botus Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Hei ser meg nødt til å bytte drar diff fluid. Men aner ikke hva dette heter på norsk samt hvor jeg får tak i riktig type til Honda cr-v 97. Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Spesifikasjonen på oljen står i instruksjonsbok, de fleste bilutstyrsbutikker har oljen. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) På en '97 kan du se i instruksjonsboken hva det står? Det er muligens spesifisert en ATF-olje der på modeller som var fra før Honda laget en med egen branding. Mulig også det står på et gult skilt på selve differensialen. Ellers er fasitsvaret Honda DPF, som du får hos din lokale Honda-pusher. Du må ha to kanner siden det går ca 1.1 liter på den, mens kannene er 1/4 gallon Endret 4. mars 2015 av MailMan13 Lenke til kommentar
botus Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 I instruksjonsboka som jeg har på off i engelsk siden den ikke fulgte med bilen... Trenger jeg genuine honda cvt fluid og hvis den ikke er tilgengelig så kan jeg bruke Honda Premium formula atf. Hvor kan jeg kjøpe dette i Norge? Vet ikke hvor nermeste Honda pusher er bor i ski. Lenke til kommentar
botus Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 Honda cvt fuel er anbefalt for bruker jeg den andre kan ting bli ødelagt står det o.o Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Rimelig sikker på at differensialen din skal ha den som heter DPF eller DPS-F eller noe sånt nå om dagen. Den kom på markedet etter dem trykket manualen din. CR-V'er som er er et år eller to nyere enn din har en annen olje spesifisert, selv om det er eksakt samme differensial. Min '99 CR-V står det DPF i manualen, men jeg den jeg fikk sist hadde en litt annen benevnelse. Kjøp på Honda, så blir det riktig hva den nå heter i dag. Endret 5. mars 2015 av MailMan13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå