Gå til innhold

Start med master eller jobbe mot drømmen?

Anbefalte innlegg

Usikker på om dette er riktig tråd, ny her.

Jeg har drømt om å starte egen virksomhet i mange år. Spesielt i det siste 3 årene har jeg tenkt på dette nesten daglig. For å få et godt grunnlag om bedriftsutvikling, regnskap og økonomistyring startet jeg med økonomi utdanning. Jeg er nå snart ferdig med bachelor i økonomi og administrasjon og valget står mellom master eller starte egenbedrift. For å finansiere bedriften, må jeg ha egenkapital, noe som jeg mangler i dag. Derfor må jeg jobbe og spare penger. Planen er å finne jobb som er relatert til min utdanning, men i dag er det vanskelig å finne jobb med kun bachelor i økonomi. Derfor må jeg bare ta det jeg finner og jobbe veldig mye for å spare nok til egenkapital.

Jeg veit at sjansen for å lykkes er veldig minimal (50-60% av bedrifter som starter avvikles etter 5 år i følge Altinn), men jeg har lyst å ta sjansen nå mens jeg er ung og ikke har barn og kone. Jeg veit at hvis jeg ikke gjør dette nå, kommer jeg til å angre senere i livet. Høres dette ut som galskap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fullstendig galskap er det ikke. Jeg vet ikke om du har en god idé, men du lykkes i hvert fall ikke som selvstendig næringsdrivende uten å prøve.

Når det gjelder startkapital, bør du undersøke hvilke muligheter som finnes hos Innovasjon Norge og hvilke lånebetingelser du eventuelt kan få i bankene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...