Gå til innhold

Telenor og oppsigelsestid


Anbefalte innlegg

De av dere som har Telenor-abonnement på bredbånd: vær obs på at de har snik-innført oppsigelsestid. Jeg sa opp abo i dag og fikk sur beskjed om at jeg må betale ut april, har ingen bindingstid. En koselig ekstrautgift på 1500 kr jeg ville unngått dersom jeg var informert om endringen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du var informert. Dette er ikke bindingstid, det heter oppsigelsestid, og det er ikke mange årene siden hele bransjen ble rimelig enig på 1mnd oppsigelsestid ifra månedskiftet. Før dette sa nok vilkårene at du hadde 3 mnd oppsigelsestid. Følg med når du får beskjed om at vilkårene er endret så slipper du sånne overraskelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De av dere som har Telenor-abonnement på bredbånd: vær obs på at de har snik-innført oppsigelsestid. Jeg sa opp abo i dag og fikk sur beskjed om at jeg må betale ut april, har ingen bindingstid. En koselig ekstrautgift på 1500 kr jeg ville unngått dersom jeg var informert om endringen!

Jeg har hatt Telenor-bredbånd i 3-4 år, og jeg er ganske sikker på at det sto i vilkårene at man hadde oppsigelsestid. Jeg husker i hvert fall at jeg tenkte på oppsigelsestiden når jeg sa opp bredbåndet for et par måneder siden, så da må jeg ha vært klar over de.

Lenke til kommentar

trodde dette var temmelig standard i hele bransjen, har virkelig Telenor operert uten oppsigelsestid frem til nå?

EDIT: Nei, det har dem ikke, for jeg husker da jeg jobbet hos en annen ISP for en del år siden måtte man avvente oppsigelsestid fra telenor ved ispbytte

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Telenor har ingen oppsigelsestid på bredbånd, med mindre dette har blitt innført ganske nylig. De har derimot 12 måneders binding dersom du ved bestilling også takker ja til en kampanje (gratis modem, modem halv pris, fri etablering, noen måneder gratis etc.).

Lenke til kommentar

Helt normalt med 1 måneds oppsigelsestid fra utløp av kalendermåneden man sier opp i.

 

Dette kan man jo ta med i beregningen når man bestiller sitt nye abonnement. Man kan velge når det skal være gyldig fra. Så slipper man en periode der man betaler dobbelt. Har jeg rett?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Strengt tatt ja, men hvis du er en av veldig få pårørende som faktisk er villig/kapabel til å sende inn en dødsattest så vil de fleste kundeserviceansatte gi opp evt. trusler om inkasso etc siden den juridiske kunden er død og det vil koste de mer å kreve det inn imot dødsboet enn marginene de opererer med. Bare du truer med å si opp så vil normalt winback-avdelingene gi deg 3 mnd gratis, så å ikke kreve inn 1-2 mnd ved dødsfall er ikke noe du trenger å bekymre deg for (de vet at du potensielt kan skape en nyhetssak hvor de prøver å kreve inn fra døde mennesker og spesielt Telenor vil ikke sette pris på akkurat den type PR).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...