Nimrad Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg har søkt Master i øk.ad. på NHH til neste år. Jeg bor i Stavanger og har venner, kone og leilighet her, så jeg tenker derfor litt på hvordan jeg eventuelt får det til å gå opp med å studere på NHH. I den forbindelse må jeg undersøke hvordan timeplanen pleier å se ut så jeg vet hva jeg må planlegge ut i fra. Jeg fant en timeplan på NHH sine nettsider, men jeg klarer ikke å finne oversikt over hvilke kurs jeg må ta med støtteprofilen finans. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Du må såvidt meg bekjent ikke ta noen spesifikke fag når det gjelder støtteprofilen. Hovedprofilen inngår det to-tre obligatoriske fag. Usikker på om du lurte på noe mer? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 Du må såvidt meg bekjent ikke ta noen spesifikke fag når det gjelder støtteprofilen. Hovedprofilen inngår det to-tre obligatoriske fag. Usikker på om du lurte på noe mer? Ja, jeg lurer på hvordan timeplanen ser ut. Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Du må såvidt meg bekjent ikke ta noen spesifikke fag når det gjelder støtteprofilen. Hovedprofilen inngår det to-tre obligatoriske fag. Usikker på om du lurte på noe mer? Ja, jeg lurer på hvordan timeplanen ser ut. Da velger du faget du ønsker å se timeplanen til: http://www.nhh.no/no/studentsider/faginformasjon/timeplanar/emne-/-course.aspx Dette er riktignok timeplaner for dette semesteret. Muligheten til å se timeplan for neste semester er ikke til stede da fag skifter foreleser, enkelte fag droppes, nye kommer inn, osv. Timeplaner for neste semester kommer rundt semesterstart. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Det kan være greit å vite at en del forelesninger filmes og at det sjelden er obligatorisk oppmøte ut over eksamen. Men jeg kan ikke si hvilke av kursene dette gjelder da jeg selv går på bachelor. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 Da velger du faget du ønsker å se timeplanen til: http://www.nhh.no/no/studentsider/faginformasjon/timeplanar/emne-/-course.aspx Dette er riktignok timeplaner for dette semesteret. Muligheten til å se timeplan for neste semester er ikke til stede da fag skifter foreleser, enkelte fag droppes, nye kommer inn, osv. Timeplaner for neste semester kommer rundt semesterstart. Jo, takk, jeg visste om det Problemet var at jeg ikke skjønte hvilke fag jeg "må" ha og hvilke som er valgfag osv. Vet du forresten noe om hva som filmes av forelesninger? Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Da velger du faget du ønsker å se timeplanen til: http://www.nhh.no/no/studentsider/faginformasjon/timeplanar/emne-/-course.aspx Dette er riktignok timeplaner for dette semesteret. Muligheten til å se timeplan for neste semester er ikke til stede da fag skifter foreleser, enkelte fag droppes, nye kommer inn, osv. Timeplaner for neste semester kommer rundt semesterstart. Jo, takk, jeg visste om det Problemet var at jeg ikke skjønte hvilke fag jeg "må" ha og hvilke som er valgfag osv. Vet du forresten noe om hva som filmes av forelesninger? Kommer an på hovedprofilen din. Hadde hovedprofilen din vært finans måtte du hatt minst to av disse fagene: FIE400E, FIE400N, FIE402E, FIE402EA, FIE402EB, FIE402N og FIE403. Siden du kun får godkjent ett fag for hvert nummer må du altså ha minimum to av FIE400, FIE402 og FIE403. Dette gjelder altså hovedprofilen (M2 indikerer hvilke fag du må ha minst to av under hovedprofilen). Så må du selvsagt fylle på med finansfag slik at du oppnår nok studiepoeng til å fylle hovedprofilen, men da kan du altså velge fritt blant resten. På støtteprofilen er det ingen begrensninger. Der kan du velge alle fag som står listet under støtteprofilen. Jeg er ikke sikker på hvilke fag som filmes. Jeg vet kapitalforvaltning filmes, men utover det er jeg ikke sikker. Mitt inntrykk de siste årene er at NHH-folkene prøver å adoptere enn modell der studentene skal delta mer aktivt i undervisningen. Dette gjør at en del masterfag har obligatorisk gruppearbeid, lab, fremføringer, muntlig deltakelse osv. Dette vil jeg tro gjør det vanskeligere for deg mtp pendling. Vil ikke tro det blir noe problem, men kan være lurt å tenke strategisk. Det er fortsatt en del fag hvor innleveringer er det eneste obligatoriske (forelesning er ikke nødvendig IMO). Spør hvis du lurer på mer. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 Mitt inntrykk de siste årene er at NHH-folkene prøver å adoptere enn modell der studentene skal delta mer aktivt i undervisningen. Dette gjør at en del masterfag har obligatorisk gruppearbeid, lab, fremføringer, muntlig deltakelse osv. Dette vil jeg tro gjør det vanskeligere for deg mtp pendling. Vil ikke tro det blir noe problem, men kan være lurt å tenke strategisk. Det er fortsatt en del fag hvor innleveringer er det eneste obligatoriske (forelesning er ikke nødvendig IMO). Spør hvis du lurer på mer. Planen er i utgangspunktet å være i Bergen 4-5 dager i uken. Interessant utvikling forresten. Tror det er rett vei å gå. Jeg mente forresten hovedprofil i Finans, jeg misforstod litt hoved-/støtteprofil. Jeg planlegger med utveksling 2. semester og det er også en del av årsaken til at jeg ikke er så gira på å flytte for godt. Går du på master? Hvor mange dager i uken hadde du forelesning første semester? Vet du om det er mulig å få tilgang til timeplan for høsten 2014? Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Planen er i utgangspunktet å være i Bergen 4-5 dager i uken. Interessant utvikling forresten. Tror det er rett vei å gå.Jeg mente forresten hovedprofil i Finans, jeg misforstod litt hoved-/støtteprofil. Jeg planlegger med utveksling 2. semester og det er også en del av årsaken til at jeg ikke er så gira på å flytte for godt. Går du på master? Hvor mange dager i uken hadde du forelesning første semester? Vet du om det er mulig å få tilgang til timeplan for høsten 2014? Er nettopp ferdig med master. Jeg gikk nesten aldri i forelesninger med mindre det var obligatorisk, så jeg er ikke helt sikker på hvor mange dager i uken det var forelesning. Vil tippe jeg hadde fire. Mener å huske at FIE400 og FIE402 (naturlige fag første semester) var fordelt over to dager (2 timer per fag * 2 dager, tirsdag/torsdag). De fleste ender vel opp med 3-4 forelesningsdager og 1-2 fridager. Da går som regel planen opp med de "vanlige" fagene. Jeg vet ikke om det er mulig å få tilgang til timeplan for høsten 2014. Ikke som jeg vet. Der tror jeg nesten du må sende en mail til studieadministrasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå