audiA31.6 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Bilen brukte unormalt mye olje, hvit gugge på oljelokk og hvitt belegg på alle fire plugger. Bilen gikk tilslutt utrolig dårlig. Har nå tatt av toppen for skifte av toppakning, ventiltetninger mm. Etter å ha rengjort litt ser stemplene slik ut (vedlagte bilder). Er en del riper på både 2,3 og 4 og et lite hakk på siden på 3. Sylinderveggene ser greie ut, ingen riper. Da er spørsmålet, hva kan ripene ha kommet av og kan jeg bruke de videre? Eller burde jeg skifte? Bilen har gått 180.000km. Burde selvfølgelig tatt en komptest før jeg begynte.... Men gjorde nå ikke det. Setter stor pris på alle tilbakemeldinger Endret 5. mars 2015 av audiA31.6 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Med de merkene ville jeg vært mer bekymra for hva slags stand toppen er i. Spesielt ventilene. Det er ganske tydelig at noe relativt stort og hardt har kommet inn. Lenke til kommentar
audiA31.6 Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 hmm,okey! Skal få rengjort å sjekket toppen i morgen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Det er ganske tydelig at noe relativt stort og hardt har kommet inn. Ja, ser slik ut. Lenke til kommentar
audiA31.6 Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2015 Det er ganske tydelig at noe relativt stort og hardt har kommet inn. Ja, ser slik ut. Lagt ved noen bilder av toppen også Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Hvite tennplugger og skade på flere stempler og i toppen? Tenningsbank? 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 I alle fall bør du undersøke om planing av topp er nok. Og finne årsaken til skadene. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg har fått en erfaring her inne med årene. Det er at på side 3 i tråden når man først får se hele bilen så vet alle svaret. Derfor vil jeg tippe at det er kult å kjøre uten luftfilter og sylinder 4 sitter nærmest frisk luft Hvis du klarer å se og være sikker på at oljeforbruket kommer fra noe annet enn stempel/sylinder. Så kan det vel kanskje være verdt å sette det sammen igjen, siden du skrur selv. Se hvor lenge det går. Har ikke helt troa på tenningsbank. Jeg skjønner ikke åssen elektronikken tillater det der og hvorfor fikk ikke sylinder 1 være med. Det er også waay to much. Et bilde av innsuget hadde vært fint. Det skal hvertfall ikke se sånn ut. Jeg hadde nok bare bestilt en høggermotor. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Slik ser det ut etter en metallbit har kommet seg inn i sylinder under drift. Ganske likt? I dette tilfellet en bit av en stempelfjør. På bilen din er det dog umulig så det må være noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå