Gå til innhold

Trenger billig og grei drikkeflask

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det viktig med sugerør? Det er bare en ekstra komponent (i tillegg til selve flaska) som vil bli skitten over tid. Et annet moment er det at du faktisk må suge i deg vannet i stedet for å bare klemme lett på flaska. Ikke noe big deal på jobb, men på trening når du er utslitt og kortpusta kan det føles ut som å suge en golfball gjennom en hageslange når man er "desperat" etter å få i seg litt vann.

Selv har jeg en Imsdal flaske med "drikketut" (altså må jeg ikke skru av korken for hver slurk) både på jobb og trening. For rundt 15 kroner får du den til og med ferdig oppfylt ;-) Etter en måned eller to så bare panter jeg de og kjøper nye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor er det viktig med sugerør? Det er bare en ekstra komponent (i tillegg til selve flaska) som vil bli skitten over tid. Et annet moment er det at du faktisk må suge i deg vannet i stedet for å bare klemme lett på flaska. Ikke noe big deal på jobb, men på trening når du er utslitt og kortpusta kan det føles ut som å suge en golfball gjennom en hageslange når man er "desperat" etter å få i seg litt vann.

Selv har jeg en Imsdal flaske med "drikketut" (altså må jeg ikke skru av korken for hver slurk) både på jobb og trening. For rundt 15 kroner får du den til og med ferdig oppfylt ;-) Etter en måned eller to så bare panter jeg de og kjøper nye.

Du har tydeligvis ikke prøvd denne flasken. Det krever ikke krefter å suge det i deg. Du "biter" på tuten og suger lett.

Jeg kjøpte mine sånne flasker på en sports outlet i sverige, så det er dessverre ikke mye hjelp å få fra meg. Den flasken på bildet er en billigutgave av "standard" camelbak, da tuten ikke kan legges ned.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke prøvd denne flasken. Det krever ikke krefter å suge det i deg. Du "biter" på tuten og suger lett.

Jeg kjøpte mine sånne flasker på en sports outlet i sverige, så det er dessverre ikke mye hjelp å få fra meg. Den flasken på bildet er en billigutgave av "standard" camelbak, da tuten ikke kan legges ned.

Jeg har faktisk hatt en slik flaske som det er bilde av i første post. Nå er det heldigvis ikke så ofte jeg er døden nær om jeg ikke får i meg store mengder vann på kort tid, men av enkelhets grunn så foretrekker jeg en flaske der jeg kan helle i meg vann i stedet for å måtte suge det opp. F. eks om man skal hive nedpå litt vann mens man spiller fotball og kampen/treninga er i gang så ville jeg aldri hatt en sugeflaske.

For all del. Det er en helt grei flaske, men personlig så betaler jeg ikke mer for å få noe jeg synes er mindre praktisk å bruke.

Lenke til kommentar

Har selv hatt en av de på bilde, camelback med sugerør...

Er dessverre som LtdEdFred sier, samler seg en del bakterier i denne "suge mekanismen" altså gummien du tygger på for å få opp vann. Leste på nett en plass noen som hadde tatt bakterie prøve der og det var ganske ekkel lesning...

En annen ting, dama sier man får rynker av å suge for mye på sugerør :)

Enkleste er ofte det beste, imsdal flaske som man kan bytte ut i ny og ne.

Lenke til kommentar

Er dessverre som LtdEdFred sier, samler seg en del bakterier i denne "suge mekanismen" altså gummien du tygger på for å få opp vann. Leste på nett en plass noen som hadde tatt bakterie prøve der og det var ganske ekkel lesning...

LOL.

Lenke til kommentar

LOL.

Fikk noen bilder i hodet der jeg også :p

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...