Gå til innhold

Skjerm til Alienware m11x


Gjest medlem-239413

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-239413

Hei.

 

Jeg lurer på å kjøpe meg en pc-skjerm til den bærbare pc-en min, da skjermen på min bærbar er litt liten.

 

Jeg er interessert i å kjøpe en god skjerm, slik at jeg på et tidspunkt kan kjøpe meg en stasjonær pc, uten å måtte kjøpe ny skjerm en gang til.

 

Det jeg lurer på er følgende:

 

1. Vil ytelsen på den bærbare pc-en bli dårligere med en skjerm koblet til?

2. Vil ytelsen på den bærbare pc-en bli dårligere med en "heftig/større" skjerm en ved en mindre skjerm?

 

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-239413

Svaret på begge spørsmålene dine er nei. Det som vil styre ytelsen er hvilken oppløsning du kjører på skjermen.

Takker for svar :)

 

Da blir mitt neste spørsmål følgende:

 

Dersom jeg kjører samme oppløsning på skjermen som på den bærbare, vil en da ha samme ytelse? Dvs, dersom jeg går over det som fungerer som oppløsning på min bærbare, det vil svekke ytelsen?

 

En annen ting, jeg er ikke så inne på dette med skjermutganger og slikt.. men hvilket type skjermkabel bør jeg ha til denne alienware m11x? Jeg har en HDMI utgang og en utgang som ser ut som en gammel vga utgang..

 

Kan jeg bruke kun HDMI utgangen? Eller bør jeg gå for den "vga" utgangen?

 

:) takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Du vil ikke miste ytelse ved å koble til ekstern skjerm, men du bør jo helst kjøre i maks oppløsning som den eksterne skjermen støtter.

Laptopen er ikke veldig kraftig, så du bør nok ikke gå for noe høyere enn 1920x1080 oppløsning. Mao så vil du få "dårligere" ytelse ved å kjøre spill i høyere oppløsning enn hva displayet på laptopen din støtter.

 

Mener Alienware laptopen har både HDMI og Displayport? Det kan vel du sjekke opp.

 

I så fall kan du bruke både HDMI og Displayport ut til skjermen. Displayport er å foretrekke mht oppdateringsfrekvens.

Dersom du spiller en del FPS spill osv, så er det kjekt med 120Hz+, og G-Sync er også særdeles digg når man har prøvd det.

 

AOC G2460PG kan jo være et rimelig alternativ, med 144hz og støtte for G-Sync. Denne støtter kun displayport, og den kabelen medfølger. Skal du ha en ny stasjonær etterhvert så kjøper du bare et Geforce kort med G-sync støtte.

 

Test her:

http://www.tomshardware.com/reviews/aoc-g2460pg-g-sync-monitor,4005-8.html

 

Føler du ikke for G-sync støtte kan du strengt tatt gå for en rimeligere 144hz modell, hvor du ikke betaler ekstra for den funksjonen.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-239413

Du vil ikke miste ytelse ved å koble til ekstern skjerm, men du bør jo helst kjøre i maks oppløsning som den eksterne skjermen støtter.

Laptopen er ikke veldig kraftig, så du bør nok ikke gå for noe høyere enn 1920x1080 oppløsning. Mao så vil du få "dårligere" ytelse ved å kjøre spill i høyere oppløsning enn hva displayet på laptopen din støtter.

 

Mener Alienware laptopen har både HDMI og Displayport? Det kan vel du sjekke opp.

 

I så fall kan du bruke både HDMI og Displayport ut til skjermen. Displayport er å foretrekke mht oppdateringsfrekvens.

Dersom du spiller en del FPS spill osv, så er det kjekt med 120Hz+, og G-Sync er også særdeles digg når man har prøvd det.

 

AOC G2460PG kan jo være et rimelig alternativ, med 144hz og støtte for G-Sync. Denne støtter kun displayport, og den kabelen medfølger. Skal du ha en ny stasjonær etterhvert så kjøper du bare et Geforce kort med G-sync støtte.

 

Test her:

http://www.tomshardware.com/reviews/aoc-g2460pg-g-sync-monitor,4005-8.html

 

Føler du ikke for G-sync støtte kan du strengt tatt gå for en rimeligere 144hz modell, hvor du ikke betaler ekstra for den funksjonen.

 

Takker for svar! :) Er ikke så inne på skjermer og slikt, eller ny stasjonær pc i det hele tatt. :p

 

Men, jeg er på jakt etter en skjerm som sagt, kanskje en 24 tommer. Jeg hadde håpet på å kunne ligge under 2000,- kroner for denne skjermen, for jeg spiller ikke noe FPS og trenger ikke en dritbra skjerm liksom.

 

Men, dersom du/dere kan anbefale noe rundt 24 tommer til under 2000,- kroner som kan være bra, så tar jeg gjerne i mot forslag? For jeg, personlig, vet ikke noe som helst om skjermer. :) Men jeg forstod hva du mente med kabelen og slikt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...