hallelaja Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hei!Jeg er en 22 år gammel gutt som har funnet sin vei i livet, og har funnet ut at jeg trives stort med å jobbe i butikk. De fleste har tarifflønn, og har en begynnerlønn på 147 kr timen.Dette er jo helt greit, men jeg kan se for meg å tjene litt mer...... men hvor får man bedre betalt i butikk???Fortell gjerne om hvor du jobber, og hva du tjener. Hilsen En ung og sulten butikkmedarbeider! Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Butikkmedarbeider er det mest ufortjente yrket som finnes etter min erfaring. I hvert fall hvis det er snakk om matbutikken. Jobbet i flere år på Rema 1000. Jobbet for 2 personer og tjente som en halv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Butikker som har søndagsåpent betaler ganske bra (da tenker jeg på søndager sef). Er du ute etter penger, er søndager gull verdt! Lenke til kommentar
hallelaja Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Butikker som har søndagsåpent betaler ganske bra (da tenker jeg på søndager sef). Er du ute etter penger, er søndager gull verdt! Butikker som bunnpris osv er sikkert helt greie arbeidsplasser. Jeg tenker mer på klesbutikker, musikk, elektronikk, hva som helst bare ikke matbutikk. Ellers veldig bra svart! er sikkert andre som kan tenke seg det! Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Butikker som har søndagsåpent betaler ganske bra (da tenker jeg på søndager sef). Er du ute etter penger, er søndager gull verdt! Butikker som bunnpris osv er sikkert helt greie arbeidsplasser. Jeg tenker mer på klesbutikker, musikk, elektronikk, hva som helst bare ikke matbutikk. Ellers veldig bra svart! er sikkert andre som kan tenke seg det! Har ikkje butikkmedarbeidere mer eller mindre samme lønn uavhengig av hvor de jobber? Har ein bror som tjener 145 kroner timen hos Coop bygg og ein søster som tjener 147 kroner i rema 1000 trur eg (+- litt) Vet at noen elektronikk butikker / mange har ein grei timeslønn og litt provisjon utifra hva du selger (var noen på Lefdal, eller expert (kan ikkje huske hvilken av de) som fortalde meg at han fekk ein liten brøkdel av det varen kostet. Kan tenke meg at på ein månedslønning så er gjerne ein butikk innenfor elektronikk kjede best betalt om de fortsatt har lik basis lønn som alle andre butikkmedarbeidere + litt provisjon av det de selger. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Bilbutikk er godt betalt om du er flink til å selge. Du får gjerne provisjon på salgene, i tillegg kan man få provisjon på formidling av finansiering og forsikringer. 1 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Bilbutikk er godt betalt om du er flink til å selge. Du får gjerne provisjon på salgene, i tillegg kan man få provisjon på formidling av finansiering og forsikringer. Trenger utdanning til det vel? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Nei. Du trenger å være flink til å prate og overbevise for å selge en bil. Jeg vet om et par stykker som har en utdanning og yrkesbakgrunn som tilsier at dem ikke skulle vert bilselgere. Han ene arbeidet på et lager før han ble selger, han andre var sveiser. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Hmm, høres ut som noe jeg kunne tenkt meg Vet du om det er noen spesielle typer kurs man burde/må ha for og bli en god bilselger? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Sjølv om bedrifta er underlagt tariffavtale og betaler tarifflønn til sine ansatte så betyr ikkje det at du kun får minimumsbetaling. Nyansatte og ansatte i butikkar med stor gjennomstrømmning av ansatte får ofte berre minimumslønn, men sjølv om ein har tariffavtale er det ingenting i vegen for å betale betre for dei ansatte som det er verdt å samle på. I tillegg til å jobbe godt å vise at dette er ein jobb som du vil sattse på så kan du auke tarifflønna ved å ta relevant utdanning (typisk fagutdanning innanfor faget du jobber som selger i), eller ved opptjening av ansiennitet. Har du relevant erfaring frå før så får du godkjent dette som ansiennitet etter lønnstabellen. Hadde eg vært trådstarter så hadde eg vurdert å søke jobb i ein butikk der det er stor gjennomtrekk av studentar og andre som berre jobber der ei lita stund. Etter eit par år så vil du plutselig være den mest erfarne arbeidstakaren i butikken og dermed ein naturlig kandidat for å få meir ansvar. Med denne erfaringa vil du plutselig være langt meir attraktiv til liknande stillingar i andre butikkar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå