Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda CR-V 1997 - Starter ikke etter skifte av kupefilter.


Anbefalte innlegg

Hei, hadde et merkelig problem idag...

 

Rygget bilen opp til huset så den stod i oppoverbakke. Da jeg har tilgang til støvsuger der.

 

Fikk kupe luftfilter idag så jeg satte igang og tok ut den dash bord skuffen å fjernet det jeg trengt for å komme til. Tok ut filteret for så å støvsuge inne i luftfilter rommet og fant ut at det nye ikke passet inn i beholderen. Så jeg tok en spansk en og klippet den til for så å putte detta sammen igjen. Satt på plass ledninger i sine klemmer og skrudde fast. Skulle kjøre bilen ned på parkeringen igjen og wops nå ville ikke bilen starte?????? Tenningen surrer og går men ikke noe start...

 

Noen som har peiling på hva dom har skjedd på denne tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp fylt opp :) og den gikk jo fint å kjøre barn i barnehagen og på butikken før jeg dro hjem å skrudde.

 

Prøvde nå å starte men null action prøvde da å starte med startgass men fremdeles ingenting. Begynner å lure på om det ikke er noe gnist? Men så plutselig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det meste ved en bil kan feile plutselig. Dersom du ikke får respons med startgass, er det nok noe feil med tenningsanlegget ditt. Defekt coil kan være en årsak, men det kan være mye annet også.

Lenke til kommentar

Nei virker ikke sånn i og med at tenningen durer å går men den fyrer ikke på gass eller bensin. Fant ikke verktøy til å ta ut for å teste. Men i og med at jeg nylig kjøpe denne syns jeg det er greit å bytte plugger. Skal høre på bensinpumpa etterpå :)

Lenke til kommentar

hmm, mystifistisk.

 

Jeg ser for meg at hvis bilen står i bakke, så bensinpumpen ikke får tak i noe drivstoff, så vil den varmskjære seg relativt fort. Dette var et forslag jeg hadde, men det har du pent avkreftet fordi den ikke starter på startgass.

 

CRV har vel registerkjede. Aldri noe tull der, men lite oljeskift kan få kjedet til å strekke seg unormalt mye så du får en motorlampe på VVT controlleren. Den vil likevel starte.

 

Gå over de kontaktene ref "satt på plass ledninger i sine klemmer". Veldig mange biler har motor Ecu bak hanskerommet.

Lenke til kommentar

Byttet tennplugger og det trengte jeg for di gamle var nok slitne.

 

Men ville ikke starte fordet.

Sjekket også over disse kablene og sørget for at alt satt der di skulle sitte. Men ingen forandring.

 

Lyttet også på bensin pumpa å den fungerer.

 

Snakket med snakket med far som har mange års erfaring under panseret og har vært borti lignende han mente det var tennpluggene men det er nå avbekreftet. Eller tenning switchen..

 

For er den gåen så vil ikke det bli overført noe til pluggende.

 

Fant del til 600 å håper på at dette vil fungere.

Lenke til kommentar

Men når det kommer til som du sier oljeskift. Er det bare å legge en panne under å skru ut mutteren? Eller må jeg bleede sånn som med bremser og clutch? Takker for all denne hjelpen altså :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...