Gå til innhold

Trodde du maskinen din var rå? Glem det!

Anbefalte innlegg

Imponert faktisk! Men hadde heller ventet på titan X, eller R-390 serien :) Bedre å ligge litt i etterkant enn i forkant når det gjelder hardware!

Har en følelse at jeg sier meg selv i mot nå! Hva venter etter Titan X, og R-390 serien?^^ Tiden er vel nøkkelen her :)

Endret av Muqali
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vente vente vente.

Du kan vente hele livet hvis du vil, stort sett venter man forgjeves. Vil du ha noe så kjøper du det nå!

Hva om neste toppmodellen kommer neste mnd? Noen ganger kan venting være gull verdt! Tiden er nøkkelen!

Endret av Muqali
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vente vente vente.

Du kan vente hele livet hvis du vil, stort sett venter man forgjeves. Vil du ha noe så kjøper du det nå!

Hva om neste toppmodell kommer neste mnd? Noen ganger kan venting være gull verdt! Tiden er nøkkelen!

Kjøpet av 2x vanlige gtx Titan da de kom ut for ca 2 år siden, er noe av de bedre kjøpa mine. De var desidert best i nesten ett år, de overklokka veldig bra 1300mhz+, og jeg solgte dem halvannet år senere med bare 2000kr i tap på hvert kort. :w00t:

Lenke til kommentar

Vente vente vente.

Hva om neste toppmodell kommer neste mnd? Noen ganger kan venting være gull verdt! Tiden er nøkkelen!

Kjøpet av 2x vanlige gtx Titan da de kom ut for ca 2 år siden, er noe av de bedre kjøpa mine. De var desidert best i nesten ett år, de overklokka veldig bra 1300mhz+, og jeg solgte dem halvannet år senere med bare 2000kr i tap på hvert kort. :w00t:

Hyggelig at du traff bra med tiden Nizzen :) Ikke ofte man hører om slikt på et så dyrt kort :) Men nå har AMD vært veldig trege i det siste, så jeg unner deg det lille tapet nizzen :) Håper du klarer det i fremtiden også! Imponert over det lille tapet av et så dyrt kort, og attpåtil 2 av dem^^

Endret av Muqali
Lenke til kommentar

Vi som ikke gidder å bruke 65k på PC får bare ta tiden til hjelp og glede oss til hva vi har i vente om noen år!

Poenget er ikke hva man får om noen år, det vil sikkert være bra i forhold til hva vi har nå. Du bør heller tenke over hvor bra er det du har iforhold til det som fins på markedet akkurat da. Dog har de siste årene vist at utviklingen går betydelig tregere sånn at det man kjøper ikke blir så fort utdatert. Og vedkommende som bygget denne har nok fått gode innkjøpspriser på alt som er brukt + at det er en veldig god reklame for butikken og et blikkfang som kan trekke kunder. 65k regner jeg med er retail priser og en som jobber med slikt betaler ikke det. Ser ikke bort fra at han få igjen det meste av det han betalte om han selger i løpet av året. Det eventuelle tapet er prisen for å være en entusiast. Og det kan hende den prisen er vesentlig mindre enn hva du tror :wee:

Lenke til kommentar

Men denne maskinen støyer.som å.ha en bil.i rommet.

Hvorfor i alle dager skulle.jeg betale 65000 for en jetmotor du ikke kan ha i rommet og spille på...

kan spilles på, kan has i rommet, spiller du så bruker man headsett... så du hører lite til den uansett:) 4K-spilling på denne er kanon, garantert digg og kan bruke den nye g-sync skjermen til asus med flyt og nytelse:P

Jeg har bygget en lignende pc og kan love deg at om du ikke har egen kjøling til fasekjøleren så er ikke noe headset bra nok, det er syyykt støy.

Lenke til kommentar

Men denne maskinen støyer.som å.ha en bil.i rommet.

Hvorfor i alle dager skulle.jeg betale 65000 for en jetmotor du ikke kan ha i rommet og spille på...

kan spilles på, kan has i rommet, spiller du så bruker man headsett... så du hører lite til den uansett:) 4K-spilling på denne er kanon, garantert digg og kan bruke den nye g-sync skjermen til asus med flyt og nytelse:P

Jeg har bygget en lignende pc og kan love deg at om du ikke har egen kjøling til fasekjøleren så er ikke noe headset bra nok, det er syyykt støy.

Du har ikke hørt om Bose QC? :p

Lenke til kommentar

Imponert faktisk! Men hadde heller ventet på titan X, eller R-390 serien :) Bedre å ligge litt i etterkant enn i forkant når det gjelder hardware!

Har en følelse at jeg sier meg selv i mot nå! Hva venter etter Titan X, og R-390 serien?^^ Tiden er vel nøkkelen her :)

Med de prisene som er forventet på Titan X så blir det nok neppe 4 slike i mange pc'er i Norge, 50.000,- for bare gpu'ene er nok hakke mer enn folk gidder.

Til de som skriker at maskinen støyer, hvor mange av dere har faktisk sittet ved siden av maskinen eller en fase kjølt maskin? Viftene på fasen går fint ned mot 25dB under load bare så det er sagt.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Med de prisene som er forventet på Titan X så blir det nok neppe 4 slike i mange pc'er i Norge, 50.000,- for bare gpu'ene er nok hakke mer enn folk gidder.

Til de som skriker at maskinen støyer, hvor mange av dere har faktisk sittet ved siden av maskinen eller en fase kjølt maskin? Viftene på fasen går fint ned mot 25dB under load bare så det er sagt.

Titan er bare gimmick i mine øyne! Høy pris, og kort levetid! Nvidia kan det med å melke penger ut av kundene sine! Men titan viser litt hva vi venter oss i fremtiden^^ Ikke noe mer enn det som er så spesielt med titan!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Titan har hatt suveren levetid, så hvor du har DET fra kan jeg ikke skjønne.

De som kjøpte Titan i sin tid, kunne etter et år selge det for 80 % av originalverdien. Og selv etter to år, så får du fortsatt igjen nesten 50 % av det de kostet. Rett og slett fordi det går veldig lang tid før de erstattes helt. Om det går som sist så vil neste serie være en nedskalert forbrukerversjon, og deretter vil neste serie krympes og effektiviseres, og SÅ etter det, kanskje man kan forvente at Titan-kortet avløses.

Om det samme skjer med Titan X er dog ikke sikkert. I alle fall om det ikke får god DP-ytelse, og samtidig bli lansert på en tid hvor det er en vanvittig høy dollarkurs. Gimmick, nei du får det du betaler for, både i levetid og maskinvare, men det er ikke kortet for de som ønsker best pris/ytelse, det er sant. Typisk noe som ønskes av kundegruppa som ser på GTX 970 og 960-kort.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hadde titan første generasjonen kun litt over 1 år før jeg fikk ny på garanti.

Så med mindre jeg var veldig uheldig så er ikke kvaliteten alleverdens, kjøleren er heller ikke top for overklokking vertfall.

Så det er helt klart bortkastet penger, men når jeg kjøpte titan var det eneste muligheten å få bra skjermkort så det er noen år siden.

Skulle det samme skje igjen kankje jeg får GTX TITAN Z men mere sansylig jeg får pengene igjen.

Lenke til kommentar

Selve kvaliteten kan være relatert til produsenter som setter de sammen, men er jo uansett bare hyggelig om de dør og man får et nytt. Har ikke virket som det er noe lavere kvalitet enn tilsvarende andre kort, eller noen grunn til hvorfor kvaliteten skal være bedre eller dårligere.

Det er for det meste de samme komponentene: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/EK-FC-Titan-Water-Block-Won-t-Work-with-GTX-780-Ti-New-One-Coming-398355-2.jpg

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Titan har hatt suveren levetid, så hvor du har DET fra kan jeg ikke skjønne.

De som kjøpte Titan i sin tid, kunne etter et år selge det for 80 % av originalverdien. Og selv etter to år, så får du fortsatt igjen nesten 50 % av det de kostet. Rett og slett fordi det går veldig lang tid før de erstattes helt. Om det går som sist så vil neste serie være en nedskalert forbrukerversjon, og deretter vil neste serie krympes og effektiviseres, og SÅ etter det, kanskje man kan forvente at Titan-kortet avløses.

Om det samme skjer med Titan X er dog ikke sikkert. I alle fall om det ikke får god DP-ytelse, og samtidig bli lansert på en tid hvor det er en vanvittig høy dollarkurs. Gimmick, nei du får det du betaler for, både i levetid og maskinvare, men det er ikke kortet for de som ønsker best pris/ytelse, det er sant. Typisk noe som ønskes av kundegruppa som ser på GTX 970 og 960-kort.

290 serien til AMD mot Nvidia sin titan, var faktisk ikke så dårlig, når vi ser på pris/ytelse! Kun noen få promille hadde nytte av et så dyrt kort! Ytelsen forsvarte heller ikke prisen! Titan er og blir gimmick fra nvidia! Prisen forble høy, pga treg lansering av 300-serien til AMD! Jeg unner de som fikk solgt et så dyrt kort, til en så høy pris! Stakkars de som kjøpte kortene brukt, for den høye summen!

Endret av Muqali
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...