Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

jeg har blit anmeldt av filmindustien ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å bruke et program som gjenkjenner ip`en til "spioner" for bl.a. filmindustrien.... I disse programmene søkes det konstant etter de IP`ene slike firmaer bruker? F.eks. en range fra xxx.xx.x.xx til xxx.xx.y.yy?

Dersom en bruker med en ip i denne "rangen" er logget på hubben, er det bare å logge av?

Er ganske sikker på at disse folka som jobber for RIAA er fullstendig klar over protowall, peerguardian og andre ipfilter.

Hadde jeg jobbet som spion for å buste fildelere hadde jeg brukt en "privat" ip adresse feks. min egen hjemmefra og infiltrert div forum og skapt meg tillit fra andre fildelere.

For å slippe advarsel fra samme firma kan du la være å dele filer fra akkurat dem og erstatte de med noe annet.

Du kan også ".rare" filene, slik at de må laste ned hele driten for å sjekke hva som befinner seg bak Jason.vs.Freddy.rar

feil, RIAA kan ikke sitte på sin egen pc hjemme og ferske folk, dette må gjøres på jobb. Hvorfor tror du så få blir tatt? Fordi fler og fler begynner å bruke programmer ala peer guardian. Hvis de kunne sittet hjemme så kan jeg love deg at de hadde tatt mange, vi snakker om 100vis i uken, men sånn er det ikke. Man legger jo merke til at de som tatt er som regel 11-14 åringer og kanskje litt eldre, som ikke har noe peiling på pc, ikke nok ihvertfall. :yes:

Lenke til kommentar
Man legger jo merke til at de som tatt er som regel 11-14 åringer og kanskje litt eldre, som ikke har noe peiling på pc, ikke nok ihvertfall.  :yes:

Bah. Kjenner nå folk som går på universitet og ingeniørhøyskoler som har blitt "tatt".

Lenke til kommentar
Man legger jo merke til at de som tatt er som regel 11-14 åringer og kanskje litt eldre, som ikke har noe peiling på pc, ikke nok ihvertfall.   :yes:

Bah. Kjenner nå folk som går på universitet og ingeniørhøyskoler som har blitt "tatt".

Ja, man må ikke gå i fellen og tro at disse har god peiling på data, kanskje bedre enn gjennomsnittet, men det er forsatt ganske mange uten peiling "å ta av"

AtW

Lenke til kommentar

ROCK ON PPL. Mr.Leftfield got f00ked over by Telenor. :S mista forbindelsen med irc, shoutcast osv. Kun MSN og surfing som funker. snakka med Direct Online support og han sa at jeg fikk Abuse Blokk på kontoen min. WEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.....not. Altså får brevet på Mandag eller Tirsdag.

HÆHÆ, DETTE RØXX.....not. Jeg visste alldrig at dette kommer til å skje meg.

Lenke til kommentar
Ok, de har oppdaga at du har en fil på harddisken din som tilfeldigvis heter det samme som en film. Men har de noe bevis overhodet? Nei! Isåfall måtte de laste ned hele den filen fra deg for å finne ut om det virkelig var en film. Da hadde de i det minste hatt bevis.

Men for å forhindre slike ubehageligheter for fremtiden kan du jo hindre RIAA, MPAA og andre lignende utysker å finne ut hva du har for noe rart på maskina di.

Ta deg tid til å installere en firewall, og blokker følgende portranges:

Laster dem ned fila for å sjekke, har dem vel brutt loven selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...