Jelstad Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Hei! Jeg har funnet to pc'er (begge er brukt). Jeg synes begge virker ganske bra, men kan dere gi meg en mening om hva dere synes? Her er pc'ene: PC ACASE: Fractal Design Define R4CPU: Intel Core I7-4770kCPU COOLER: Cooler Master Blizzard T2 CPUGPU: EVGA GeForce GTX 780Ti 3GB PhysX CUDAPSU: Corsair CX 750, 750W PSUMOTHERBOARD: MSI Z87-GD65 GAMING, Socket-1150RAM: Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz 16GB KITHARDDISK: Seagate Barracuda 1TBOS: Windows 7PC BCASE: CoolerMaster CMstorm Trooper Big TowerCPU: Intel Core i5-4670KCPU COOLER: Cooler Master Seidon 240m Water coolerGPU: MSI GeForce GTX 970PSU: XFX ProSeries 850W MOTHERBOARD: MSI Z97 Gaming 5RAM: HyperX Fury 8GBHARDDISK: Seagate Barracuda 1TBSSD: 240 GB KingstonOS: Windows 7 Som dere ser er det ulike specs. Jeg kan få A for en pris på omtrent 7500, mens B ligger på kanskje mellom 7500 og 8000. A er en smule gamlere enn B også. Noen som kan hjelpe meg litt her? B har også en SSD, noe som jeg kommer til å sette inn i A om jeg bestemmer meg for den! Endret 6. mars 2015 av Jelstad Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Tror jeg hadde gått for B altså 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) A: Bedre cpu og Gpu, mens har ikke SSD + dritt psu Endret 6. mars 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Jelstad Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 A: Bedre cpu og Gpu, mens har ikke SSD + dritt psu Er PSUen veldig dårlig? Har sett at den har fått en del dårlige tilbakemeldinger. Hvilken ville du sagt er mest verdt casha da? Er 780ti mye bedre enn 970? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) A: Bedre cpu og Gpu, mens har ikke SSD + dritt psu Er PSUen veldig dårlig? Har sett at den har fått en del dårlige tilbakemeldinger. Hvilken ville du sagt er mest verdt casha da? Er 780ti mye bedre enn 970? Jeg ville tatt B faktisk Nei, ikke så mye. Endret 6. mars 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Jelstad Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 A: Bedre cpu og Gpu, mens har ikke SSD + dritt psu Er PSUen veldig dårlig? Har sett at den har fått en del dårlige tilbakemeldinger. Hvilken ville du sagt er mest verdt casha da? Er 780ti mye bedre enn 970? Jeg ville tatt B faktisk Nei, ikke så mye. Tror du den lager mye lyd? Har hørt det kabinettet ikke er veldig bra for støyreduksjon, og at vannkjølingen evt lager lyd. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 A: Bedre cpu og Gpu, mens har ikke SSD + dritt psu Er PSUen veldig dårlig? Har sett at den har fått en del dårlige tilbakemeldinger. Hvilken ville du sagt er mest verdt casha da? Er 780ti mye bedre enn 970? Jeg ville tatt B faktisk Nei, ikke så mye. Tror du den lager mye lyd? Har hørt det kabinettet ikke er veldig bra for støyreduksjon, og at vannkjølingen evt lager lyd. kommer ikke til å bråke mer/mindre enn den andre regner jeg med. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 970 bruker mindre strøm enn 780Ti, og dermed blir det mindre varme å få bort. MSI 970, om det er gaming versjonen så er den blandt de som bråker minst. Om det er hårfønerversjonen bråker den en del mer. Lenke til kommentar
Jelstad Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 970 bruker mindre strøm enn 780Ti, og dermed blir det mindre varme å få bort. MSI 970, om det er gaming versjonen så er den blandt de som bråker minst. Om det er hårfønerversjonen bråker den en del mer. Det er Gaming edition, kan sende et bilde av selve pc'en også. Men hvordan av disse pc'ene ville du tatt? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Setup B er et bedre utgangspunkt som du kan oppgradere senere. Mer lagring. Mer minne. PSU på Setup B lar deg kjøre SLI uten problemer, SLI med 2x 780Ti på den PSU'en hadde jeg aldri gjort. Lenke til kommentar
Jelstad Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Setup B er et bedre utgangspunkt som du kan oppgradere senere. Mer lagring. Mer minne. PSU på Setup B lar deg kjøre SLI uten problemer, SLI med 2x 780Ti på den PSU'en hadde jeg aldri gjort. Okei, så du vil si at den er mere "future proof"? Er den PSUen bra forresten? Det er denne: https://www.komplett.no/xfx-proseries-xxx-edition-850w-psu/760109 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 XFX Proseries er mange ganger bedre kvalitet enn Corsair sin CX serie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå