Gå til innhold

Er det noe skremmende med dette gtx970-kortet? +nåværende specs

Anbefalte innlegg

Vurderer å oppgradere grafikkortet (GTX660, som "funker, men aldri godt nok"). Dette 970-kortet ser ut til å være et godt valg, men er det noe som jeg bør være bekymra for, mtp på at det er 300kr under "rett pris"? http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/skjermkort/nvidia/asus-geforcegtx970directcuii/214018.7063/

Her er de andre aktuelle komponentene jeg har i maskinen:
HK MSI z97 Gaming 3

PSU Corsair VX 550W PSU
CPU Core i5 4690k
RAM 2x4GB DDR3 DIMM2133 (Team Zeus)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott, takker! Var bare så rart å se etter at 3200kr er "billig" i hodet mitt, etter at jeg har fulgt med denne uka.
Dette mener jeg ikke var prisen i går.

Om noen har noe andre tips (vurdere noe kort, sleng på noe ram når jeg først shopper?) hadde jeg satt pris på det óg!

Lenke til kommentar

Flott, takker! Var bare så rart å se etter at 3200kr er "billig" i hodet mitt, etter at jeg har fulgt med denne uka.

Dette mener jeg ikke var prisen i går.

Om noen har noe andre tips (vurdere noe kort, sleng på noe ram når jeg først shopper?) hadde jeg satt pris på det óg!

Ja prisen endrer seg, da jeg rmaet mitt evga og skulle ha ny strix datt prisen fra 3.2-3.8 akkuratt da jeg bestilte, så bestill så fort som mulig!!!!

Rammen du har holder fortsatt en stund til ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler at du har litt svak strømforsyning for denne riggen , cpu og skjermkort vil trolig trekke alene omtrent 233Watt , resten av komponentene (avhengig av antall hd , eksterne enheter , osv ) vil så kunne trekke ytterligere 77 til 150 watt (eller mindre ) , som gjør at du sitter igjen med en belastning på alt fra 300 til ~ 377 Watt.

Om du per dags dato ikke har problemet med nåværende oppsett (stabilitet , støy ) så vil du trolig ikke ha problemer med 970 heller da det trekker omtrent det samme , opplever du derimot mye støy og eventuelt ustabilitet vil jeg anbefale at du vurderer å oppgradere strømforsyningen når du har mulighet til noe kraftigere og stillere (ca 750 W ) , da får man også mer å gå på i forhold til overklokking og flere skjermkort om du skal ha SLI.

Lenke til kommentar

Jeg føler at du har litt svak strømforsyning for denne riggen , cpu og skjermkort vil trolig trekke alene omtrent 233Watt , resten av komponentene (avhengig av antall hd , eksterne enheter , osv ) vil så kunne trekke ytterligere 77 til 150 watt (eller mindre ) , som gjør at du sitter igjen med en belastning på alt fra 300 til ~ 377 Watt.

Om du per dags dato ikke har problemet med nåværende oppsett (stabilitet , støy ) så vil du trolig ikke ha problemer med 970 heller da det trekker omtrent det samme , opplever du derimot mye støy og eventuelt ustabilitet vil jeg anbefale at du vurderer å oppgradere strømforsyningen når du har mulighet til noe kraftigere og stillere (ca 750 W ) , da får man også mer å gå på i forhold til overklokking og flere skjermkort om du skal ha SLI.

Det funker i dag. Men du har nok rett, jeg tror jeg er helt på grensa med 2HDD og 1 SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...