Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Høres pussig utDette er er av de stedene som har vært i media noen ganger, og enda flere episoder som ikke har vært i media.Mener ikke at alle asylmottak er sånn, heller ikke hele tiden. Men med mye stort gjennomtrekk av personer kan det fort bli episoder etterhvert. Må jo nevne at han stort sett trives veldig og at det stort sett er 100% trygt, men når man har stort gjennomtrekk får man enkelte ganger personer med større problemer enn andre, samme om det er asylmottak eller andre former for mottak der "tilfeldige" folk kommer inn. Jeg er enig i at gjennomtrekk i personalgruppen, gir større risiko for uventede/uønskede hendelser - men jeg er sterkt i tvil på om man skal bedømme slikt asap .. , fordi det er en erfaring med den typen arbeid, at det kommer mest an på anvendt metode og tilstrekkelig kompetanse blant personellet, for hvor ryddig og rolig ett miljø er Har noen år i barnevernet, ute på institusjoner, og der var det langt større utfordringer man måtte "passe seg" for Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Vell.. Kjip sak men dette er en del av virkeligheten der kommune blir kjøpt og betalt av stat siden hero er et statlig organ. Tullprat. Hero Norge AS er et privat foretak(aksjeselskap), eid av Hero Holding AS som igjen er eid 50/50 av ISS Norge AS og Tuft Invest AS(kun private aksjonærer). Ikke en eneste aksje i statlig eie... Skremselspropaganda. Kanskje du skal nevne all den statlige støtte dette foretaket mottar hvert år? Så om ikke statlig på papiret, tilsier stønad noe helt annet..... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Vell.. Kjip sak men dette er en del av virkeligheten der kommune blir kjøpt og betalt av stat siden hero er et statlig organ. Tullprat. Hero Norge AS er et privat foretak(aksjeselskap), eid av Hero Holding AS som igjen er eid 50/50 av ISS Norge AS og Tuft Invest AS(kun private aksjonærer). Ikke en eneste aksje i statlig eie... Skremselspropaganda. Kanskje du skal nevne all den statlige støtte dette foretaket mottar hvert år? Så om ikke statlig på papiret, tilsier stønad noe helt annet..... Tror de konkurrerer på pris, og vinner relativt kortsiktige kontrakter Og ratene pr pers, er heller ikke særlig "avskrekkende", så vidt meg bekjent. Moder Stat er jaggu grei .. hun setter ut mesteparten av ansvaret, og kjiper på pengesekken, for så å skylde på "noen andre" hvis det går litt skeis Lenke til kommentar
blinc Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Tror de konkurrerer på pris, og vinner relativt kortsiktige kontrakter Og ratene pr pers, er heller ikke særlig "avskrekkende", så vidt meg bekjent. Moder Stat er jaggu grei .. hun setter ut mesteparten av ansvaret, og kjiper på pengesekken, for så å skylde på "noen andre" hvis det går litt skeis Asylsøkerne skulle bodd hjemme hos politikerne. Det er politikerne som har ansvaret. 2 Lenke til kommentar
skien83 Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Takk for mange innspill! Som jeg har nevnt tidligere er det tryggheten for min familie jeg må sette høyest. Har ikke noe i mot innvandrere eller folk med annen bakgrunn. Men det her var feil sted å plassere noe slik!Jeg brukte alle midler jeg kunne! Var i kontakt med kommune, men de kunne ikke gjøre noe mht bruksendring. Brannvesen ble gjort oppmerksom på at det var en kjeller i dette huset som har blitt innredet uten at det var søkt og godkjent. Jeg vet ikke om det var det som gjorde utslaget, men kontrakten ble kansellert dagen etterpå.Det skjedde også mye annet her. Jeg kontaktet media, politikere, og også litt på sosiale medier der jeg navnga firmaet og personene som kjøpte huset. Fra jeg publiserte et innlegg på facebook, gikk det 30 min før jeg hadde en av eierne på døra mi. Han anmodet meg om å fjerne innlegget på facebook. Han hadde nok da fått vite det via felles kjente siden jeg har lukket profil.Jeg hadde ikke skrevet noe ulovlig så jeg sto på min rett til å informere mine venner. Jeg anmodet også han om å forlate min eiendom, noe han tok til etterretning.Kjedelig sak, men for vår del ser det ut til at vi unngikk dette i nabohuset. Eneste grunnen er at jeg og en annen nabo sto på og gjorde alt vi kunne. Ellers kan de bare putte slike ting hvor som helst. Skremmende spør du meg... 9 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Takk for mange innspill! Som jeg har nevnt tidligere er det tryggheten for min familie jeg må sette høyest. Har ikke noe i mot innvandrere eller folk med annen bakgrunn. Men det her var feil sted å plassere noe slik! Jeg brukte alle midler jeg kunne! Var i kontakt med kommune, men de kunne ikke gjøre noe mht bruksendring. Brannvesen ble gjort oppmerksom på at det var en kjeller i dette huset som har blitt innredet uten at det var søkt og godkjent. Jeg vet ikke om det var det som gjorde utslaget, men kontrakten ble kansellert dagen etterpå. Det skjedde også mye annet her. Jeg kontaktet media, politikere, og også litt på sosiale medier der jeg navnga firmaet og personene som kjøpte huset. Fra jeg publiserte et innlegg på facebook, gikk det 30 min før jeg hadde en av eierne på døra mi. Han anmodet meg om å fjerne innlegget på facebook. Han hadde nok da fått vite det via felles kjente siden jeg har lukket profil. Jeg hadde ikke skrevet noe ulovlig så jeg sto på min rett til å informere mine venner. Jeg anmodet også han om å forlate min eiendom, noe han tok til etterretning. Kjedelig sak, men for vår del ser det ut til at vi unngikk dette i nabohuset. Eneste grunnen er at jeg og en annen nabo sto på og gjorde alt vi kunne. Ellers kan de bare putte slike ting hvor som helst. Skremmende spør du meg... Men nå blir vel dette asylmottaket flyttet til ett helt annet sted? Kanskje det havner i ett annet nabolag med mange småbarn. Det er ikke alle som tørr å protestere så alt for kraftig, av frykt for å bli stemplet som fremmedfiendtlige rasister.. Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Kjempe bra, godt jobba TS!!! 2 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Jeg brukte alle midler jeg kunne! Var i kontakt med kommune, men de kunne ikke gjøre noe mht bruksendring. Brannvesen ble gjort oppmerksom på at det var en kjeller i dette huset som har blitt innredet uten at det var søkt og godkjent. Jeg vet ikke om det var det som gjorde utslaget, men kontrakten ble kansellert dagen etterpå. Utrolig hva man kan utrette på 2-3 dager, med tanke på at to av dagene er lørdag og søndag... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 ... Eneste grunnen er at jeg og en annen nabo sto på og gjorde alt vi kunne. Ellers kan de bare putte slike ting hvor som helst. Skremmende spør du meg...Sildeoljefabrikk, bussvaskeri, Hells Angels, Motorvei, Asylmottak, Religiøs helligdom, Fengsel... Det er mange ting her i verden en ikke ønsker som nabo. De aller fleste av disse er det mulig "å putte hvor som helst". Så det er nok opp til de(n) enkelte å engasjere seg, protestere, motsette seg utviklingen i hvert enkelt tilfelle. Så tanken er ikke skremmende, men et eksempel på individets frihet. Både for deg og "de". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå