Gå til innhold

Livets rolige dager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bilde jeg tror man kan tolke på flere måter. For meg ser det iallefall ut som to som har opplevd noe trist, spesielt han til venstre. Men de er to om det og støtter hverandre, så det er lys i fremtiden - fint illustrert med landskapet utenfor.

Skal man være kritisk så er det kanskje litt vel sentrert, både vertikalt og horisontalt sitter paret i sentrum. Jeg ville kanskje prøvd en litt mer harmonisk komposisjon i denne situasjonen, men for all del - flott bilde!

Henning

Lenke til kommentar

Et bilde jeg tror man kan tolke på flere måter. For meg ser det iallefall ut som to som har opplevd noe trist, spesielt han til venstre. Men de er to om det og støtter hverandre, så det er lys i fremtiden - fint illustrert med landskapet utenfor.

Skal man være kritisk så er det kanskje litt vel sentrert, både vertikalt og horisontalt sitter paret i sentrum. Jeg ville kanskje prøvd en litt mer harmonisk komposisjon i denne situasjonen, men for all del - flott bilde!

Henning

Ening i din vurdering vedrørende midtstilling. Egentlig ville jeg hatt bordet nesten inn til venstrekanten av bildet, og dermed oppnådd et mer harmonisk og dynamisk uttrykk. Men så vidt jeg husker var det forstyrrende elementer på høyre side, så dermed ble det som det ble. Det viktige ble derfor til slutt å få med den litt melankolske stemningen i bildet. Fint at du ville gi din kommentar.

Skj

Lenke til kommentar

Underlig bilde, dvs. underlig kombinasjon. Personene på bildet ser ut som eldre mennesker, og det er tungt eller trist. Rommet de sitter i, minner om en flyterminal, mens landskapet utenfor stemmer ikke med dette igjen.

:-)

Denne blandingen av impulser og inntrykk gjør dette til et bemerkelsesverdig bilde!

Lenke til kommentar

Underlig bilde, dvs. underlig kombinasjon. Personene på bildet ser ut som eldre mennesker, og det er tungt eller trist. Rommet de sitter i, minner om en flyterminal, mens landskapet utenfor stemmer ikke med dette igjen.

:-)

Denne blandingen av impulser og inntrykk gjør dette til et bemerkelsesverdig bilde!

Hei og takk for fyldig kommentar. Dette er fra Nordvegen historiesenter på Avaldsnes, og der er det natur omkring stedet.

Skj

Lenke til kommentar

Hei,

et fortellende og tiltalende bilde, og som hsp nevner kan tolkes på flere måter..er også enig med kritikken. Dette bildet har du muligheter til å få mer ut av med riktig beskjæring :)

mvh Oddmund

Hei, og takk for din kommentar. Positivt med meninger om forbedringer !

Skj

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Dette likte jeg:-) Et fortellende bilde, der en kan spinne, gjerne sin egen, historie.

Akkurat det bildetekniske, lar jeg hvile på slike bilder.

Her er det kanskje en som har fått en trist beskjed, kanskje formidlet av personen til høyre. Kanskje et godt voksent par, der han tar beskjeden innover seg og hun ser ut i det tomme intet, Tenker kanskje på hvordan fremtiden ser ut.....

Lenke til kommentar

Dette likte jeg:-) Et fortellende bilde, der en kan spinne, gjerne sin egen, historie.

Akkurat det bildetekniske, lar jeg hvile på slike bilder.

Her er det kanskje en som har fått en trist beskjed, kanskje formidlet av personen til høyre. Kanskje et godt voksent par, der han tar beskjeden innover seg og hun ser ut i det tomme intet, Tenker kanskje på hvordan fremtiden ser ut.....

Takk for fin kommentar. Vet jo ikke hva det ble snakket om, men det var tydelig det var noe som berørte disse menneskene. Og er en så heldig å observere slike situasjoner og har kameraet klar, så er det å "trekke" av.

Skj

Lenke til kommentar

Mange fine tilbakemeldinger her :) Kan også tilføye fra min side, at øyeblikket oppleves mer dramatisk og sterket med den lave kameravinklingen. Det at de sitter å betrakter det fine landskapet gir det også en beroligende stemning.

Men hvem vet, kanskje sitter han bare å spiller angry birds..?

Lenke til kommentar

Mange fine tilbakemeldinger her :) Kan også tilføye fra min side, at øyeblikket oppleves mer dramatisk og sterket med den lave kameravinklingen. Det at de sitter å betrakter det fine landskapet gir det også en beroligende stemning.

Men hvem vet, kanskje sitter han bare å spiller angry birds..?

Ja lav kameravinkel, og å få personene i delvis silhuett var for min del viktig her. Takk for at ville gi en kommentar.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...