Eriksendrul Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Jeg jobber i post-i-butikk og da virker det som om folk trur at jeg er sjefen for hele postvesenet i norge Det er min skyld om pakken er skadet Det er min skyld om innholdet ikke er riktig Det er min skyld om en pakke blir borte Det er jeg som skal betale dem cash for at pakkene er borte/skadet Det er min oppgave og finne alle pakker som er borte Det er jeg som er dum om kunder har fylt ut skjema,toll eller andre dokumenter feil Det er jeg som er slem og dum hvis portoen på pakken/brevet er for lite Det er jeg som vet alt om alle tollstasjoner i alle land. Kjenner jeg begynner og bli litt dritt lei kunder som trur at de for eks kan få cash av meg på stedet bare de kommer og sier de har en pakke som er borte Er også drit lei folk som skal begynne og kjefte på meg fordi de har fått porto regning, Folk leverer inn brev som har for lite porto og det er tydeligvis vår feil. For eksempel: Du har et brev som veier 25 gram og det er ikke tykkere en 2 cm. da koster det 16 kroner. Men folk setter på kun ett vanlig frimerke som i dag dekker 10,50 kr. Veier brevet under 20 gram koster det 10.50. Hvorfor i alle dager er dette min feil ? Jeg er jo ikke engang ansatt i posten. og det er ikke min skyld at pakken du sendte til USA ble returnert når du ikke har fylt ut tolldokument Det er heller ikke meg du skal kjefte på om innholdet i pakken din er feil. Det er heller ikke min skyld at den pakken du bestilte fra komplett.no tok 5 istedenfor 3 dager og få levert. Hvorfor gjør folk dette ? Jeg jobber jo ikke i posten engang jeg jobber på meny men jeg står tilfeldigvis i post-i-butikk. Ja jeg kan svare og informere om en del ting. Men det eneste vi gjør og det eneste vi skal gjøre når det kommer til post og pakker er og scanne de og ha det klart når posten blir hentet. Om vi er usikre på porto pga at pakken er rar så informerer vi kunden om dette og de kan selv velge og betale mer for og være sikker eller ikke. (PS: jeg har også ansvar for panterommet så drit i og pante myke-plast flasker med innhold for da må vi stå og tømme de ut manuelt xD ) Endret 4. mars 2015 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 I feel your pain. Kjørte for posten (bring) før. Og de også trudde jeg hadde full oversikt over all logistikk og transport. Men er nok verre for deg som står der bak disken. For jeg kunne bare si at jeg ikke hadde tid til å prate med dem, og be de komme seg vekk fra lastebilen min. Utrolig hvor lite folk vet om transport og logistikk sånn generelt. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 I feel your pain. Kjørte for posten (bring) før. Og de også trudde jeg hadde full oversikt over all logistikk og transport. Men er nok verre for deg som står der bak disken. For jeg kunne bare si at jeg ikke hadde tid til å prate med dem, og be de komme seg vekk fra lastebilen min. Utrolig hvor lite folk vet om transport og logistikk sånn generelt. Jepp, Det som er sykt er at jeg sier gang på gang at jeg har ikke noe med X og gjøre og at de må kontakte posten for og få fikset det mens det står 4-5 andre bak som hører at jeg sier "Jeg får ikke gjort noe med det, kan du vennligst ta dette opp med posten og la kundene bak deg få komme frem" og enda så krangler de og sier "Jo men du kan jo bare" "Du må ringe posten nå og fikse" "Du må finne pakka" Det har vært en episode da jeg ringte butikksjefen og ba han ta med kunden ut for han var helt utrolig dum. Så han ble kastet ut av butikken og fikk ikke komme inn igjen på 48 timer Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Har havnet i noen sånne situasjoner jeg også. En gang jeg skulle levere en TV til en som ikke hadde betalt for innbæring. Det betyr at jeg bare leverer til første dør i bygningen. Så jeg satte TVen rett utenfor blokka han bodde i. Og han skrivde under, jeg sa hadet. Og han klikka i vinkel. For han skulle ha TVen bært opp, montert og installert. For han hadde betalt over 20 tusen for TVen. Siden han ble så forbanna så fortalte jeg han pent at det driter jeg i. Jeg er ikke her på oppdrag for deg, jeg er på oppdrag fra avsender og du har ikke betalt for innbæring. Så dro jeg fra hele idioten og den dumme TVen hans. Jeg hadde ikke taklet å stå i kassa eller jobbet i butikk generelt. Om folk er dumme, så må enten jeg komme meg vekk fra de, eller de meg. For dumme mennesker som trur de har rett til å gjøre hva faen de vil er det verste jeg vet om Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 Det folk også trur er at de kan sende pakker i postoppkrav og ikke betale for sendingen, De mener at personen som mottar pakken/brevet skal betale for sendingen. At de bare kan levere en pakke og gå. Problemet her er vell at om pakken ikke blir betalt/hentet av mottaker så har posten tapt en del penger. Da sier jeg at dere får heller inkludere det det koster og sende pakken i postoppkrav prisen. Men det skjønner ikke folk. Jeg får også kjeft for at det er toll på pakken. Det var ei dame som hadde bestilt et eller annet fra Usa og hun måtte betale nesten 1500 kr da hun skulle hente pakken og begynte og kjefte på meg fordi det var toll på den. Det var en stor pakke og veide 10-15 kilo. Jeg sa til henne at det er ikke posten eller vi her i butikken som skal ha penger av deg det er Tollen, altså staten. Men hun krevde og få pakken utlevert uten og betale men det kan vi jo ikke gjøre. Og det er mange personer som blir veldig grinete når vi sier at vi ikke kan levere ut pakker uten at de viser legitimasjon, altså de som ikke har det med seg . De drar frem 10 andre kort fra lommeboka som alle har det samme navnet men ingen av dem er på listen over gyldig legg, Og igjen får jeg kjeft og de kaller meg dum for at jeg ikke lar det gå bare denne gangen. Også veldig mange som ikke vill oppgi hva innholdet i pakken er på tolldokumenter og da sier jeg at da blir pakken nesten garantert åpnet eller returnert, og når det skjer så får vi kjeft igjen for at det skjedde.. Lite tips: Når du sender en pakke til for eksempel USA så ikke skriv på toll dokumentet at verdien er 100 NOK, de bruker ikke NOK i USA xD Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Så klart det er din feil det er jo du som står der. Jeg har blitt sur på grunn av posten selv men jeg tar det ikke ut på de som jobber på utlevering stedet så lenge det ikke er deres feil, men om pakker som er registrert på plassen og de ikke kan finne den selv om du ser pakken og peiker på den og sier det er mest sannsynlig er den med komplett.no teip og merke og modellnummer som stemmer med det du har bestilt og så begynner de å lete i en hylle langt unna. Dessverre er gjennomsnitt normannen en stor drittsekk som forventer at alt ramler ned i hendene på han/hun Endret 5. mars 2015 av Maxopp Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Nå kan man jo bare vente til 15. mars og se hvilke reaksjoner den nye poseavgiften vil gi! Kjenner jeg norske kunder rett, så er det uten tvil oss butikkansatte som får kjeften og alt er vår feil. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Så klart det er din feil Ronald Ulysses Swanson, takk for at du gir meg en ny grunn til å kjefte på deg og andre ansatte i dagligvarebutikker. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Nå kan man jo bare vente til 15. mars og se hvilke reaksjoner den nye poseavgiften vil gi! Kjenner jeg norske kunder rett, så er det uten tvil oss butikkansatte som får kjeften og alt er vår feil. Noe sier meg at salget på handlenett kommer til å øke drastisk etter 15. mars. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Mennesker..... Alltid fascinerende å tenke på hvor langt vi har kommet med teknologi når man ser mengden dumme folk der ute. Finnes heldigvis smarte mennesker også, men disse er somregel ikke så brautende og høylytt at man legger merke til dem. Endret 5. mars 2015 av Apox Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Det er derfor det ikke nytter å jobbe i serviceyrker; folk blir fullstendig irrasjonelle når noe er feil og de bryr seg ikke om hvem som egentlig har skylden, de vil bare ventilere på første og beste for å få utløp for frustrasjonen. Det er psykisk ødeleggende i lengden. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Et triks vi brukte på Telenor Mobil KS var å bare la kunden "tømme seg", ikke si imot. For egentlig vil de bare få det ut. Og hvis du motsier dem fyrer du bare på enda mere. Gjerne sympatisere litt med de så det går over. Men får de ranta seg ferdig er de helt rolige og medgjørlige etterpå, i 90% av tilfellene. Kjefter du tilbake derimot, skal de snakke med sjefen din og sjefen hans igjen. Endret 5. mars 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 haha alt er DIN feil!!! Neida, folk er dessverre idioter og trur at prisen som står på et sted gjelder uansett hva! (hæ! må jeg betale toll, stod ikke det på ebay på pakken til 20k) Det hjelper vel lite å prøve å forklare dem heller for DE HAR RETT! og ikke de som faktisk jobber med det daglig. Jeg kan bare si; Tusen takk for at du holder ut med idioter! for uten post i butikk hadde det blitt mange timer jeg måtte slutte tidlig på jobb =) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Eneste gangen jeg har skyldt noe på de som står bak kassa i post i butikk, var da butikken gikk konkurs. De burde selvsagt jobbet for mye mindre lønn. Edit: Mer seriøst så blir jeg litt oppgitt når folk i kassa på post-i-butikken skal måle tykkelsen på et brev. Sendte RAM-brikke med brevpost (2cm elns), som altså bare er noen mm tykke. Men når dere absolutt skal måle vertikalt, og rister litt på pakken slik at alt innholdet samler seg i bunnen av pakka, slik at den blir litt tykkere der (og så bare registrerer at brevet da toucher kanten av "målehullet"), da blir det rett og slett for dumt. Selv et lite ark blir tykt nok om du moser det sammen til en liten ball. Og vips ble prisen tre ganger dyrere, og man går fra å tjene litt på salget til faktisk å tape penger. Endret 5. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) det er bare å være skråfrekk tilbake.... "hvorfor fikk du portofaktura? fordi du er så dum at du klarte ikke å sette på riktig frimerke engang! hahaha tenkt å være så dum" "har pakken din blitt borte? også var det noe verdifult i den også?.... du er bra dum som sender uten sporing! da kan jo alle kjeltringene i posten bare snappe den opp!, hahah du er bra dum du! synd/trist/leit, jeg bryr meg ikke.-..... værsågod neste".... Endret 5. mars 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 En herlig kundebehandling. Ikke at det hjelper på arbeidsdagen å kjefte på kundene. Blir som regel bare verre, med sure kunder som da ender med å true med ditten og datten. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 "Kunden har alltid rett" er det mest ukorrekte utsagnet som finnes. Kunden tar som regel feil, av den enkle grunn at personalet kjenner egne prosedyrer bedre enn en utenforstående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå