Tullballj Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Vurderer å bytte ut skriveren min etter hvert. Jeg har nå en multifunksjons blekkskriver. Lurer litt på en multi funksjons laserskriver. Hvordan er økonomien I forhold til blekkskriver? Bruker ikke den så mye og du kan få en laser skriver til under 1000 lappen ser jeg. Den skriveren jeg har nå er så billig at det koster mer å bytte blekk enn å kjøpe ny. Hvordan er det med laser skriver? Er det flere "patroner" som må byttes ut? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Laserskriver bruker pulver istedenfor blekk. De kan skrive ofte mellom 500-1000 sider varier fra laserskriver til laserskriver, de tørker aldri ut, så fordel om du bruker det lite eller mye. Eneste negative med laser er for det første pulveret kan gi reaksjoner hvis man bruker i samme rom der man normalsett er, så bestefall er det anbefalt å ha skriveren på seperat rom. Selv har jeg vurdert laserskriver, men fremdeles blir de litt for dyre særlig til foto. Og kanskje ikke like enkel å skrive CD label på platen. Samt photo papir. Før du vurder å bytte, har du sjekket ebay eller ligdene etter blekk? Kjøpte selv en del blekk der orginal fra lavkostland for Canon MP 640 samt HP 2510 skriver og det blir ikke like dyrt for orginal blekk. Ikke kjøp uorginal kopier, det vil etterhvert ødlegge skriveren og da mister du garanti. Endret 6. mars 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Laser er og generelt mye dårligere til bilde enn en tilsvarende blekkskriver i samme prisklasse. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Hvis vi snakker om punkt DPI så ja. Men blekkskriver har vane å enten ta for mye blekk slik at arket blir vått og i tillegg dårlig å kjedelig farger. Særlig når blekkpatronene er tomme. Laser gir ofte dårlig bilde som under: Problemene med blekkskriver er også enkelte ganger gir de dårlig farger, uskarpe bilder, så man kan ikke sammenlige de helt. Endret 6. mars 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Jeg har laser. Hvorfor? Fordi jeg som svært mange kun printer en gang i blant, gjør du det er blekkskrivere jævlig lite effektive fordi de bruker masse blekk på rensing hver gang. Dette er viktig å ta hensyn til. AtW Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Løsningen er igrunnen enkel. Kjøp deg en svart kvitt laserskriver, om du må ha farge går du for det. Så velger du fotobutikken neste gang du skal printe ut bildene dine Da sparer du deg mye banning ved inntørkede patroner og størknet blekk i dysene Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Eller gjør som meg. Kjøp en blekkskriver hvor dysene sitter i patronene. Litt dyrere blekk, men du slipper å kaste hele skriver'n når de tetter seg. Nye patroner og printern er som ny. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Det er altså både fordeler og ulemper med begge deler. Noen anbefaling til økonomisk blekk og laser skriver? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå