Gå til innhold

Mest essensielle Wii U spill for alenehelg?

Anbefalte innlegg

Jeg har kone, barn, stasjonsvogn og stort sett aldri tid alene. Nå skal hele gjengen unntatt meg være borte en helg, og jeg har tenkt å virkelig kaste bort tiden med et spill. Jeg kommer på 3 alternativ :

Super Mario 30 World: Elsket Galaxy 2, så dette er et trygt valg som jeg virkelig har lyst på. På. Den annen side har jeg rundet et par 30 Mario fra før, så det vil ikke forandre livet mitt.

Bayonetta: Har stor tro på det, og det får fantastisk kritikk. Kan ikke bruke barna som alibi for å kjøpe det senere, så dette er en god anledning.

Zelda Ww. Har aldri spilt Zelda, men liker jo Metroid-serien og skjønner selve gameplayet er bittelitt likt(?). Er litt redd for at det er for langsomt og tidkrevende for mitt hektiske liv med null alenetid, men jeg har jo den ene helgen å starte med.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du rekker ikke fullføre Zelda på en helg, hvertfall med mindre du sitter med nesa i GameFAQs hele tiden. Bayonetta 1 eller 2 derimot burde gå fint. Så hvis du vil spille noe du faktisk fullfører før du går tilbake til unger og kone-hverdagen bør du spille det.

Mario 3D world er også moro men kan bli litt døllt i lengden som voksen.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av de tre du nevner ville jeg kanskje ha vurdert Bayonetta (1+2?) som den sterkeste kandidaten, men det er med forbehold at jeg ikke har fullført noen av spillene. Som du sier, så er ikke akkurat Bayonetta noe du kjøper som kisda kan spille, så slik sett er det jo perfekt for en alenehelg. I tillegg, så er det visstnok ikke alt for omfattende å komme seg gjennom.

Wind Waker er et bunnsolid valg, og et Zelda-spill som mange etterhvert rangerer som sin favoritt (meg selv inkludert). Det er jo et helt annet tempo enn feks Bayonetta, og selv om spillet er justert litt sammenliknet med Gamecube-versjonen, så er fortsatt mye av spillet "transportetapper". Jeg elsket dette ved spillet - andre er ikke fult så begeistret.

Til slutt, så må du være klart over at Mario 3D World er et helt annet spill enn Galaxy 2. Ja, de har noen ting til felles, men det er fortsatt noe helt annet. Så, at du likte Galaxy 2 er ingen indikasjon på at du nødvendigvis vil elske 3D World. Når det er sagt, så er det et knakende godt spill, og et trygt valg, som du selv sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ville gått for noe annet enn Mario for en alenehelg. 3D World består av korte baner som man (hvertfall jeg) blir litt lei av etter en stund og som man (hvertfall jeg) ellers klarer å presse inn et par av i en ellers travel hverdag.

De du har nevnt har jeg ikke spilt (enda), men virker som de mest spennende.

Ser du allerede har spilt ZombiU og pikmin, som jeg likte veldig godt.

Jeg koste meg også glugg med RE revelations.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@ Mr. Ved:Pikmin 3 var et skikkelig kvalitet/feelgood spill. Synd at folk spiller candycrush når det finnes sånt, men det er jo noe med å ha det på telefonen, da.

Føler vel at det heller mot Bayonetta.

Skal jeg først spille et Zelda-spill i livet kan jeg vente til Wii U utgaven. Siden jeg ikke har noe nostalgisk forhold til Zelda tenker jeg at gamle spill kanskje blir overvurdert i forhold til nye når de vurderes av gamle guruer. Det gjør ikke meg noe om Pikmin 3 hadde lite nytt i forhold til Pikmin 2, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Tror du kommer til å trives med Bayo-jenta. Begge spillene blåser fletta av deg i starten, så roes alt ned og du får gå og utforske en slags hub world og finne gjemte kister medaljonger og ting og tang mellom hovedoppdragene. Begge spillene har mye story også.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble Bayonetta 2. Helt fantastisk, og spesielt designet og karakterene. Grafikken er fantastisk. Gameplayet er også bra. Minner mye om Metroid Other M, men mange flere muligheter. Faktisk så mange at jeg lurer på om jeg har bruk for dem. Ender opp med å bruke bare noen få av utallige combo'er.

Nesten synd at bare Wii U spillere får prøvd det, men det er jo bra for Nintendo.

Må få med meg et Zelda-spill en gang også, så klart.

Lenke til kommentar

Det ble Bayonetta 2. Helt fantastisk, og spesielt designet og karakterene. Grafikken er fantastisk. Gameplayet er også bra. Minner mye om Metroid Other M, men mange flere muligheter. Faktisk så mange at jeg lurer på om jeg har bruk for dem. Ender opp med å bruke bare noen få av utallige combo'er.

Nesten synd at bare Wii U spillere får prøvd det, men det er jo bra for Nintendo.

Må få med meg et Zelda-spill en gang også, så klart.

WW HD Gir en feeling hvertfall ikke jeg har hatt i noen andre spill. Du bør prøve det med første anledning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...