Schreiber Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Kort sagt: Har en Inteno-router fra NextGenTel (usikker på merket) som er koblet til telefonlinjen ut. Den funker helt fint, både når jeg kobler en bærbar PC med kabel til den, og jeg kan bruke den som access point for nettbrett, mobil osv. Problemet er at PCen ikke har tilgang til nett direkte, så jeg kjøpte en Netgear R6100 router for å koble til PCen, og tenkte å koble den via WiFi til NGT-routern. I teorien burde det være en helt enkel sak, og jeg vet begge routerne støtter bridge. Problemet er bare... hvordan? Jeg har gått inn på routeren til NGT, og den er satt til Bridge Mode. Problemet er i hovedsak derfor å få routeren til Netgear å finne den andre routeren, og koble seg til nettet den veien. Noen som har et tips? EDIT: Routeren fra NGT er satt til Access Point. Dette er litt viktig, da alle andre ting kobler seg til den på det viset. Den kan derfor ikke settes i Bridge Mode. Har også lastet ned et program kalt Netgear Genie, som skal gjøre alt så mye enklere. Her fant jeg en WiFi-bit der den skulle ha søkt etter tilgjengelige nettverk, men den finner ikke noe fordi nettverk-adapteret ikke er slått på? WTF? Er ingenting annet i esken enn routeren, strømforsyningen og en vanlig Ethernet-kabel. Endret 6. mars 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Takk. Edit: Plagdes med routeren i over to timer jeg gav opp og pakket den ned i esken. Nå får jeg ikke lengre noen feilmelding, men tvert imot står det at alt funker som det skal? Dafuq? Endret 6. mars 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Nå får jeg ikke lengre noen feilmelding, men tvert imot står det at alt funker som det skal? Tingenes iboende f**nskap. Jeg slet i timesvis (over flere dager) for å få til noe lignende til å fungere med mitt eget utstyr. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Tror vi setter denne tråden som løst nå. Hadde et trådløst adapter fra TP-Link liggende i en skuff, så bare for moro skyld testet jeg det. Da var jeg oppe på nettet etter noen minutter. Hvem trenger router? Tror heller jeg beholder den som reserve, men gir blaffen i å koble den opp. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Her hadde DD-WRT spart deg en god del hodepiner. Repeater modusen virker veldig snodig, men om du kunne slengt DD-WRT på en router så kan denne slenge seg på nettverket som en trådløs klient og bridger det videre ut. Har i allefall hatt mer hell med en slik løsning, enn USB adaptere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå