Gå til innhold

Audio Technica ATH-M50x vs Beyerdynamic DT770 80ohm?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Alle dt770 er lukket. De forskjellige utgavene kan dog låte forskjellig på grunn av forskjellige elementer. 250 ohm kan man for eksempel glemme å drive med en telefon uten ekstra amp. Mens 32 og 80 ohm kan drives uten amp helt greit, selv med en telefon.

 

Dt990 er åpen og låter derfor helt anerledes. Jeg vil anbefale åpne headset dersom man ikke trenger lydisolering. Det gir generelt sett bedre lyd, men mindre bass.

Har hatt en del open headsett, men jeg har enda til gode å høre den "bedre" lyden, da beyerdynamic sin lyd i dt770 ikke høres innelukket ut.

Synes også det er irriterende at ALT bakgrunnstøy slipper inn i åpne headsett. Jeg har ikke hatt åpne hodetelefoner over 2000kr da, er vel sikkert bedre litt høyere opp i pris

 

 

DT770 er nok ikke noen endestasjon når det kommer til god lyd... Hyggelig at du er fornøyd med dem, men det finnes bedre. Jeg er også fornøyd med mitt par DT770, men Sennheiser HD700 som jeg bruker mye akkurat nå er bedre på det aller meste. Philips Fidelio X2 er også bedre. Jeg har egentlig ikke referanse på noen bedre headsett så jeg kan ikke uttale meg om andre.

 

Jeg merker dog hele tida at jeg savner lukkede headsett pga lydisoleringen. Og de velourputene på DT770 er utrooolig behagelige

 

Helt enig!

Vil du si X2 har såpass mye bedre lyd at det rettferdiggjør prishoppet?

Jeg så en del på HD700 og HD800. Rettferdiggjør HD800 dobbel pris fra HD700 tror du? :p

 

 

Lyden er bedre på X2, komforten var for meg bedre på DT770. HD700 har en helt annerledes (og bedre etter mine ører) lydsignatur enn DT770, men er minst like komfortabel å ha på hodet over tid.. HD800 tror jeg du bør prøve før kjøp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

 

Alle dt770 er lukket. De forskjellige utgavene kan dog låte forskjellig på grunn av forskjellige elementer. 250 ohm kan man for eksempel glemme å drive med en telefon uten ekstra amp. Mens 32 og 80 ohm kan drives uten amp helt greit, selv med en telefon.

 

Dt990 er åpen og låter derfor helt anerledes. Jeg vil anbefale åpne headset dersom man ikke trenger lydisolering. Det gir generelt sett bedre lyd, men mindre bass.

Har hatt en del open headsett, men jeg har enda til gode å høre den "bedre" lyden, da beyerdynamic sin lyd i dt770 ikke høres innelukket ut.

Synes også det er irriterende at ALT bakgrunnstøy slipper inn i åpne headsett. Jeg har ikke hatt åpne hodetelefoner over 2000kr da, er vel sikkert bedre litt høyere opp i pris

DT770 er nok ikke noen endestasjon når det kommer til god lyd... Hyggelig at du er fornøyd med dem, men det finnes bedre. Jeg er også fornøyd med mitt par DT770, men Sennheiser HD700 som jeg bruker mye akkurat nå er bedre på det aller meste. Philips Fidelio X2 er også bedre. Jeg har egentlig ikke referanse på noen bedre headsett så jeg kan ikke uttale meg om andre.

 

Jeg merker dog hele tida at jeg savner lukkede headsett pga lydisoleringen. Og de velourputene på DT770 er utrooolig behagelige

Helt enig!

Vil du si X2 har såpass mye bedre lyd at det rettferdiggjør prishoppet?

Jeg så en del på HD700 og HD800. Rettferdiggjør HD800 dobbel pris fra HD700 tror du? :p

Lyden er bedre på X2, komforten var for meg bedre på DT770. HD700 har en helt annerledes (og bedre etter mine ører) lydsignatur enn DT770, men er minst like komfortabel å ha på hodet over tid.. HD800 tror jeg du bør prøve før kjøp...

Beklager lang Quote :p

Hva er det du opplever som bedre i HD700 kontra dt770? Synes du hd700 er mye bedre enn x2?

 

Når du sier bedre lyd, er det at flere detaljer kommer frem? Er ikke god på område, derfor jeg spør litt dumt :p

Lenke til kommentar

 

Mer detaljer, bedre mellomtone og diskant. Hvis du liker dyp bass er ikke HD700 noe for deg. Men jeg er godt fornøyd med dem. X2 ble litt tunge og klumpete for mitt hode.

Jeg er veldig glad i bassen i dt770, hvilken type bass er det?

Synes du HD700 var bedre enn X2?

 

 

HD700 > X2. Egentlig bør du høre på noen som har erfaring med flere headsett enn meg.

Lenke til kommentar

Venter dt770 80 ohm i posten i morgen :)

Du vil bli fornøyd, det er jeg ikke i tvil om :)

 

 

 

 

Mer detaljer, bedre mellomtone og diskant. Hvis du liker dyp bass er ikke HD700 noe for deg. Men jeg er godt fornøyd med dem. X2 ble litt tunge og klumpete for mitt hode.

Jeg er veldig glad i bassen i dt770, hvilken type bass er det?

Synes du HD700 var bedre enn X2?

 

 

HD700 > X2. Egentlig bør du høre på noen som har erfaring med flere headsett enn meg.

 

Altså HD700 er best?

Lenke til kommentar

 

Venter dt770 80 ohm i posten i morgen :)

Du vil bli fornøyd, det er jeg ikke i tvil om :)

 

 

 

 

Mer detaljer, bedre mellomtone og diskant. Hvis du liker dyp bass er ikke HD700 noe for deg. Men jeg er godt fornøyd med dem. X2 ble litt tunge og klumpete for mitt hode.

Jeg er veldig glad i bassen i dt770, hvilken type bass er det?

Synes du HD700 var bedre enn X2?

 

 

HD700 > X2. Egentlig bør du høre på noen som har erfaring med flere headsett enn meg.

 

Altså HD700 er best?

 

 

Hva som er "best" er personlig preferanse.

Jeg klarte ikke HD700 (og HD800) diskantgjengivelse som jeg synes var alt for fremme i forhold til resten av frekvensområdet.

X2 er min åpne favoritt for tiden... jeg testet LCD-X i en lang periode (2 uker), men de falt ikke helt i smak, udynamiske på lavt/middels volum og ekstrem vekt...

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Sitter nå og hører på Prisoner of the road av Sivert Høyem. Jeg kan bare si med en gang at dette er et vannvittig bra par hodetelefoner!!

 

Jeg kjøpte DT770 80ohm. Jeg spiller dem nå gjennom hovedkortet mitt (crosshair formula IV) som faktisk gir veldig brukbar lydnivå. Det er betraktelig høyere enn med mobiltelefonen, men kunne fremdeles hatt litt mer kraft da jeg kan spille dem på full guffe uten at det blir ubehagelig.

 

Det må dog sies at dersom man planlegger å bruke dem med mobiltelefon må man ha en ekstra forsterker, da det blir litt kjedelig med så lavt volum som mobiltelefonen klarer å produsere alene.

 

Ting å trekke frem som er helt unikt

- Bassen. Helt vill! Ut av denne verden. Jeg har faktisk aldri hørt så dyp og vibrerende bass i et headset før.

- Komforten. Har ikke testet det over for lang tid enda. Førsteinntrykket er at de har veldig gode puter og er overraskende lette.

- Lyden generelt er mye mer luftig enn jeg hadde trodd til å være et lukket par (som andre har nevnt før meg)

 

Gleder meg til å prøve det sammen med en Little Dot MK II eller lignende! Må gjøre litt mer research her før jeg kjøper

 

God lytting, god helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...