gamlefar Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Er på utkikk etter en ny mobil til under 4000 Kr. Noe av det viktigste for meg er antennen og signalstyrken på telefonen, og jeg vet at dette kan variere mye. De gamle enkle telefonene var jo langt bedre på dette området, men må nesten i dag ha en smarttelefon. Er det noen som kjenner slik informasjon på nyere smarttelefoner? Finner kun gamle tester på det (linkene under). http://taenk.dk/sites/taenk.dk/files/telefonantenner1.pdf http://www.tek.no/artikler/denne-vant-antenne-testen/133744 http://meremobil.dk/2013/12/er-mobilerne-med-de-bedste-og-vaerste-antenner/ Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Tror ikke du finner noe bedre informasjon enn det der, dessverre. Jeg jobber med salg av mobiltelefoner og dette er noe min kjede har spurt produsenter om i lengre tid, men til ingen nytte. Det er liten interesse for å opplyse om antennekvalitet. Som deg har jeg kun funnet TÆNK sin test i nyere tid når det gjelder akkurat dette. Er grådig interessert i samme spørsmål, men dersom jeg skal gi deg et svar basert på egne erfaringer, så blir det dessverre at det egentlig ikke er noe svar å finne. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg har lest et sted (husker ikke hvor) at Nokia Lumia 930 har meget godt signalstyrke i forhold til andre toppmodeller. Ikke be meg om kilde. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg var redd for det slik informasjon ikke var mulig å få tak. Og er det ikke paradoksalt: Dette er en av de viktigste funksjonen med en mobil og amobil og andre som tester utfører det ikke overhodet. Det grenser i grunnen til litt useriøst. Da kontakter jeg produsentene direkte, så får vi se om de svarer. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Største bakdelen med dagens smartelefoner er at de er forhåndsinnstilt på 4G når de kommer fra fabrikk. Dette er en uting. Jeg bor ganske nær god 4G dekning, men forholdet er så vanvittig varierende alt etter hvor i huset jeg befinner meg, så jeg har deaktivert 4G og kjører nå kun på 3G/2G. Fordelen med de gode gamle telefonene var jo at de kun hadde 2G og etterhvert også 3G. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Siden mobiltelefoner nå engang (også) er til å ringe med, burde det vært en selvfølge at antennefølsomhet burde vært et kriterie i tester, samt at det burde vært oppgitt blant tekniske data fra produsenten. Dermed kan folk mye lettere velge eller vrake mobiltelefoner alt etter hvilke krav de har, ut fra geografiske forhold. Men det gjelder også innendørs, spesielt i betongbygg eller der det er mange høye bygninger. Dersom mottak av telefon- og datasignaler blir et vanlig kriterie, vil forhåpentligvis produsentene ta dette til følge. Analogt kan man sammenligne litt med biler. Det ramses opp med sikkerhetsutstyr i biltester og fra produsentene, men hvordan utsynet ved kjøring, rygging og parkering er, glemmes ofte. Tykke stolper og små eller lave vindusflater er ikke positivt for utsynet fra bilen. Synet er tross alt vesentlig når man er ute i trafikken. Sammenligner man f.eks en Volvo V70 med en Volvo V40, er forskjellene tydelige, bare for å illustrere det med utsyn. Men for å bøte på dårlig utsyn, har man jo parkeringssensorer, ryggekamera, dødvinkelvarslere og gudene vet hva... Som koster... Vel, dette handlet om mobiler, ikke biler, men kunne ikke dy meg... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå