mistercartman Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hei, Har fått meg ny laptop med latterlig liten disk. Disken har fire partisjoner (C, recovery partisjon, HP Tools og lagringsområde). Tanken er å skaffe en 500 gig disk og speile den eksisterende disken før den nye settes inn (HP Laptop). Men hvordan gjøres dette enklest mulig? Har nok av pc`er, men dessverre ingen stasjonær jeg kan sette disse diskene inn i. Jeg har dog ekstern dockingstasjon for interne disker som kobles til pc med usb. Tror 2,5" diskene kan settes rett i dockingen. Tips til hvordan jeg enklest speiler disken slik at jeg kan bytte systemdisk og beholde recovery partisjon og slippe reinstallasjon av OS? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det enkleste er vel å kjøpe ett USB-kabinett sammen med den nye disken og bare koble den til med den og speile før du bytter de om? https://www.komplett.no/icy-box-ib-223u3-b-25-hdd-kabinett/790833 Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Det enkleste er vel å kjøpe ett USB-kabinett sammen med den nye disken og bare koble den til med den og speile før du bytter de om? https://www.komplett.no/icy-box-ib-223u3-b-25-hdd-kabinett/790833 Tror jeg har docking som støtter 2,5" disk. Så da er det kun programvare for speiling jeg trenger? Noen som har tips? Kan alltids google, men greit med erfaringer Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Paragon Migrate OS to SSD 4.0 funger vertfall til operativsystem.Men er usikker på recovery partisjon om den kan ta med det også. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Ellers fungerer jo Clonezilla fint; www.clonezilla.org Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Sjekket nå, og dockingen støtter SATA. Så da er det vel bare å kjøpe en 512gb SSD og speile den eksisterende Takker for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå