Musty Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Guttungen har begynt å slite ut CD-platene sine, og jeg trenger derfor et (freeware) program til å lage MP3 filer av CDene... Husker for maaaaange år siden at jeg brukte Audiograbber, er det fremdeles det som gjelder? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Bruker selv EAC (Exact Audio Copy), kjører dem selv til Flac, men det skal kunne pakke til MP3 også. Hvis du er glad i musikk, så lagre alle i Flac for senere bruk, det er en ren kopi av CDen, bare pakke til ca halve størrelse, men med samme lydkvalitet. Så omgjør disse til MP3 for bruk på farten osv. Gjorde selv feilen å kun ha MP3 kopier, og tok jobben for ett par år siden å rippe hele samlingen skikkelig (ca 1000) CDer. Når alle disse var i Flac, så bruke jeg "dBpoweramp Batch Converter" til å lage en kopi i MP3 format for bærbare spillere. Da har jeg CD kvalitet for hjemmebruk med Flac, og MP3 på farten. EAC kan også rippe til ALAC så vidt jeg vet, for de som bruker Apple produkter. dBpoweramp kopiere alle på en gang, slik at man slipper å velge. Begge programmene skal være gratis så vidt jeg husker, men krever litt innstilling, men man finner kjapt ut av det, i verste fall med litt hjelp. dBpoweramp kan omgjøre til mange forskjellige formater. EAC legger inn Tags automatisk, det er også enkelt å gjøre om hvis man ser noe feil, og de finner også bilder og tekst hvis man ønsker det. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg har alltid brukt cdex. Enkelt og greit uten bloat. CDex henter tekst til sanger fra database. (Du må legge inn en epost adresse, men her kan du legge inn hva som helst bare det er en @ i feltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå