Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Sliter med USB på enkelte enheter?

Anbefalte innlegg

Morn..

Gjelder en bærbar og USB problemer..

Formaterte PC fordi jeg trudde det skulle løse problemene, den gang ei..

PC registrerer ekstern hardisk, buypass terminal og mus så USB fungerer jo i den forstand..

Når jeg kobler til GSP til bil (Garmin) og mobiltelefon (Z2) så begynner enhetene og lade men kobler altså ikke opp til PC, ingen pling/plong på pc som viser at enheten innstalllers slik det skjer med de fungerende enhetene..

Hvor starter jeg, kan noen hjelpe meg i riktig retning?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Z2 sier ikke pling før du låser den opp.

For Garmin GPS må du nok gå til Garmin.com for å hente drivere.

Prøvde med driver fra garmin før formasjon men skal prøve på nytt, hvordan låser jeg opp z2?

EDIT: Lastet ned det som er på garmin.no men samma problem, gps lader men kommer ikke frem som noe masselagringsenhet..? Har fungert utmerket tidligere men da på annet OS. Er det WIN7 som drive og skaper seg?

Endret av Svolp
Lenke til kommentar

AKkurat..

Eneste maskinen vi har i hus er denne og at det funker på enkelte men ikke andre er ikke grunn nok.. Det skal funke, enkelt og greit!

Det er en error en plass, denne pc har samme utgangspunkt som andre maskiner med WIN7

Prøvde på nytt med mobil nå men den lader uten og koble seg til PC på samme måte som GPS, Takk for synsing så langt, ser om noen andre hiver seg på idè myldringen :)

Merkelig...

Lenke til kommentar

Som sagt skal det ikke være sånn, da er det noe feil i systemet på pc og at man må bytte på pc for og få det til er ikke godt nok her i gården.

For og svare på min egen tråd dro jeg ut usb ledning som går inn i et strøm støpsel og prøvde denne.. Volla, pc registrerte og innstalerer mobilen som ønsket..

Tydeligvis siden sist jeg holdt på med pc har nå usb enheter blitt sære på hvilke ledning som brukes. Den jeg har prøvd med, eller de to forskjellige jeg har prøvd med tidligere er helt like denne "orginale" med Sony sticker men fungerte da ikke...

Løsningen til GPS vil jeg tru blir det samme, jeg må se og få tak i en orginal usb kabel til min Garmin. Skal oppdatere når jeg har prøvd..

Lenke til kommentar

Kan være brudd i USB kabelen, den inneholder 2 par med kabler.. et for strøm og et for data, har du da fått brudd på data paret, så vil den jo ikke kunne koble seg til, mens lading vil fungere normalt :)

Ellers har jeg opplevd at Samsung mobiler er kresne på lange kabler (180cm +), hadde en S3 før.. og koblet jeg den til en 180cm kabel, så ladet den fint.. i ca 5 sekunder.. før den koblet seg fra og til i et kjør ;)

Lenke til kommentar

Jeg får oppdatere posten, kjøpte ny USB kabel og jaggu, der fungerte det!

Konklusjonen er som følger at jeg var svært uheldig, da begge usb kabler jeg hadde liggende da var defekt..

Så, i stedet for og feilsøke i x-antall timer, formatere og alt som hører med... Kjøp en ny USB kabel, SELV om du har prøvd to forskjellige fra før av. Oddsen for at begge du prøver er ødelagt er jo liten men det var faktisk tilfellet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...