€uropa Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Så klart ville jeg sagt nei dersom jeg klarte det. Jeg forsøkte så godt jeg kunne, men det var ingenting som reagerte. Hvis det ikke var mulig for deg å si nei, var det voldtekt. For meg virker det litt rart at en mann ikke kan se at en kvinne er så full at hun knapt er ved bevissthet. Scenariet som fremstilles i startinnlegget hinter også til at dette var planlagt. Da kan jeg ikke se hvor tvilen kommer inn overhodet. Den andre parten var kanskje full, han også. Det kan også argumenteres for at trådstarter fremsto som bevisst da hun forsto hva han sa og ble med ham hjem. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Den andre parten var kanskje full, han også. Det kan også argumenteres for at trådstarter fremsto som bevisst da hun forsto hva han sa og ble med ham hjem. Og dette synes jeg er et interessant scenarie - hva hvis hun er for full til å si nei, og han for full til å registrere at hun egentlig ikke vil. Kan han da fortsatt dømmes for voldtekt? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Vanskelig å spørre om "skal vi ha sex" når man er full hehe, dessuten er det mange som blir fornærmet av den tilnærmingen. Nå er jeg trolig en god del eldre enn deg , men jeg har aldri hatt problemer med å spørre om hun har lyst på sex , joda har fått nei flere ganger (som regel når man er hjemme hos foreldrene , hun har mensen , eller andre mer kompliserte tilfeller ) men det er jo ikke så farlig når det finnes mange andre flotte damer der ute om du kun er ute etter sex. Når man blir gift / får samboer så blir ting langt lettere og man har faktisk oftere sex enn når man er singel og på jakt hele tiden ( med mindre man er en dyktig jeger ). Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Den andre parten var kanskje full, han også. Det kan også argumenteres for at trådstarter fremsto som bevisst da hun forsto hva han sa og ble med ham hjem. Og dette synes jeg er et interessant scenarie - hva hvis hun er for full til å si nei, og han for full til å registrere at hun egentlig ikke vil. Kan han da fortsatt dømmes for voldtekt? Godt spørsmål. Uten at jeg er jurist, vil jeg tro at han, som den aktive parten, har det største ansvaret. Men det kan likevel tenkes at det vil være formildende om han ikke vet om han gjør noe galt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Vil ikke si at det var voldtekt. Men når jeg har hatt sex i fylla har jeg passet på at dama har tatt av seg sine klær helt uten hjelp av meg. Da ser jeg på det som samtykke fra damens side. Hvis du tok av klærne dine så er det 100% ikke en voldtekt. Anonymous poster hash: 79f2d...1bb 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Vanskelig å spørre om "skal vi ha sex" når man er full hehe, dessuten er det mange som blir fornærmet av den tilnærmingen. Nå er jeg trolig en god del eldre enn deg , men jeg har aldri hatt problemer med å spørre om hun har lyst på sex , joda har fått nei flere ganger (som regel når man er hjemme hos foreldrene , hun har mensen , eller andre mer kompliserte tilfeller ) men det er jo ikke så farlig når det finnes mange andre flotte damer der ute om du kun er ute etter sex. Når man blir gift / får samboer så blir ting langt lettere og man har faktisk oftere sex enn når man er singel og på jakt hele tiden ( med mindre man er en dyktig jeger ). Riktig riktig, jeg uttaler meg i lys av en ons situasjon. tilnærminger slik som den anon over meg nevner mener jeg er en god og moralsk riktig pekepinn på hvorvidt noen samtykker, hvis hun kler av deg først, eller hun kler av seg selv uten å videre si eller uttrykke 'nei'. Endret 5. mars 2015 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hva med å vinkle det fra han sin retning? Du møter ei jente på veien hjem. Hun står der aleine. Du spørr henne hvorfor hun er aleine; Nei, kompisen min bare forsvant! Sikkert bare gått hjem svarer du! Hun virker enig, så du spørr om ikke hun skal være med deg hjem, siden det ikke er noe vits i å stå aleine på fortauet og vente! Hun sier ikke stort, men følger etter deg. Kult tenker du, kanskje det blir noe på meg i kveld. Hun blir med deg hjem, og følger etter deg inn på rommet. Du prøver å kysse henne for å se hvordan responsen er. Hun kysser deg tilbake. Du gr litt videre; tar av hun klærne. Hun er fortsatt med. Tar hun med i sengen; hun sier fortsatt lite, men kroppen sier at hun vil mer. Er dette voldtekt? 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 hvor full snakker vi her? klarte du å gå oppreist selv? føre en samtale av et eller annet slag med vedkommende først? Han kompisen din hadde tydeligvis avtalt denne seansen... han avtalte å etterlate deg ser så du kunne bli plukket opp, tipper de to kjenner hverandre. Tilfeldig spørsmål; er kompisen din og/eller denne andre fyren av utenlandsk opprinnelse? Anonymous poster hash: f891e...dcc Lenke til kommentar
anonym1 Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 hvor full snakker vi her? klarte du å gå oppreist selv? føre en samtale av et eller annet slag med vedkommende først? Han kompisen din hadde tydeligvis avtalt denne seansen... han avtalte å etterlate deg ser så du kunne bli plukket opp, tipper de to kjenner hverandre. Tilfeldig spørsmål; er kompisen din og/eller denne andre fyren av utenlandsk opprinnelse? Anonymous poster hash: f891e...dcc Jeg hadde uttalt "du må finne meg for jeg ser ingenting" før jeg møtte kompisen min. Nei, jeg gikk ikke rundt med lukkede øyne og det var ikke for mørkt. Jeg hadde nettopp kastet opp og de andre jeg var med skulle sende meg hjem fordi jeg uansett ikke hadde kommet inn noen steder. De kjente hverandre. Etnisk norske begge to. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) hmm, tror ikke du klarer å vinne noe i en rett dessverre, men det skader ikke å snakke med noen om det..... veldig uheldig situasjon....hvordan har du det i dag da? merker du noe til at du sliter med dette? Endret 6. mars 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Det kan ikke kalles voldtekt når personen ikke engang får vite at man ikke vil, men det er veldig dårlig gjort av vedkommende. Det er en grunn til man ikke bør pule for fulle folk, men det er nok for mange vanskelig å se hvor grensa går. Det er ikke akkurat slik at man sier "Jeg samtykker til sex", og at om du uteblir er det voldtekt. Jeg forstår også godt at dette er noe du muligens sliter med i ettertid, og at du kanskje hadde trengt noen å snakke med. Samtidig er det jo lurt å begrense ditt alkoholinntak. Endret 6. mars 2015 av Slettet-lYlo5C Lenke til kommentar
soulrape Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Det er så mange tråder her jeg kunne oppsummert med at noen bør laste ned enten på podcast på Android eller iTunes hvis de har Eplefon. Søk opp The Positive Mind (med Armand DiMele). Han snakker om nettopp "When you just can't say no", samt mye annet som kunne vært helbredende for mange av de trådene som er opprettet her på Diskusjon.no. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Ikke voldtekt, når du blir med en kar hjem alene fra fylla og ikke klarer å si nei når ting eskalerer så har ikke han gjort noe galt. Kjipt å gå på en slik smell, men shit happends, ikke drikk deg så full neste gang. 1 Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Hva med å vinkle det fra han sin retning? Du møter ei jente på veien hjem. Hun står der aleine. Du spørr henne hvorfor hun er aleine; Nei, kompisen min bare forsvant! Sikkert bare gått hjem svarer du! Hun virker enig, så du spørr om ikke hun skal være med deg hjem, siden det ikke er noe vits i å stå aleine på fortauet og vente! Hun sier ikke stort, men følger etter deg. Kult tenker du, kanskje det blir noe på meg i kveld. Hun blir med deg hjem, og følger etter deg inn på rommet. Du prøver å kysse henne for å se hvordan responsen er. Hun kysser deg tilbake. Du gr litt videre; tar av hun klærne. Hun er fortsatt med. Tar hun med i sengen; hun sier fortsatt lite, men kroppen sier at hun vil mer. Er dette voldtekt? Er nok ikke det, og jeg kan tenke meg at dette er antagelig det som skjedde. Nå virker det egentlig litt som at trådstarter har hatt litt for lang tid til å tenke over dette og at noen detaljer har gått bort siden den tid. Men som det høres ut så er det "ettertanken" som sier åssen hun tenkte, og jeg kan ikke si om dette hadde noe virkning i gjernings øyeblikket. Med den informasjonen vi har tilgjengelig så langt må jeg nok si at det IKKE var en voldtekt, andre svar blir for mye spekulasjon og prosjektering av begge parter. Endret 27. mars 2015 av Dracoknight Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå