Gå til innhold

Erfaringer og Meninger

Nénmacil

Anbefalte innlegg

Som en erstattning som mitt Sapphire Atlantis Radeon 9500PRO som har en hardware feil så har jeg følgende tilbud. Jeg kan velge ett av kortene listet nedenfor. jeg har problemer med å bestemme meg for hvilket kort jeg skal velge, derfor ønsker jeg sysnpunkter, erfaringer og meninger i fra dere. Jeg ønsker både gode og dårlige erfaringer, dersom noen har det. Følgende kort kan jeg velge mellom:

Sapphire Atlantis Radeon 9600PRO Ultimate Edition

ATI Radeon 9600XT

nVidia GeForceFX 5700 Ultra

eg ønsker ikke at dette skal bli en ATI vs nVidia diskusjon, så dersom du ikke har noe nyttig du skulle ha skrevet, vil jeg heller foreslå at du lar være

-

Jeg har lest en del tester, og i de fleste testene er nVidia GeForceFX 5700 Ultra hakket raksere enn ATI sitt Radeon 9600XT. Jeg spiller for det meste strategi spill, for tiden går det for det meste i C&C Generals.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ytterst få som har erfaringer med XT og 5700 ultra, da de ikke har kommet ut i butikkene ennå. De er vel rett rundt hjørnet, men dog...

9600 PRO UE ligger vel noe under ytelsesmessig, men er fri for støy.

Dersom du vil vente, så ville jeg ihvertfall gått for enten XT eller ultraen.

Lenke til kommentar

Nå som det kommer flere og flere DX9 spill så kan jeg ikke anbefale FX5700. Det er også litt varmere enn Radoen 9600-kortene og krever strøm rett fra PSU.

Valget mitt hadde nok falt på 9600XT, selv om det frister litt med et helt lydløst kort (, som Ultimate Edition er).

Du kan ikke legge litt ekstra penger på bordet og få deg feks, et Radeon 9800 non-pro kort?

Lenke til kommentar

Takker for alle svar så langt. Jeg har nok (dessverre) ikke tenkt å bruke noen ekstra penger på ett annet skjermkort fordi dette kun er en erstattning for mitt ødelagte Sapphire Atlantis Radeon 9500PRO. Jeg har selv sterkt vurdert Sapphire sitt Radeon 9600 Ultimate Edition grunnet passiv, lydlys kjøling. Men siden dette kortet yter dårligere enn mitt nåverende kort er jeg usikker.

I de testene jeg har lest på internett viser det seg at ATI sitt Radeon 9600XT yter bedre enn nVidia sitt GeForceFX 5700 Ultra i C&C Generals - Noe som er et veldig sentralt spill for meg. Mens generelt sett yter nVidia sitt nye kort bedre enn Radeon 9600XT.

Flere som har synspunkter, kommentarer eller andre ting de ville ha skrevet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...