Gå til innhold

Forslag til antrekk ute på byen? En blazer kanskje?


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Hei alle moteløver,

 

Er det noen som har forslag til klesplagg og klesstiler som passer bra til en tur på byen?

 

Jeg kler meg forholdsvis pent til vanlig, men føler jeg har litt å gå på når jeg går ut, da jeg stort sett går i det samme der også. Det vil si, ganske bra, men jeg ønsker å steppe opp enda litt til. Vil gjerne skille meg ut fra alle andre, men ikke for mye heller.

 

I første omgang tenker jeg at jeg burde kjøpt meg en kul blazer og ha det som grunnplagg. Noen tips til hvor man kan få kjøpt dette til en ok prisklasse i Oslo?

 

Ellers noen andre tips?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blazere kan variere veldig i pris, og ikke minst hvordan den sitter på kroppen. Du kan sjekke ut H&M man, Carlings, Jack & Jones, G-star og Moods of Norway. Hvis du er usikker på hva som passer deg bør du kanskje snakke med de ansatte. Noen av dem har peiling på hva som er bra og som ikke er bra. Jeg vet ihvertfall at Moods har en del fine, men at min samboer vil ikke bruke dem grunnet at de ikke passer hans kropp godt nok i tillegg til at han har skreddersydde dresser som han bruker (litt bortskjemt mtp passform altså).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hey. Takk for svar. :)

 

Skal faktisk på Moods of Norway i morgen for et annet ærend, så skal sjekke der, men mistenker at de kanskje er litt overpriset?

 

Ellers skal jeg sjekke ut det du tipser om. Noen andre tips? Hva er fint på innsiden av en blazer? Kan man bruke bare en t-skjorte? Eller bør man bruke en fin knappeskjorte (som er det jeg som regel bruker i dag, men uten blazer)? :)

Lenke til kommentar

Hey. Takk for svar. :)

 

Skal faktisk på Moods of Norway i morgen for et annet ærend, så skal sjekke der, men mistenker at de kanskje er litt overpriset?

 

Ellers skal jeg sjekke ut det du tipser om. Noen andre tips? Hva er fint på innsiden av en blazer? Kan man bruke bare en t-skjorte? Eller bør man bruke en fin knappeskjorte (som er det jeg som regel bruker i dag, men uten blazer)? :)

Moods of Norway er svindyrt (etter min mening). Men de har relativt ofte halv pris på en del klær. Dermed kan du være heldig. Har selv fått kjøpt kjole der som egentlig kostet 2000,- til halv pris. <- Ventet til den var på tilbud :p

 

T-skjorte går fint, men helst V-hals. Det er forsåvidt min personlige mening, men syns det virker mindre "casual" enn med en rund hals. Gjerne helfarget også. Knappeskjorter er også pent under blazer, men for å få den ekstra lille "touchen" kan du bytte ut den vanlige knappeskjorta med en skjorte med mulighet for å sette inn noen fine mansjettknapper. :)

 

Forøvrig kan Dressmann ha noe greit, men er jo veldig "standard".

 

Nettbutikk: https://dressmann.com/no/Nettbutikk/tilbudstorg/(<- den stripete der har litt kult mønster inni).

Lenke til kommentar
Du kan sjekke ut H&M man, Carlings, Jack & Jones, G-star og Moods of Norway. /quote]

 

Hold deg unna de butikkene.

 

Sjekk heller hos butikker som Follestad, Eger, Steen og Strøm, osv. Kanskje til nøds Volt, de har vel en del fra Oscar Jacobson, J. Lindeberg osv.

 

Anbefaler å ta med jakken til en skredder for justeringer, så slipper du å se ut som en noob når du bruker den.

 

Edit: fucka opp quoten. Orker ikke rette.

Endret av JorgenH
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Moods of Norway er svindyrt (etter min mening). Men de har relativt ofte halv pris på en del klær. Dermed kan du være heldig. Har selv fått kjøpt kjole der som egentlig kostet 2000,- til halv pris.

 

Jeg var tilfeldigvis innom Moods i et annet ærend i dag og ettersom de skulle legge ned den avdelingen jeg var innom i dag, fikk jeg faktisk en blazer/dress inkludert bukse til kr 2000. Satt som et skudd. Mulig jeg må justere buksen litt hos en skredder, men jeg betalte i praksis kr 200 for den alene.

 

Superfornøyd. :)

 

Usikker på om jeg kommer til å bruke hele dressen på byen på det jevne. Blir nok som regel å bruke kun blazerjakken og en litt penere dongeri.

 

Takk til alle andre svar også. Skal kikke litt mer på de linkene. ;)

Lenke til kommentar

Ikke glem detaljene! Riktig klokke, sko og fargekombinasjon gjør ofte mye for helheten.

 

Personlig er jeg veldig fan av monks, og kombinerer gjerne med beige eller røde chinos. Her er det selvsagt viktig med riktig farge på blazer og skjorte.

I semsket skinn da isåfall? Har prøvd meg et par turer ut med skinnsko, men de blir mishandlet og tråkket på såpass mye at jeg ikke lenger tar sjansen på det.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Ikke glem detaljene! Riktig klokke, sko og fargekombinasjon gjør ofte mye for helheten.

 

Personlig er jeg veldig fan av monks, og kombinerer gjerne med beige eller røde chinos. Her er det selvsagt viktig med riktig farge på blazer og skjorte.

I semsket skinn da isåfall? Har prøvd meg et par turer ut med skinnsko, men de blir mishandlet og tråkket på såpass mye at jeg ikke lenger tar sjansen på det.

 

 

Er ikke det motsatt?

 

Jeg er veldig glad i mine semskede Clarks, riktignok lyse, men de blir fort skjemmet om man ikke er forsiktig. Med godt stell går det GREIT, men er ikke helt optimalt.

 

Trodde rent skinn var mer robust.

Lenke til kommentar

Mine er semsket ja. Egentlig mest fordi jeg synes det er penest. Kanskje ikke optimalt i fulle lokaler, men prøver å være forsiktig.

 

Erfaringen er vel egentlig at det varierer en del fra sko til sko. Hadde et par semskede chelsea boots som tålte "alt". Så greie ut selv etter to år med sne og sludd, men har jo hørt at ikke alle er like heldige.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Bruker-239845

Interessert i flere innspill her.

 

Prøvde blazeren med mine clarks, en mørk blå dongeri og en skjorte, men ikke helt fornøyd med resultatet. 

 

Har vurdert å kjøre full dress også, men skulle gjerne hatt en mellomting i tillegg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...