El-Hadji Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Er DFi LAN PARTY ytelsesmessig bedre enn disse? Er det vits å bruke 500kr mere på LANPARTY? Har hovedkortet noe å si på tempen te cpuen? En kompis skiftet fra et Epox hk til lanparty, da kunne han ta viftra ned på minimum, og cpuen ble kalder.... Trenger TIps Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Vil ikkje tru at LAN PARTY kortet er verdt dei 500 ekstra. Eg har Epox 8rda3+ og er fornøgd med det, men der finst mange gode kort. At cpu-tempen gikk ned pga bytte av HK hørest litt rart ut. Sikkert sensorene som måler forskjellig. Litt Off-topic: Sorry at eg sei det, men avataren din var ufattelig stygg Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 har nå mitt andre epox kort, og det er 3 andre i familien som har epox kort, og har ikke hatt noe problem med noen av de. Derimot er det 2 i klassen min som har problemer med DFI kortene sine... så jeg ville gått for epox. Hva er vitsen med å betale ekstra for å få et hovedkort med mega fjortis-faktor men samtidig få et merke som har en tendens til å være ustabilt? Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Litt Off-topic: Sorry at eg sei det, men avataren din var ufattelig stygg Liksom det som er hele poenget *grin* Har liksom den følelsen av at alle her hater Bill noe sykt, og derfor fristet det bare så utrolig å ha ham som avatar :nice: Syne Bill gjør en kjempejobb : (not) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Abit NF7 v2.0 er oxo et godt kort, og det er billig Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hmmz... Hvorfor er det nesten ingen på dette forumet som "reklamerer" noe serlig for Asus A7N8X Deluxe? Har dette selv og må si jeg er god fårnøyd Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Er DFi LAN PARTY ytelsesmessig bedre enn disse?Er det vits å bruke 500kr mere på LANPARTY? Har hovedkortet noe å si på tempen te cpuen? En kompis skiftet fra et Epox hk til lanparty, da kunne han ta viftra ned på minimum, og cpuen ble kalder.... Trenger TIps Det kan jo være at han hadde på riktig\bedre goop da... BTW: Har Epox 8rda3+, og er veldig fornøyd. Kjøpe meg xp3200+ til jul når prisa sikkert droppes ennå mer, så kan jeg kanskje klokke litt mer agresivt også. (xp1800+ palmino er ikke noe suuuuper på klokking nei!) Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg har også Epox 8RDA3+ og må si det er veldig bra iforhold pris\ytelse.. rock steady er det også.. fint det er så mange Epox tilhengere rundt om.. anbefaler kortet på det varmeste, (for de som er interesert hadde jeg et ASUS A7V333 før) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Abit NF7 v2.0 er oxo et godt kort, og det er billig 150 kr mer, og du har et AN7. Jeg har bestilt det, men det kommer ikke før tidligst den 14. :grine: Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hmmz...Hvorfor er det nesten ingen på dette forumet som "reklamerer" noe serlig for Asus A7N8X Deluxe? Har dette selv og må si jeg er god fårnøyd Har A7N8X Deluxe jeg og, og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 I følge tomshardware sin test av nForce2 hk er det egentlig ganske liten forskjell mellom de ulike hk. Alle yter faktisk veldig bra, og det er kun småting som skiller, men dfi og gigabyte stikker faktisk av med seieren Konklusjon står der. Persolig ville jeg gått for et med passiv heatsink på chipset, men så digger jeg ikke støy heller. Da er det færre å velge mellom, men bla AOpen ser ut til å endelig ha produsert et godt kort igjen. Også har vi selvsagt det gode gamle asus a7v8x som ble nevnt her da. Hadde muligens gått for det, men det er bare fordi jeg er gammal( ble 27 i helgen :grine: ) Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har også Asus A7n8x deluxe. Jeg er kjempefornøyd! God ytelse, sinnsykt stabilt. Har dual LAN & rått lydkort også, hva mer kan du forvente av ett hovedkort? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Alle yter faktisk veldig bra, og det er kun småting som skiller, men dfi og gigabyte stikker faktisk av med seieren Konklusjon står der. Kanskje ikke så rart når de kortene som vinner er overklokket? Med 2.5mhz i FSB. Det er faktisk ikke lite det. KAN være dårlig klokkegeneratior ,men en så stor feil er ikke en tilfeldighet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 EPoX hadde overklokkings tronen til de støtte på MHZ sperra på 2400 MHz FSB klokking på en 1700 T bred. De måtte vike til ABIT, som nå ruser en NF7 på 492 MHz EFFEKTIV FSB! Bla litt lengere ned her: http://www.ausfx.com/index.php?board=33;ac...y;threadid=6103 Der er det en Barton som koser seg i et NF7 NON S. Han har ikke moddet ABIT'n enda, men skal det. Så nå må jeg si at ABIT ser ganske rå ut, EPoX tar annen plass etter min mening. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Kanskje ikke så rart når de kortene som vinner er overklokket? Med 2.5mhz i FSB. Det er faktisk ikke lite det. KAN være dårlig klokkegeneratior ,men en så stor feil er ikke en tilfeldighet. Eh, det er vel neppe de 2,5mhz ene i fsb som er avgjørende for vinningen. At de er overklokket litt fra fabrikk blir jo også påpekt( det er heller ikke uvanlig, asus har jo ofte lagt inn en slik par % overklokk i sine hk slik at du ligger et hestehode forran i benchmarks). Uansett er det vel Aopen sin som stikker seg ut med å være litt drøyt utenfor speck i sitt oppsett. Les testen og begrunnelsen for utpekingen av vinnere før du påstår slikt. Mitt poeng med dette var også bare at generelt er nForce2 ultra kortene veldig like når det kommer til ytelse og stabilitet. Valget ditt bør derfor gjøres basert på hva akkurat hva slags features som du er ute etter. Det er her forskjellene ligger. :-) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Kanskje ikke så rart når de kortene som vinner er overklokket? Med 2.5mhz i FSB. Det er faktisk ikke lite det. KAN være dårlig klokkegeneratior ,men en så stor feil er ikke en tilfeldighet. Eh, det er vel neppe de 2,5mhz ene i fsb som er avgjørende for vinningen. At de er overklokket litt fra fabrikk blir jo også påpekt( det er heller ikke uvanlig, asus har jo ofte lagt inn en slik par % overklokk i sine hk slik at du ligger et hestehode forran i benchmarks). Uansett er det vel Aopen sin som stikker seg ut med å være litt drøyt utenfor speck i sitt oppsett. Les testen og begrunnelsen for utpekingen av vinnere før du påstår slikt. Mitt poeng med dette var også bare at generelt er nForce2 ultra kortene veldig like når det kommer til ytelse og stabilitet. Valget ditt bør derfor gjøres basert på hva akkurat hva slags features som du er ute etter. Det er her forskjellene ligger. :-) Så litt feil på testen. Slikt går det til tider. Men jeg synes egentlig testet er dårlig. De tester jo bare på stock hastighet og og det er jo noe som er bare tull.. Fn45 kortet klarer jo 250fsb.. I en barebone maskin.. Det burde de feks telle med.. Er jo andre kort der som klarer omtrent det samme også Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 hm... epox korta er gode og får flere og flere tilhengere. hørte at epox var kjent for å lage rævva kort til via kt133 chipsettet kom, noen som kan bekrefte / avkrefte dette ? -j- Lenke til kommentar
insider Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Abit NF7 v2.0 er oxo et godt kort, og det er billig et meget bra kort - beste valget hvis du skal overklokke Asus A7N8X delux meget stabilt beste hvis du ikke skal overkokke Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hva er det som er så nytt og spesielt med Abit AN7, de har jo et nForce2 Ultra400 kort fra før ? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hmmz...Hvorfor er det nesten ingen på dette forumet som "reklamerer" noe serlig for Asus A7N8X Deluxe? Har dette selv og må si jeg er god fårnøyd Jeg har det også :nice: men som nyinnkjøp i dag ville det aldri vært aktuellt. Det er jo nesten 1.5 år gammelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå