botus Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Hei, hadde et merkelig problem idag... Rygget bilen opp til huset så den stod i oppoverbakke. Da jeg har tilgang til støvsuger der. Fikk kupe luftfilter idag så jeg satte igang og tok ut den dash bord skuffen å fjernet det jeg trengt for å komme til. Tok ut filteret for så å støvsuge inne i luftfilter rommet og fant ut at det nye ikke passet inn i beholderen. Så jeg tok en spansk en og klippet den til for så å putte detta sammen igjen. Satt på plass ledninger i sine klemmer og skrudde fast. Skulle kjøre bilen ned på parkeringen igjen og wops nå ville ikke bilen starte?????? Tenningen surrer og går men ikke noe start... Noen som har peiling på hva dom har skjedd på denne tiden? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Trill den ned på parkering så bilen står flatt, og prøv å start den igjen der. Lenke til kommentar
botus Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 Prøvde det men var akuratt det samme. Skal se om det den starter når jeg kommer hjem. Nå har den stått i hele dag på flat bakke. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Lite drivstoff på tanken eller vann i tanken? Sjekk drivstoff filteret. Lenke til kommentar
botus Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 Nettopp fylt opp og den gikk jo fint å kjøre barn i barnehagen og på butikken før jeg dro hjem å skrudde. Prøvde nå å starte men null action prøvde da å starte med startgass men fremdeles ingenting. Begynner å lure på om det ikke er noe gnist? Men så plutselig? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Du fylte riktig drivstoff? Lenke til kommentar
botus Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 Selvfølgelig blyfri 95 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Det meste ved en bil kan feile plutselig. Dersom du ikke får respons med startgass, er det nok noe feil med tenningsanlegget ditt. Defekt coil kan være en årsak, men det kan være mye annet også. Lenke til kommentar
botus Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Okei, da blir det i første omgang ny coil samt nye twnnplugger idag. Så får vi se om vi kommer lenger. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Ok, så det er ikke noe gnist på pluggene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Blir fort dyrt å feilsøke ved å bytte deler. Sjekk/mål litt først. Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hører du om bensinpumpa slår inn da? Evt kan det være hovedrele som trenger noen loddinger.. Ikke ukjent på gammel Honda det heller. Lenke til kommentar
botus Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Nei virker ikke sånn i og med at tenningen durer å går men den fyrer ikke på gass eller bensin. Fant ikke verktøy til å ta ut for å teste. Men i og med at jeg nylig kjøpe denne syns jeg det er greit å bytte plugger. Skal høre på bensinpumpa etterpå Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Drar den livlig & lett rundt på starteren, men uten tenning, kan det (også) være register-reima som har takket for seg. Eller har du oversikt/dokumentasjon over bytte-intervallen og har utelukket akkurat det? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Dette kan være galt: 1. Kompresjon (register mm) 2. Tenning 3. Bensin / luft inn Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 hmm, mystifistisk. Jeg ser for meg at hvis bilen står i bakke, så bensinpumpen ikke får tak i noe drivstoff, så vil den varmskjære seg relativt fort. Dette var et forslag jeg hadde, men det har du pent avkreftet fordi den ikke starter på startgass. CRV har vel registerkjede. Aldri noe tull der, men lite oljeskift kan få kjedet til å strekke seg unormalt mye så du får en motorlampe på VVT controlleren. Den vil likevel starte. Gå over de kontaktene ref "satt på plass ledninger i sine klemmer". Veldig mange biler har motor Ecu bak hanskerommet. Lenke til kommentar
botus Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Byttet tennplugger og det trengte jeg for di gamle var nok slitne. Men ville ikke starte fordet. Sjekket også over disse kablene og sørget for at alt satt der di skulle sitte. Men ingen forandring. Lyttet også på bensin pumpa å den fungerer. Snakket med snakket med far som har mange års erfaring under panseret og har vært borti lignende han mente det var tennpluggene men det er nå avbekreftet. Eller tenning switchen.. For er den gåen så vil ikke det bli overført noe til pluggende. Fant del til 600 å håper på at dette vil fungere. Lenke til kommentar
botus Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Men når det kommer til som du sier oljeskift. Er det bare å legge en panne under å skru ut mutteren? Eller må jeg bleede sånn som med bremser og clutch? Takker for all denne hjelpen altså Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Du skrur bare ut pluggen ja. Ref over her, det er ikke kjede på 97 Crv tror jeg , det er nok bare på adskillig nyere. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hadde lignende problem på en civic en gang. Der hadde jeg ikon på grønn blinkende nøkkel og da ville den ikke starte. Var en sikring til tenninga og en kortslutning i ei kobling bak motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå