Gå til innhold

[Løst] Lønn for nyutdannet grafisk designer / front-end utvikler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interaksjonsdesignere har veldig forskjellig lønn, iflg. utdanning.no, dersom det er det du satser på å jobbe med?

Lønnen er avhengig av kompetanse, hvor lenge du har jobbet i yrket og hvor mange oppdrag du har. Lønnsnivået kan variere mye, og derfor er det vanskelig å angi et generelt lønnsnivå for interaksjonsdesignere.

Takk for svar! :)

Jeg vil ikke si at jeg er en interaksjonsdesigner. Hvis man er det føler jeg at man burde ha en master fra universitetet på det området. Etter hva jeg har lest vil jeg havne i en hybrid-kategori; en potet mellom to verdener - og ikke ekspert på noe spesfikt.

Hadde vært litt interessant å høre hva slags begynnerlønn folk har hatt eller vet om for den type kompetanse som jeg har, ettersom det er store variasjoner når jeg søker opp dette emnet. Alt i fra 300k - 550k i begynnerlønn. Det er en ganske stor differanse.

Endret av sofiepett
Lenke til kommentar

Nyutdannet UX person i firmaet vårt startet på 420k med master fra UiO. Middels stort konsulentfirma, ikke lønnsledende.

Hei og takk for svar! :) Ble denne UX personen ansatt nylig? Og kan hun/han noen form for kode?

Litt interessant å høre. Syns 420k hørtes lite ut mtp at det er snakk om en Mastergrad. Men som du sa: "ikke ledende".

God kveld! :)

Lenke til kommentar

I mine øyne får du kun lønn for bacheloren.

VGS telles ikke, men fagskolen burde ha hjulpet på.

Nå er du heldig som fikk jobb da, kjenner opp til flere med ca lik bakgrunn og de går med henda i lomma (oslo)

Lenke til kommentar

I mine øyne får du kun lønn for bacheloren.

VGS telles ikke, men fagskolen burde ha hjulpet på.

Nå er du heldig som fikk jobb da, kjenner opp til flere med ca lik bakgrunn og de går med henda i lomma (oslo)

Jeg syns det er hyggelig å få tilbudt denne stillingen. Kjempeflott miljø og hyggelige kollegaer. <- Vet dette grunnet at jeg er der på et ubetalt prosjekt.

Synd å høre at det er mange som sliter. Dessverre så ser jeg det at det er få stillinger som fokuserer på kun ett område. Man skal liksom være en potet, og det en god en, innenfor mange ulike områder. Og på de som fokuserer på et felt er det mange om beinet.

Lenke til kommentar

Hadde nok takket ja til jobben (med mindre det faglig er helt på siden av hva du ser for deg), selv om du kanskje hadde håpet på litt mer. Om et års tid (evnt 6 mnd), med litt mer erfaring, og litt bedre oversikt over bransjen, så får du heller vurdere om du vil be om lønnsforhøyelse eller søke ny jobb. Jeg hadde også sørget for å bli organisert i f.eks. Grafill. Det er utrolig nyttig å ha litt oversikt over hva andre "kolleger" tjener når du går inn i lønnsforhadnlinger, i tillegg vil du kanskje kunne opparbeide deg litt kontakter, osv.

Lenke til kommentar

Hadde nok takket ja til jobben (med mindre det faglig er helt på siden av hva du ser for deg), selv om du kanskje hadde håpet på litt mer. Om et års tid (evnt 6 mnd), med litt mer erfaring, og litt bedre oversikt over bransjen, så får du heller vurdere om du vil be om lønnsforhøyelse eller søke ny jobb. Jeg hadde også sørget for å bli organisert i f.eks. Grafill. Det er utrolig nyttig å ha litt oversikt over hva andre "kolleger" tjener når du går inn i lønnsforhadnlinger, i tillegg vil du kanskje kunne opparbeide deg litt kontakter, osv.

Jeg har tenkt litt over det, og snakket med samboer. Vi er enige om at det her er en god start :) Er forøvrig allerede organisert i Grafill, men har egentlig aldri brukt medlemsskapet. Det er kanskje noe jeg burde gjøre mer fremover.

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...