Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg trenger større kondom.

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt råd ang. kondomer. Jeg har som regel kjøpt Profil som har fungert fint, dog har dette så vidt jeg kan huske alltid vært når jeg har drukket. Når jeg drikker klarer jeg ikke å bli like steinhard som når jeg er edru. Jeg prøvde nettop for moro skyld en av disse i "steinhard" tilstand, og hadde ikke sjangs til å få trukket den noe særlig lenger enn over penishodet.

Jeg googlet så kondom størrelser for å finne meg et nytt brand, og i følge denne artikkelen må jeg opp i XL/XXL (13-13,9 cm omkrets) noe jeg syns virker som en stor overgang. Har fyllepikk så stor innvirkning altså? Jeg er også litt redd for at om jeg bruker en av de større kondomene i festlig lag så vil den skli av...

Er det noen her som har ca. samme mål som meg (19cm lengde, 13,5cm omkrets) som kan anbefale en type?

PS! Dette er ikke et forsøk på selvskryt. Jeg synes det er temmelig flaut å lage denne tråden... Krysser fingrene for at anonymfunksjonen fungerer som den skal.

Anonymous poster hash: d6c5d...b5d

Anonymous poster hash: d6c5d...b5d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trolig så må du øve litt på hvordan du har den på...

Som bildet over påpeker så strekker en kondom seg godt , det finnes selvsagt forskjellige størrelser som er laget for at den skal være enklere å dra på , sånn sett så er den beste anbefalningen å stikke og kjøpe noen forskjellige størrelser og se hva du føler.

En stiv og erigert penis har en omtrent omkrets på 90 - 95% i erigert tilstand (varierer vel noe , men er det mye under der er den slapp og vil fungere dårlig) og går vel opp til 100% under samleie og før ejakulasjon. Med andre ord , om omkretsen din er 13.5 så vil et avvik på 5% tilsvare 0,675cm opp til 1.35cm i omkrets , noe som trolig ikke vil merkes spesielt på riktig kondom.

Lenke til kommentar

En kondom lar seg strekke veldig mye, det som nok kanskje er "største" problemet er når du ruller den. Selve rullen er da "stram" og ikke så tøyelig som en ett lag med kondom latex'en. Så selv om du er ganske stor utstyrt så skal de fleste normale kondomer fungere også.

Men de fleste erotiske forretninger i Norge selger også XL/XXL størrelser av kondomer. Så sjekk nettsiden til de butikkene, evt seriøse utenlandske butikker. Bestill gjerne prøvepakker (om de har), de inneholder ofte 3-5 stk kondomer slik at du får testet den modellen mer enn en gang og slik finner ut hvem som du trives best med.

En kondom skal sitte stramt, slik som ett ekstra lag skinn. Det skal ikke være luft i tuten eller innvendig heller. Så om kondomet er for stort og slarkete så er det faktisk verre enn en som er bittelitt for stram.

Lenke til kommentar

RFSU sine Grande (grå pakke) finnes på enkelte større apotek og kan bestilles på nettet fra f.eks. vitus.

De er ikke enormt mye større enn Profil, men de har også en litt annen fasong - verdt et forsøk.

Endret av Djn
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...