@lf Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Etter at prosessoren er overklokket til 2.5 ghz er den blitt ustabil. Maskinen restarter helt tilfeldig av og til selv uten noe for for prosessorbruk. 12V er på 11.72, kan dette være feilen? Maskinvare: NF7-s 2500+ 512 mb PC3200 ram 9800 Pro 3 harddisker DVD spiller Lys og mange vifter.. PSU: 480W Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Det kan jo være at du har klokket for langt? Lenke til kommentar
@lf Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Det kan jo være at du har klokket for langt? Tror ikke det pga. cpu'en ble garantert til 2,5 av Formann. Kan jo være verdt å nevne at cpu'en av og til kan kjøre i flere timer uten problemer, men som sagt så restarter den av og til og dette er utrolig irriterende... Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Det kan jo være at du har klokket for langt? Tror ikke det pga. cpu'en ble garantert til 2,5 av Formann. Kan jo være verdt å nevne at cpu'en av og til kan kjøre i flere timer uten problemer, men som sagt så restarter den av og til og dette er utrolig irriterende... Du har kjøpt den av formann? Jeg ville uansett klokket litt ned for å se om det hjalp. Om ikke, har du i hvert fall eliminert CPU som problemkilde. Lenke til kommentar
Freestyler^ Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 har du samme kjøling som formann ? :-) Lenke til kommentar
@lf Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 har du samme kjøling som formann ? :-) Har vannkjøling så temp. er ikke et problem. (Har ca. 37 C idle med 2V, egentlig 1,92-195) I tilegg har jeg noen små kjøleribber på mosfet... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Som du skrev, 12V-railen var på kun 11,72V. Dette kan skape stabilitetsproblemer. Min PSU har 12,2V på +12V når jeg trekker maks ut av systemet (4 hdd, 2 CDrom, 5 casefans, 1x 80x80x38mm delta, ATi Radeon9700PRO). Det er forøvrig en gammel 340W chieftec :/ Prøv å koble fra noen 12V-enheter slik at 12V'en stiger opp mot 12V igjen, for så å kjøre en stab.test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå