Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal


Latias

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Strengt å gi det andre gule ja,

Strengt? Det er jo 100% rett. Spør du meg burde alle få gult kort for å klage på dommeren. AdM drar han jo i drakta!
Korrekt, ja, strengt, ja. Da er vi enige. Fin kveld til deg.
Nei, vi er ikke enig. Det er ikke strengt. Det er 100% rett. Strengt er hvis dommeren kan gjøre en vurdering av forseelsen og velger å dømmme. Her har han, imo, ikke noe valg. Burde som sagt gitt alle som klager og stikker tryne sitt helt opp i dommeren gult kort.
Dommeren har alltid et valg. Som du nevner er det ofte dette ikke blir dømt på. Hva du mener burde være skrevet i stein, er ikke relevant. Det er en dommers jobb å dømme etter helhet og vurdere situasjoner. I henhold til regelboka burde jo Bellerin blitt gitt det andre gule, men det skjedde ikke.
Det er en forskjell på å stikke tryne opp i dommeren og å fysisk ta på han. Stor forskjell! Selv om begge burde gitt gult/rødt i min bok.

Er det forresten noen som så om han fikk to gule eller direkte rødt? Kunne godt vært det siste for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg stusser på er hvorfor Oliver gir gult her, men gjør ingenting når Hart nærmest headbutter han tidligere i sesongen. Fikk det riktig igår da. Mye av den typen kontakt som ikke er forstyrrende men som av en eller annen grunn gjør bena ubrukelige for tiden. Ser det i Chelsea og.

Lenke til kommentar

Mye av den typen kontakt som ikke er forstyrrende men som av en eller annen grunn gjør bena ubrukelige for tiden. Ser det i Chelsea og.

Og det er derfor det er så viktig å få det bort. Først ved å ikke gi frispark og deretter gi gult hvis det er med overlegg.

Edit: vår egen Sturridge er en mester i å løfte bena og falle.

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Synd å tape mot et så tafatt lag som arsenal, men det sier vel mer om united enn det gjør om dem.

Klovn av en dommer som overser ett rødt kort for så å gi et annet rett etterpå. Såklart er det dømming i verdensklasse når det går mot united.

 

Eneste trøst er at DDG storspiller nok en gang.

....Absolutt, det sier det meste om Manu og også for en stor andel av Manusupporterne; tafatthet.

 

Hvorfor Arsenal skulle være tafatt, aner jeg ikke, men jeg kan tro bitterheten er enorm hos ManU med tap mot et (bedre) lag snekret sammen av nesten utelukkende billigere spillere.

Endret av Calippus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Riktig å gi Di Maria gult, å røre dommeren er rett og slett bare å be om kort. Men det blir jo ekstra irriterende da Joe Hart slapp unna med denne med samme dommeren:

 

0.jpg

 

Også bra at Januzaj fikk gult for håpløs filming. Oliver hylles etter kampen, men jeg synes han gjorde mye feil også. Merkelig å ikke gi det røde til Bellerin for den siste av de to taklingene på Young. Sanchez sin filming i duellen med Valencia var ganske ille, verre enn Di Maria sin hvor det i det minste var litt kontakt. Welbeck sitt stup da han ville ha straffe var heller ikke særlig vakkert. Oliver ventet også altfor lenge med å gi Herrera det gule i førsteomgang.

 

Men, sånn er fotballen. Viser bare hvor små marginer det er, og det er jo det som gjør det spennende.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt jeg hører er "men, Mamma! han slo meg først!" buhu

 

Vi diskuterer hendelser i kampen, selfølgelig vil det ikke endre noe, men det er fint å sette lys over ting. Hvis du kun ønsker å slenge ut banale kommentarer uten å komme med motargumenter, la det heller ligge. Fører ikke en dritt med seg.

 

 

Arsenal var ikke bedre enn United i går. Det var en jevngod kamp.

Endret av Muffinss
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Slutt å trekke frem Bellerin hendelsen som en unnskyldning for at vi skulle ha spilt med 10 man, det skjedde ikke.

 

Arsenal var bedre enn United i går. Det er sannheten!

 

Kan også legge til at United var bedre med 10 man enn 11...

Unnskyldning? Tror du må slå opp i ordboka.

 

Synes ikke Arsenal var noe bedre i går, det var jo en nesten helt jevn kamp. United hadde litt mer ball og hadde vel hakket større sjanser, mens Arsenal hadde flere. Lagene dominerte midtbanen i hver sin omgang. Uten hjernedryppet til Valencia hadde det ikke vært noe stort under om dette ble 1-1.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

 

Slutt å trekke frem Bellerin hendelsen som en unnskyldning for at vi skulle ha spilt med 10 man, det skjedde ikke.

 

Arsenal var bedre enn United i går. Det er sannheten!

 

Kan også legge til at United var bedre med 10 man enn 11...

Unnskyldning? Tror du må slå opp i ordboka.

 

Synes ikke Arsenal var noe bedre i går, det var jo en nesten helt jevn kamp. United hadde litt mer ball og hadde vel hakket større sjanser, mens Arsenal hadde flere. Lagene dominerte midtbanen i hver sin omgang. Uten hjernedryppet til Valencia hadde det ikke vært noe stort under om dette ble 1-1.

 

Flott, at du kan skrive at deres desidert beste spiller i går hadde hjernedrypp i 2 sek slik at vi var så jævla heldige å fikk inn mål..

 

Nesten så vi alle kan bare gi en stor TUSEN TAKK til united spillerne for at Arsenal vant igår.. ironi ja..

Lenke til kommentar

 

Alt jeg hører er "men, Mamma! han slo meg først!" buhu

 

Vi diskuterer hendelser i kampen, selfølgelig vil det ikke endre noe, men det er fint å sette lys over ting. Hvis du kun ønsker å slenge ut banale kommentarer uten å komme med motargumenter, la det heller ligge. Fører ikke en dritt med seg.

 

 

Arsenal var ikke bedre enn United i går. Det var en jevngod kamp.

 

Argumentere med en United supporter? ja, det var det.

Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen. Arsenal vant i går og det er så jævla god følelse å bryte forbannelsen. Vi spilte bedre enn dere, og det er min personlig mening.

Jeg sier også at noen United supportere er potte-sur fordi ADM fikk rødt kort, men Bellerin fikk det ikke. Det er min personlig mening at dette er en er unnskyldning for å si at hvis Bellerin hadde fått rødt, ville ikke Arsenal ha vunnet. ehm, ok, men det skjedde ikke.

Få i dere litt frisk luft..

Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen. Arsenal vant i går og det er så jævla god følelse å bryte forbannelsen. Vi spilte bedre enn dere, og det er min personlig mening.

 

Jeg sier også at noen United supportere er potte-sur fordi ADM fikk rødt kort, men Bellerin fikk det ikke. Det er min personlig mening at dette er en er unnskyldning for å si at hvis Bellerin hadde fått rødt, ville ikke Arsenal ha vunnet. ehm, ok, men det skjedde ikke.

 

Få i dere litt frisk luft..

 

Forstår godt at det er en god følelese å vinne, men jeg er uansett uenig i at dere spilte bedre enn oss. Viss vi hadde unngått personlige feil så hadde vi vunnet, så det var ikke akkurat overkjøring.

 

Vi får aldri vite hva som hadde skjedd viss Bellerin hadde blitt utvist, men vi hadde nok tvilsomt fått samme avslutning på kampen.

 

Det er nok flere som trenger frisk luft :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...