Gå til innhold

Ønsker hjelp til stue-PC for gaming

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter en PC brukt til konsoll sammen med PS4 kontroll. Spør her siden det er mange år siden jeg var oppdatert på PC markedet og ønsker meg en maskin som tar liten plass (type surround-speaker). Har bygd PC tidligere før, men har null kompetanse til mini-pc'er.

Bruksområde:

Musikk og spill som ikke er veldig krevende, eksempelvis: Audiosurf, Lol, Mount & Blade, Banished og lignende. PC'en vil stå side om side med en PS4 og være koble til LG 690v med HDMI uttak. Det er også viktig at PC'en vil være nogenlunde stille, derfor vil valg av kabinett være svært viktig.

Jeg ser at komplett har tilbud på sin Mini-pc, men er usikker på valg av komponenter. Om verdien tilsvarer langt ifra komponentene (eller at mer passende komponenter ikke er mulig å velge) så har jeg ingen problemer med å bygge en slik pc selv, men ønsker da tilbakemeldinger fra dere, mer oppdaterte forumbrukere på hva som vil være lurt :)

Ser ikke for meg å bruke mer enn 4-5k på en slik PC ekskludert OS, garanti/forsikring og eksterne komponenter.

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har plukket ut en helt kurrant HTPC, og når det gjelder spill vil det bare være skjermkortet som vil være den største flaskehalsen.. Jeg vil ikke komme med noen anbefalinger da jeg ville valgt ett skjermkort i en annen prisklasse. så det vil være tåpelig av meg å komme med noen anbefalinger som legger til en tusenlapp på oppsette.. Jeg villle teste oppsettet du har laget deg, og eventuellt oppgradert skjermkortet i senere tid, da det er dette du vil få mest ytelse igjen for pengene

Lenke til kommentar

Du har plukket ut en helt kurrant HTPC, og når det gjelder spill vil det bare være skjermkortet som vil være den største flaskehalsen.. Jeg vil ikke komme med noen anbefalinger da jeg ville valgt ett skjermkort i en annen prisklasse. så det vil være tåpelig av meg å komme med noen anbefalinger som legger til en tusenlapp på oppsette.. Jeg villle teste oppsettet du har laget deg, og eventuellt oppgradert skjermkortet i senere tid, da det er dette du vil få mest ytelse igjen for pengene

Takk for respons! Vil gjerne høre hvilket skjermkort du ville gått for på et slikt oppsett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...