Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at det er et tøft landskap og jeg forstår godt at du ville ta et bilde av dette. Tunge, dramatiske skyer og kombinasjon av blått og gult på himmelen er alltid veldig bra.

Tillater meg likevel å komme med noen forbedringsforslag. Generelt er det best å ikke la horisontlinjen gå midt i bildet. Velg enten å ha med mest hav eller mest himmel istedet for å dele bildet på midten.

I dette tilfellet er himmelen klart mer spennende enn havet. Jeg ville derfor prøve å komponere bildet slik at himmelen tok opp 2/3 deler av bildeflaten eller mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er et tøft landskap og jeg forstår godt at du ville ta et bilde av dette. Tunge, dramatiske skyer og kombinasjon av blått og gult på himmelen er alltid veldig bra.

Tillater meg likevel å komme med noen forbedringsforslag. Generelt er det best å ikke la horisontlinjen gå midt i bildet. Velg enten å ha med mest hav eller mest himmel istedet for å dele bildet på midten.

I dette tilfellet er himmelen klart mer spennende enn havet. Jeg ville derfor prøve å komponere bildet slik at himmelen tok opp 2/3 deler av bildeflaten eller mer.

Hei!! Tusen takk for konstruktiv kritikk! Er altfor lite av det her inne! Har lagt ut en ny versjon, hva synes du om den? :)

Lenke til kommentar

Fint dette! Jeg har også lett for å legge horisonten i midten. Jeg ville beholdt formatet og heller lagt horisonten lavere. Kuttet en del av havet og hatt mer himmel. Fjellene vil likevel skape balanse i bildet :)

Ja, dette med å kutte på riktig sted er ikke alltid så lett. Det finnes jo regler for sånt, men regler er jo til for å brytes?;) av og til er det ting i bildet det kan være greit å kutte vekk fra bildet osv.. Hyggelig å se deg i dag også! :)

Lenke til kommentar

Kjekt at du setter pris på mine tilbakemeldinger :)

Synes at V2 er litt bedre, men er enig med Rolf Magne om at horisonten med fordel kunne vært enda lavere.

Så lenge man gjør det bevisst er det ingenting i veien med å bryte kjente komposisjonsregler. Det finnes nok av flotte bilder som er komponert helt annerledes enn reglene tilsier. Reglene er bare et utgangpunkt, men ingen absolutt sannhet :)

Lenke til kommentar

Kjekt at du setter pris på mine tilbakemeldinger :)

Synes at V2 er litt bedre, men er enig med Rolf Magne om at horisonten med fordel kunne vært enda lavere.

Så lenge man gjør det bevisst er det ingenting i veien med å bryte kjente komposisjonsregler. Det finnes nok av flotte bilder som er komponert helt annerledes enn reglene tilsier. Reglene er bare et utgangpunkt, men ingen absolutt sannhet :)

Ja, kjempestas at du tar deg tid til dette. Tok meg bryet til en v3 også, nå ble det litt mer dreis over det!

Lenke til kommentar

Hei,

fin stemning med Opdalsk lys, farger og dramatikk. Etter å scrollet frem og tilbake lander jeg på v2 eller v3, litt usikker der, syns himmelen bør være som i v2..litt pirk, bildet heller litt til venstre.

Mvh Oddmund

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

fin stemning med Opdalsk lys, farger og dramatikk. Etter å scrollet frem og tilbake lander jeg på v2 eller v3, litt usikker der, syns himmelen bør være som i v2..litt pirk, bildet heller litt til venstre.

Mvh Oddmund

Jeg liker at det blir pirket litt, det er sånn man blir bedre :) Fint du stakk innom og kommenterte!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...