Gå til innhold

RAM timings

SaamB

Anbefalte innlegg

Sitter her med et Asus A7N8X hovedkort, og en XP2500+ CPU. Har klokket CPU'en til 200*11 med 1,75 v. Men hver gang jeg rører innstillingene for ram'en, blir det bare tull... får ikke bootet pc'n, og må nappe ut batteriet...

Kan noen fortelle meg hva jeg skal sette som instillinger på følgende:

-Active Precharge Delay

-RAS To CAS Delay

-RAS Precharge Delay

-CAS Latency

-DDR Refference Volt

CPU'en min ligger på 53 grader på idle, og ca 60 på load, i følge Asus Probe... dette er vel litt høyt, er det ikke??

Har 2 80mm vifter som trekker inn luft i kabinettet, og 1 80mm som blåser ut. På CPU'en sitter en zalman 5100cu som går på flatt jern... Har brukt "silver" kjølepasta, kjøpt hos PS.Data...

Noe mer jeg kan gjøre for at cpu'en ikke skal svette ihjel? :p:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo "voltmodde" CPU vifta. Jeg hadde en Zalman CNPS 5100cu selv på XP 2500+ men nå har jeg Tt Volcano 12. Når jeg sier voltmodde må du kople minuslederen (svart leder) fra viften på den blå kabelen fra PSU (-12 V). Så setter du pluss (rød leder) på en orange kontakt. Da får viften 15,3 V og den kjøler og bråker mer. Du kan også sette plusslederen på den gule lederen på ATX kontakten. Da får viften 24 V De er morsomt så lenge det varer *grin*

Lenke til kommentar

Har det samme problemet med min 512 MB Geil PRO brikke. Setter timingen til 5-2-2, så klikker PCen med en gang. Vil av og til ikke boote engang. Jeg har satt dem til 6-3-3, med CL2.

Det virker sikkert til deg og. Og ja, etter jeg satt RAMen til 6-3-3, overklokket jeg fra 166 til 180 MHz, og det funka fint.

Noen som har noe klokt å si til oss begge??

Lenke til kommentar
:wow: Jeg har det samme problemet, men hvis jeg har orginale timings på rammen så går det fett som ******, overklokket min ene brikke på 400 Mhz til 460Mhz, men med en gang jeg ordner på timingene så piper som en liten unge som har vondt en viss plass.
Lenke til kommentar

Finnst ikke noe fasitsvar på hva rammen skal stå på annet enn at den skal klare de timingene som den er oppgitt til å klare på den hastigheten den er beregnet til. Utover dette er du kun prøving og feiling som kann gi svar på om brikkene tåler mer aggresiv timing enn de er oppgitt til.

Lenke til kommentar
Finnst ikke noe fasitsvar på hva rammen skal stå på annet enn at den skal klare de timingene som den er oppgitt til å klare på den hastigheten den er beregnet til. Utover dette er du kun prøving og feiling som kann gi svar på om brikkene tåler mer aggresiv timing enn de er oppgitt til.

Snakket med deg for et par uker siden snekker'n. Om mine RAM-brikker.

De vil langt i fra kjøre på 2,6,3,3 som de er oppgitt til å kjøre på. Jeg kjører 410 mhz. Det betyr jo at det skulle funke med de timingsene.

Sende de i retur?

Er veldig lite sugen på å være uten pc i noen uker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...