skien83 Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Hei.Jeg har fått en sak i nabolaget mitt. Fikk en lapp i postkassa en dag, der det står at Hero AS har opprettet leieavtale i nabolaget. Det viser seg at Hero driver asylmottak i området og de har leid nabohuset mitt som er ca 8 meter unna mitt.Vi blir mer eller mindre sjokkert når vi hører om planene. De skal putte inn 10-15 enslige menn fra krigsherjede områder. De skal i tillegg rullere hver 3. mnd. For meg er dette et mareritt med nyetablert familie og en datter på snart 2 år.Jeg stilte spørmål til mottakslederen om jeg kunne la min datter løpe fritt rundt i hagen uten å bekymre meg. Det ville hun ikke svare på. Skremmende...Jeg er ingen rasist, men å putte så mange inn i en enebolig er helt på jordet. En familie hadde jeg tatt i mot med åpne armer og støttet de. I tillegg er det jo et stort økonomisk aspekt her. Jeg vil få store problemer med å selge huset, og om jeg klarer det, er det mest sannsynlig med et tap på flere hundre tusen.En annen side ved saken er at dette er kynisk og økonmisk vinning fra mottaksleder. Det viser seg at det er et firma som har kjøpt huset. Mannen bak dette firmaet er samboer med mottakslederen...Har vært i kontakt med advokat, men de mener det er kommunen som må si noe om dette ved å kreve bruksendring. Første svar fra kommunen var at dette ikke var endring av reguleringsplan og ikke krevde søknad.Så nå sitter vi her å får tredd dette over oss Har prøvd å finne måter for å vise at det kreves søknad.....næringsvirksomhet, bruksendring osv...Noen som har erfaring fra noe lignende? Setter stor pris på evt svar.Hilsen oppgitt skattebetaler!!! Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Slossing, knivstikking og brann er vel noe man leser om på asylmottak så si hver dag. Hadde selv sett på det som en kjip situasjon. Ofte etter å ha fått avslag , men bor der enda er de enda villere i oppførselen. Men alle er jo forskjellige, blir diskriminerende å sette alle i samme bås, men jeg hadde fortsatt tenk slik om jeg var på en visning hos deg. 2 Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Vell.. Kjip sak men dette er en del av virkeligheten der kommune blir kjøpt og betalt av stat siden hero er et statlig organ. Prøv som privat person og få godkjent enebolig for utleie med fire soverom til 15 mennesker. Det vil aldri skje fordi det er galskap.. Statlige gjør som de vill, ferdig snakka! Det brant nettopp i en lik bolig i byen her jeg holder til og folka som bor der kan ikke et kvekk norsk, mange har ikke sett verken en komfyr eller platetopp og kommer i fra områder hvor voldtekt og drap er høyst vanlig. Og plassere disse menneskene i boligområder er GALSKAP og det kommer til og brenne i disse husene hele veien. Det er nok desverre ikke før noen utenforstående blir voldtatt, skadet eller drept før det kanskje blir belyst i media. Jeg snakket med huseier og han får astronomiske summer pr.mnd for og leie ut til hero.. Hadde jeg vært deg, kontakt media og få det belyst... Lenke til kommentar
blinc Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Et eksempel på at "godheten" til politikerne gjør livet til vanlige nordmenn verre. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Tja, dårlige naboer har man ingen garanti mot noe sted. Dette er vel et lovlig foretak vil jeg anta, så rent juridisk er det vel lite å gjøre. Dessuten skal en være forsiktig med å male fanden på veggen for en har sett hvordan ting blir i praksis. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Jobber ved ett asylmottak, og kan bare si at man ikke skal tro alt man leser i avisen for tiden, og at jeg aldri har følt meg utrygg der jeg er Å engste seg for fremtiden er helt naturlig, men hvor mange ganger går ens egne spådommer i så måte, i oppfyllelse? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Media lyver ikke om slossingen, knivstikking og brannene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Jo, på en måte, når ørten like media serverer akkurat samme sak, så får det den virkningen at det oppfattes som flere enn bare den ene hendelsen. Endret 6. mars 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) En venn av meg jobber også på asylmottak, er ikke så lenge siden han lånte min skuddsikre vest... Men, dette varierer jo fra person til person som er der. Endret 6. mars 2015 av aklla Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Jo, på en måte, når ørten like media serverer akkurat samme sak, så får det den virkningen at det oppfattes som flere enn bare den ene hendelsen. Kjos og Norwegian er en sak, selv om xx antall omtaler det. Det har vært flere branner, bråk mm - hver av de saken blir selvfølgelig omtalt av flere. At det er utfordringer av ymse slag er noe man vet, det er ikke noe media trenger å lage - det er i alle fall ikke noe 'på en måte' løgn. Endret 6. mars 2015 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Vet ikke om du misforstår med vilje, eller om jeg var for abstrakt .. "media" er like mye oss selv som sitter på diverse forumer, leser de samme blekkene, mener det samme, eller tyner hverandre for våre personlige meninger om en og samme sak, uten å ha konkrete erfarte fakta å balansere alt "skvalderet" opp mot - og den typen "enighet" ender med at alle slutter å tenke, og går for våpenskapet heller, bare for å være sikre ... Gjentar at jeg aldri har følt meg utrygg ved jobben her. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det er jo et faktum at blant annet asylmottak er absolutt høyeste risikoklasse for brann, nivå 5. Dette i tillegg til alt det andre som kommer på kjøpet. Jeg hadde flytta tvert uten og tenkt meg om. Bare få det gjort så er du ferdig med det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Jeg antar at de fleste mottakene må rette seg etter diverse lover og forskrifter, ellers tviler jeg på at de får godkjenning Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Høres pussig utDette er er av de stedene som har vært i media noen ganger, og enda flere episoder som ikke har vært i media.Mener ikke at alle asylmottak er sånn, heller ikke hele tiden. Men med mye stort gjennomtrekk av personer kan det fort bli episoder etterhvert. Må jo nevne at han stort sett trives veldig og at det stort sett er 100% trygt, men når man har stort gjennomtrekk får man enkelte ganger personer med større problemer enn andre, samme om det er asylmottak eller andre former for mottak der "tilfeldige" folk kommer inn. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Huff, så kjipt. Hadde vært skikkelig forbanna selv, om det var mitt hus. Er vel lite rettslig å få gjort. Det handler vel bare om ekstrem uflaks. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Vet ikke om du misforstår med vilje, eller om jeg var for abstrakt .. "media" er like mye oss selv som sitter på diverse forumer ... Du var nok for lite konkret der ja. Men et lite søk sier jo litt om f.eks branner. Tall fra UDI Endret 6. mars 2015 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Vell.. Kjip sak men dette er en del av virkeligheten der kommune blir kjøpt og betalt av stat siden hero er et statlig organ. Tullprat. Hero Norge AS er et privat foretak(aksjeselskap), eid av Hero Holding AS som igjen er eid 50/50 av ISS Norge AS og Tuft Invest AS(kun private aksjonærer). Ikke en eneste aksje i statlig eie... Skremselspropaganda. 3 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det er jo et faktum at blant annet asylmottak er absolutt høyeste risikoklasse for brann, nivå 5. Dette i tillegg til alt det andre som kommer på kjøpet. Jeg hadde flytta tvert uten og tenkt meg om. Bare få det gjort så er du ferdig med det. I likhet med hoteller, sykehjem, pensjonater, og andre ikke-private overnattingssteder der folk overnatter og sover... Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det er jo et faktum at blant annet asylmottak er absolutt høyeste risikoklasse for brann, nivå 5. Dette i tillegg til alt det andre som kommer på kjøpet. Jeg hadde flytta tvert uten og tenkt meg om. Bare få det gjort så er du ferdig med det. I likhet med hoteller, sykehjem, pensjonater, og andre ikke-private overnattingssteder der folk overnatter og sover... Hihi, nesten ikke forskjell. Herrefred. Om det er asylsøkere, narkomane eller bare vanlige mennesker. Om de stapper 15 stykker inn i et lite hus, der alle er enslige, unge menn, og et konstant gjennomtrekk. Selvfølgelig kommer det til å være mer ubehagelig enn et sykehjem. Sikkert bakdeler med det også, men ikke på disse sidene. Og at dette er menn som kommer rett fra andre kulturer, konfliktområder og aldri har vært i Europa en gang før. Det er klart at det ikke er noe ønskelig plass å oppdra en liten datter. Trygghet er viktig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå