" selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå