PetterK445 Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Heisann. Er ikke helt ny på å koble opp anlegg hjemme, men har et spm. angående inngang og utgang på den.KEF PSW2500 er suben (innebygd forsterker), og den har jo Line in , og High pass output. Hva er forskjellen på disse? Er det meningen at jeg kan koble høytalere igjennom subben eller må den kobles alene til forsterkeren? Kan jeg isåfall få til å koble opp 4 høytalere + 1 sub til en 4 kanals forsterker? På forhånd , takk! Endret 5. mars 2015 av Chrisfox Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Hva slags plugger er det som sitter bak de 'sukkerbitene'? Jeg antar det er RCA/Phonoplugger. Det er isåfall veldig rart å lage en slik overgang. Det skal jo brukes skjermet kabel. Det er linjesignaler som kobles til og fra her, ikke høyttaler signaler. 'Line in' på sub skal kobles til 'Line out' på forsterker. Men det er ikke alle forsterkere som har egnede tilkoblingsmuligheter. Helst skal forsterker ha både 'line out' og 'line in' (til effekt), og da står det en bøyle mellom dem til vanlig. Da kan man koble sub inn her, istedet for den bøylen. Poenget med å koble fra 'line out' på sub til 'line in' på forsterker er at delefilteret i sub fjerner de lave frekvensene fra det som går til de andre høyttalerene. De kan da som regel spille noe høyere. Men det går også å la all bass gå til alle høyttalerene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå