Gå til innhold

betongstøp, ideer til hva man kan tjene penger på?

Anbefalte innlegg

Hei. Har en far som støper elementer til vedovner for icopal i ett eget lokale. Han har mange års erfaring og kan alt om støping. Men han er ikke spesielt kreativ å leter etter ting han kan støpe å tjene penger på eller bedrifter som kanskje trenger noen til å støpe div ting for dem. Noen som har noen tips? Må være noe som eventuelt selger bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betong-bord er generellt sett DYRE, å produsere noen relativt billige tror jeg han kan gjøre ganske god butikk på.

Tenkte forøvrig på f.eks spisebord av litt størrelse og større stuebord.

Når jeg leste innlegget tenkte jeg; betongbord kan jo ikke være DYRE?!?

Sjekket, og fant 200x90 til mellom 12 000 og 25 000! SYKT!!!

Lenke til kommentar

Når jeg leste innlegget tenkte jeg; betongbord kan jo ikke være DYRE?!?

Sjekket, og fant 200x90 til mellom 12 000 og 25 000! SYKT!!!

Dette er forøvrig i det litt billigere sjiktet.

Har sett spisestuebord i betong til ~70 000, inkl stoler da :)

Lenke til kommentar

Det er sykt ja!!! Han ble overasket selv når han så dette! Han har alle muligheter i lokalet stor og liten blande maskin, ristemaskiner og forskjellige typer betong samt at han også har muligheten til å farge betongen i flere farger med shatteringer og div. Dette skal han sjekke videre ut imorgen! Takker så meget for tips!

Lenke til kommentar

Nå må jeg ærlig talt si jeg ikke har sett noen betongmøbler før, men det hørtes jo spennende ut å ha. Liker tunge ting. :D

Men wow, det var dyrt ja. Kan jo forstå at en møbel som veier nærmere et tonn koster litt å produksjonskostnader (overraskende at tettheten er SÅ høy), men må som nevnt her kanskje være mulig å lage noe billigere ja. :)

Noen har et veldig blankt belegg på seg. Er dette bare noen former for lakk elns? Eller har de f.eks støpt et lag med f.eks epoxy?

Lenke til kommentar

Faren min har sjekket litt opp rundt dette nå idag og betongmøbler, pynt og div både ute og inne er noe som blir mer og mer populært og etterspurt. Man kan bruke både betong og noe som heter fiberbetong som er noe lettere og bedre å jobbe med. Kan også tilsette fargestoffer i betongen eller bruke forskjellig type tilsetninger som gjør at man kan få forskjellige farger og shatteringer. Svart, hvit og naturtro er det mest populære. Man kan få både blanke, slette og rue overflater etter ønske. Ser faktisk veldig nice ut etter å ha søkt en del igår!

Lenke til kommentar

Kan også nevne at han har regnet litt ut på priser og div på kostnadene ved å lage noe sånt og det vil bli betydelig billigere enn i butikk og minst like fint ettersom han har alt av utstyr og kunnskap for å få ett meget godt resultat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...