Vieshpac Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Kan noen fortelle meg hvorfor jeg kan bestille bare én hastighet bredbånd med min adresse, er det noen mulighet for å bestille raskere bredbånd ? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Linjelengde? http://metrolive.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Har du mulighet for fiber, coax, eller kun telefonledning? Lenke til kommentar
Vieshpac Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 takk for svar. jeg er i stand til å bruke bare bredbånd 5 i http://www.telenor.no/privat/bredband/Jeg vet ikke hvilken calbe er her . Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Da bor du for langt unna sentralen til att du kan få noe mer. Jo lenger unna, jo lavere hastighet. Slik er det desverre for veldig mange. Endret 9. mars 2015 av Simkin Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Man kan jo alltid sjekke mulighetene for kabelTV eller fiber, hvis det er i nærheten. Men er det ikke mulighet, sjekk 4g dekningen siden den er ofte raskere en ADSL\VDSL enkelte steder. Heldigvis går ryktene for raskere nett gjennom telefonkabelen: Flere hundre tusen nordmenn kan få mye raskere bredbånd Men godt tenkes dette ikke kommer før 2016-2018. Lenke til kommentar
Nawfiz Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Telenor jobber aktivt med å bytte ut de gamle sentralene med nyere type, som gir en økt hastighet på de gamle kobberkablene. Hvis du har en linjelengde som er noe særlig mer enn 5km så er det ikke mye håp for høye hastigheter. Du burde vurdere 4G mobilt bredbånd hvis det tilbys i ditt område, for det har et vanvittig potensiale. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Får TS ikke mer enn 5 Mbit nå, har han høyst sannsynlig en linjelengde som ligger utenfor rekkevidden av den økte hastigheten nye DSLAM'er vil gi. Unntaket er hvis sentralen hans har en UTGAMMEL Nokia-DSLAM, da KAN det være litt å gå på. 4G er et alternativ, men det er fort gjort å svi av 100 GB... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Netcom kommer nå med 200GB, men det koster deretter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå