Gjest medlem-305018 Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 hei! jeg har en WD my cloud ex4, mye nytt og lære her. Men det er en ting jeg kommer over som heter link aggregation, jeg prøver og lese hva dette er på nett men forkalringene der hjelper meg ingen ting. er det noen her som har en enkel forkalring på det ? har lagt ved et bilde over hvilke valg man har i drop down menyen under link aggregation(eller agreggering av koblinger, som bilde sier) Håper noen kan hjelpe meg! Takk på forhånd Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 http://en.wikipedia.org/wiki/Link_aggregation#Linux_bonding_driver Men, det er vel normalt svært beskjeden støtte for dette i normale forbrukerswitcher. Eneste jeg kan tenke meg funker alltid må være adaptiv load balancing som ikke krever logikk fra switchen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-305018 Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 http://en.wikipedia.org/wiki/Link_aggregation#Linux_bonding_driver Men, det er vel normalt svært beskjeden støtte for dette i normale forbrukerswitcher. Eneste jeg kan tenke meg funker alltid må være adaptiv load balancing som ikke krever logikk fra switchen. Greie her er jo at selve NAS'en har 2 ethernet porter, altså jeg regner med at det er link aggregation i forhold til det, men har ikke helt forstått hvordan det fungerer. Kan det brukes til en mer stabil linje ved og ha to kabler i? eller er det for og få raskere overføringshastigheter ? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Link_aggregation#Linux_bonding_driver Men, det er vel normalt svært beskjeden støtte for dette i normale forbrukerswitcher. Eneste jeg kan tenke meg funker alltid må være adaptiv load balancing som ikke krever logikk fra switchen. Greie her er jo at selve NAS'en har 2 ethernet porter, altså jeg regner med at det er link aggregation i forhold til det, men har ikke helt forstått hvordan det fungerer. Kan det brukes til en mer stabil linje ved og ha to kabler i? eller er det for og få raskere overføringshastigheter ? Redundans og økt "throughput" når flere klient aksesserer NAS-en samtidig. Det vil ikke hjelpe på overføringshastigheten fra NAS-en til en klient. Så med mindre du har flere klienter som hyppig aksesserer lagringen, så har det ikke noe for seg, med mindre redundans er viktig for deg. Endret 7. mars 2015 av Uderzo Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Eneste gangen du kan oppnå bruk av flere linjer er NFS overføring og passende programvare bak dette. Problemet er at om du ikke opererer med Linux klienter så er dette helt meningsløst for deg om du bruker Windows, siden Windows benytter SMB protokollen istedet, og denne er enkelttrådet, og med en enkelt tråd så kan du ikke skalere over ett nettverks grensesnitt uansett. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hadde hvert stilig om noen (f eks Microsoft) gadd å lage en wrapper-protokoll lik lokal SMB, men basert på bittorrent-teknologi. Da kunne en kanskje benyttet teaming i soho eller privat sammenheng. I disse tider når alle sitter med ssd, raid i NAS og store media-filer er det rart de ikke får slike ideer før meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå