Gå til innhold

Risikrerer å miste USA tur pga. Norwegian streik - Hva gjør man, hvem er ansvarlig?

Anbefalte innlegg

Hei,

Booket reise Oslo - New York med avreise om 11 dager, hører streiken ikke berører langdistanse da, men har innlandsflyving for å komme til Oslo også.

Hva kan man forvente av denne streiken, 2 uker uten flyvinger vil vel gjøre hele selskapet konkurs? Skal man tro at Kjos har en plan? Eller burde man begynne å lete etter andre billetter?

Endret av Borger___
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært med på mange streiker, og to uker er leeeenge. Spesielt når det er snakk om privat sektor, og et selskap som vil miste millioner hver eneste dag. Nei, jeg tror ikke det varer i to uker. Og skulle det skje vil garantert Norwegian ha funnet alternative måter å løse problemet. Allerede nå har de jo begynt å leie inn folk fra andre steder.

Jeg hadde tatt det med ro om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

2 uker blir det garantert ikke. Jeg blir overrasket om den varer helt til helga, selv om det selvsagt vil være forsinkelser når trafikken begynner igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har vært med på mange streiker, og to uker er leeeenge. Spesielt når det er snakk om privat sektor, og et selskap som vil miste millioner hver eneste dag. Nei, jeg tror ikke det varer i to uker. Og skulle det skje vil garantert Norwegian ha funnet alternative måter å løse problemet. Allerede nå har de jo begynt å leie inn folk fra andre steder.

Jeg hadde tatt det med ro om jeg var deg.

Ser den, er enig, har vanskelig for å tro at det kan dra seg så lang ut.. men er tydeligvis en "spesiell" streik i følge Norwegian slik at de ikke kunne si så mye basert på tidligere erfaringer..

Lenke til kommentar

Hei,
Booket reise Oslo - New York med avreise om 11 dager, hører streiken ikke berører langdistanse da, men har innlandsflyving for å komme til Oslo også.
Hva kan man forvente av denne streiken, 2 uker uten flyvinger vil vel gjøre hele selskapet konkurs? Skal man tro at Kjos har en plan? Eller burde man begynne å lete etter andre billetter?

Selskapet holder nok lenger enn to uker. Pilotene kan nok også holde ut lenge for prinsipielle spørsmål. Noen piloter har uttalt at de heller ser Norwegian konk enn å gi seg. Ingen vet hvor lenge streiken varer.

Lenke til kommentar

Alle som går til streik er i utgangspunktet villige til å holde ut helt til de får det som de vil. Derfor er det stort sett arbeidsgiver som trekker seg og gir etter for kravene, eller går til drastiske metoder som for eksempel lock out. Sistnevnte er veldig sjeldent i Norge.

Husk også at Norwegian er en kommersiell bedrift som er avhengig av god omtalte og et godt forhold til kundemassen. En konflikt på størrelse med denne vil gi dem en alvorlig bulk i ryktet, og kunne skade dem økonomisk i lang tid framover. Hvis denne streiken varer i to uker blir jeg veldig, veldig overrasket.

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...