DrDoogie Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 *kjeder seg litt på morra-kvisten* Har da endel kandidater, hvorav: * Fjosmål * Bygdemål * Irriterende målføre (til forskjell fra ikke-irriterende målføre, bokmål). * Grautmål * Njau-njaursk Spa på med dritt om "spy-norsk", nå er det snart helg! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Dritt norsk. Spynorsk er også et beskrivede ord Lenke til kommentar
CFD Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Selv så liker ikke jeg sidemål og jeg har aldri klart og snakke\skrive det skikkelig. Selvom alle jeg snakker med til vanlig snakker nynorsk så snakker jeg fortsatt bokmål. Men det er jo det samme hva de snakker da. Er ikke min feil at dere har valgt almenn på VGS.. Eller dere går 10.klasse og tar sidemål. Selv har jeg hatt gått Elektro-> elektronikk og aldri hatt noe sidemål. Så tenkt heller på hva dere velger før dere klager. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg elsker nynorsk! Nynorsk er dritfett! Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har ikkje noe spesielt problem med nynorsk siden det er hovedmålet mitt. Men heldigvis så har eg ikkje norsk og det er like greit igrunn. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvor er tråden for de som elsker nynorsk? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Vi sier det heller slik: Bokmål: Norsk, og beholder "Nynorsk" Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvor er tråden for de som elsker nynorsk? Finnes det folk som elsker det a ? Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ja, tro meg, det finnes.... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvor er tråden for de som elsker nynorsk? Finnes det folk som elsker det a ? Moi, for eksempel Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 why? det er jo bare slitsomt Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Moi, for eksempel Sjansen på å treffe folk som liker nynorsk er som å vinne i Lotto <-- Føle seg heldig. *grin* Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Eg snakker sånn middels nynorsk, men det betyr ikkje at eg hater bokmål. (skal ikje beskytte nynorsk, da eg ikkje liker noen former for norsk) Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 why?det er jo bare slitsomt Nynorsk er dritlett, får enkelt en femmer og får plusspoeng for et språk som er simpelt lett. Hva er slitet? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Og dødstøft, ikke glem at Nynorsk er ett svinaktig fett språk. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Og dødstøft, ikke glem at Nynorsk er ett svinaktig fett språk. Det også da, selvfølgelig Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Nynorsk SUX! Hvorfor? Vi i Oslo (og flere steder) må lære det uten at vi har noe valg! Jeg kommer ALDRI til å snakke nynorsk, hvorfor skal vi lære nynorsk når vi har NORSK? BOKMÅL! Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Nynorsk er vel helt greit det - det vi heller skal spørre oss om er hvorfor det skal trykkes ned over ørene på oss. En teit regel sier at dersom du jobber i offentlig virksomhet og mottar et brev på nynorsk, skal du svare på nynorsk. My hairy ass! Dersom jeg mottar et brev på nynorsk, svarer jeg på bokmål. Vi skal ha likestilling i dette landet! Har ikke de nynorsk-dudene respekt nok til å sende meg brevet på bokmål, svarer jeg ikke på nynorsk i hvertfall. Kverulant til det siste på enkelte områder? Å jada! Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 En teit regel sier at dersom du jobber i offentlig virksomhet og mottar et brev på nynorsk, skal du svare på nynorsk. Den visste jeg ikke om. For en sinnsyk, herlig genial regel Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Og mottar du ett brev på bokmål skal du svare på bokmål. Likestilling er det jo. . . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå