Gå til innhold

Underworld Ascendant

Anbefalte innlegg

https://www.kickstarter.com/projects/othersidegames/underworld-ascendant

Kickstarteren slutter nå i morgen, så kjapp deg om du vil støtte.

Spillet er en etterfølger etter Ultima UnderWorld 1 & 2, som var det første 3D RPG som ble laget.

fra wiki'n

Ultima Underworld has been cited as the first role-playing game to feature first-person action in a 3D environment, and it introduced technological innovations such as allowing the player to look up and down.

Selv har jeg store forhåpninger til denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ærlig talt ikke vitsen. Ultima Underworld 1 og 2 er klassikere, men de er eldgamle nå. Hvor mange husker dem fortsatt, og hvor mange bryr seg? Mange av dagens unge har ikke engang kjennskap til dem. Vi kunne like gjerne fått et nytt Eye of the beholder eller Lands of lore. Dessuten var jo UU som du sier de første 3D rollespillene som kom, men det var lenge siden. I dag holder det ikke å bare være et 3D rollespill. Vi trenger noe nytt. Se på Might & Magic X, for eksempel. De mente det bra, og for oss gamle fans var det et interessant prosjekt. Men å gå tilbake til røttene med sånne eldgamle spill holder nok ikke i dag. De burde nok heller ha droppet Ultima Underworld-navnet og laget noe helt nytt.

Lenke til kommentar

Jeg ser ærlig talt ikke vitsen. Ultima Underworld 1 og 2 er klassikere, men de er eldgamle nå. Hvor mange husker dem fortsatt, og hvor mange bryr seg? Mange av dagens unge har ikke engang kjennskap til dem. Vi kunne like gjerne fått et nytt Eye of the beholder eller Lands of lore. Dessuten var jo UU som du sier de første 3D rollespillene som kom, men det var lenge siden. I dag holder det ikke å bare være et 3D rollespill. Vi trenger noe nytt. Se på Might & Magic X, for eksempel. De mente det bra, og for oss gamle fans var det et interessant prosjekt. Men å gå tilbake til røttene med sånne eldgamle spill holder nok ikke i dag. De burde nok heller ha droppet Ultima Underworld-navnet og laget noe helt nytt.

Det er vel lettere å få støtte hvis dem kan knytte spillet til et gammelt kjent navn. Men sammenliknet med andre kickstarter kampanjer så gikk denne veldig tregt i starten.

Og jeg ser ikke problemet med at dem kommer med en oppfølger. Det jeg følte selv i den tida var at spillene ble holdt tilbake av teknologien og jeg har idag et lite håp når dem 'relanserer' gamle klassikere så kommer dem også med flere muligheter, taktisk og gameplay messig. Man vil kanskje gjenoppleve de gamle dagene, men denne gangen med bedre grafikk og gameplay.

Lenke til kommentar

Hadde de ikke spilt på Ultima Underworld-navnet hadde de ikke fått inn på langt nær like mye penger. Det er sånn Kickstarter fungerer. Det er gamliser med penger som er der, og da hjelper det ikke å prøve å finne opp hjulet på nytt, og det var tydeligvis 14000 mennesker som husket og brydde seg om Ultima Underworld.

Lenke til kommentar

Hadde de ikke spilt på Ultima Underworld-navnet hadde de ikke fått inn på langt nær like mye penger. Det er sånn Kickstarter fungerer. Det er gamliser med penger som er der, og da hjelper det ikke å prøve å finne opp hjulet på nytt, og det var tydeligvis 14000 mennesker som husket og brydde seg om Ultima Underworld.

Pøh!

Mange gode prosjekter som har lite med gammliser å gjøre , jeg har funnet flere prosjekter som jeg har valgt å gi min støtte nettopp fordi de virker spennende.

Men nå er problemet at det er kanskje litt for mye å velge mellom?

Lenke til kommentar

14000 backers er uenige

Lenke til kommentar

Pøh!

Mange gode prosjekter som har lite med gammliser å gjøre , jeg har funnet flere prosjekter som jeg har valgt å gi min støtte nettopp fordi de virker spennende.

Men nå er problemet at det er kanskje litt for mye å velge mellom?

Broken Age adventure spillet til Double fine startet det hele, og så kastet mange utviklere seg på bølgen. Divinty Original Sin, Wasteland 2, Pillars of eternity, Troment tides of Numera er alle spill ifra kickstartere som henvendte seg spesielt mot old school spillerene i første omgang.

Alle de gjorde det relativt bra på kickstarter og åpnet øynene for flere utviklere til å lansere sine prosjekter der. Og de er prosjekter som har lite med oss gamlinger å gjøre. Takk og pris for kickstarter som åpnet disse muligheten for utviklerene, og selv om noen prosjekter havarerer så er kickstarter en kjempe greie for oss som er glad i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...