Gå til innhold

Klage inn kjørestil til politiet


Mr.Eto

Anbefalte innlegg

Nå spurte han ikke hva som holder i retten, men om politiet kan opprette anmeldelse... Retten er et helt annet kapittel og heller ikke nødvendig for å frata ham lappen.

 

Vet du hva en anmeldelse er for noe? Hvem som helst kan anmelde. Det er retten som avgjør om det får noen konsekvenser. Han mister ikke lappen om retten mener politiet ikke har gode nok beviser eller grunner til å frata ham sertefikatet.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sier ikke at jeg gjør slike sketchy ting, men lærte faktisk dette på trafikkskolen, at å kjøre for sakte kan skape traffikkfarlige situasjoner. Jeg kommer ikke til å miste lappen, jeg har hatt lappen i 1,5 år og kjører pent, var bare ved første snøfall det ble litt mye sladding og folk klagde litt. Tok det selvfølgelig til meg med en gang, og jeg kjører som jeg gjorde på oppkjøringa :)

 

Lappen i 1,5 år!!! Da er du såvidt ferdig men den grunnleggende opplæring som skal til for å kunne lære seg å kjøre bil. Du er en fare for andre slik du kjører.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

 

 

Sier ikke at jeg gjør slike sketchy ting, men lærte faktisk dette på trafikkskolen, at å kjøre for sakte kan skape traffikkfarlige situasjoner. Jeg kommer ikke til å miste lappen, jeg har hatt lappen i 1,5 år og kjører pent, var bare ved første snøfall det ble litt mye sladding og folk klagde litt. Tok det selvfølgelig til meg med en gang, og jeg kjører som jeg gjorde på oppkjøringa :)

 

 

Lappen i 1,5 år!!! Da er du såvidt ferdig men den grunnleggende opplæring som skal til for å kunne lære seg å kjøre bil. Du er en fare for andre slik du kjører.

 

 

Han øvekjører fortsatt, han er ikke ferdig med prøvetiden som betyr at han øvekjører alene.

 

Alle har vært ferske i trafikken, men det er irriterende at så mange dårlige sjåfører får beholde lappen. Jeg regner med de har fått lappen og bilen fra mamma eller pappa, hadde de jobbet og betalt for den selv hadde de sikkert oppført seg mer som voksne.

Lenke til kommentar

Han øvekjører fortsatt, han er ikke ferdig med prøvetiden som betyr at han øvekjører alene.

 

Alle har vært ferske i trafikken, men det er irriterende at så mange dårlige sjåfører får beholde lappen. Jeg regner med de har fått lappen og bilen fra mamma eller pappa, hadde de jobbet og betalt for den selv hadde de sikkert oppført seg mer som voksne.

 

Som oftest så er det de eldre i trafikken som er verst. De kjører ofte langt under fartsgrensen og tviholder på venstrefilen på motorveien. Hadde de kunne holde god flyt i trafikken så hadde nok svært mange forbikjøringer ikke vært nødvendig.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Lappen i 1,5 år!!! Da er du såvidt ferdig men den grunnleggende opplæring som skal til for å kunne lære seg å kjøre bil. Du er en fare for andre slik du kjører.

 

Mente bare at jeg har hatt lappen i 1,5 år uten å miste den, noe som gjenspeiler i at jeg forholdsvis har kjørt etter reglene, ikke at jeg er Petter Solberg.

 

 

 

 

Han øvekjører fortsatt, han er ikke ferdig med prøvetiden som betyr at han øvekjører alene.

 

Alle har vært ferske i trafikken, men det er irriterende at så mange dårlige sjåfører får beholde lappen. Jeg regner med de har fått lappen og bilen fra mamma eller pappa, hadde de jobbet og betalt for den selv hadde de sikkert oppført seg mer som voksne.

 

Jeg betalte for førerkortet, bilen, forsikring, bomring, årsavgift og drivstoff alt selv med selvtjente penger uten noen som helst form for hjelp av mor eller far :)

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

 

Tråden er nå ryddet for store mengder med lange pyramide-sitater, samt flere dobbelt-poster.

 

Fjern unna overflødige sitater og behold kun det som du spesifikt ønsker å svare på. Det er fullstendig unødvendig å fylle opp en tråd med meter-lange gjentakelser av de samme innleggene. Ingen har interesse eller behov for å se de samme postene repetert om og om igjen. Post også bare et innlegg av gangen.

 

Gjentatte brudd på dette kan føre til advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

Innspill eller spørsmål om moderering tas på PM.

 

LiamH

:)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Jeg har personlig skrevet ned skiltnummer på biler som har opptrådt direkte farlig i trafikken som f.eks forbikjøring på høyre side i en fart på 120 km/t i 80 sonen , og nå i det siste er det digitale overvåkningskammeraet med GPS og km/t måler svært grei å ha med seg i bilen da den faktisk filmer de fantastiske ferdighetene til medtrafikantene våre som elsker å kysse støtdemperen din bak for å minne deg på at du ikke kjører fort nok ( feks gjerne 30 - 40 km/t over fartsgrensa).

Så du mener at du ofte opplever at andre ligger på fangeren din mens du kjører 30-40km/t over fartsgrensa?

Og at du ofte opplever at folk kjører forbi deg på høyresiden i en hastighet på 120km/t i 80-sona?

 

For å si det sånn, du bør nok lære deg hvilket felt som skal brukes til trafikk, det er høyrefeltet.. Feltene til venstre skal normalt kun brukes under forbikjøring.

 

Politiet er faktisk ganske greie når du kommer med slikt bevis og jeg har fått tilbakemeldinger om at en viss person som nesten tok livet av flere personer pga beruset kjøring ikke har sertifikatet i dag.

Hva slags bevis mener du egentlig at du legger frem? Du et at bevis forutsetter at man kan identifisere føreren?

 

Poenget mitt? At politiet kan sitte på bevis du ikke er klar over på "kjøringen din".

Mitt poeng er at slike nek som ligger i venstrefeltet uten god grunn bør holde seg unna trafikken inntil de har lært seg hvorfor vi har flere felt i samme retning noen steder.

 

 

Her er det mye å ta tak i...

 

I utgangspunktet så har du et svært dårlig punkt her når du baserer svaret på innlegget mitt på antagelser , for eksempel så trenger man ikke å ligge i venstre felt for å observere en hasardiøs forbikjøring ,da holder det med at man ligger i høyre felt eller i midtre felt der hvor det er mer enn 2 felts i samme retning.

For å få noen opp i støtfangeren din så trenger man ikke mer enn en person bak deg som har hastverk og ikke bryr seg om sun fornuft og som er villig til å sette ditt liv på spill siden han / hun ikke bryr seg om sin eget beste og dette kan skje i samtlige felt selv om jeg har observert det mer i venstre felt (legg merke til at jeg skriver observert , noe som betyr at jeg trolig er i et annet felt enn der hvor det skjer).

 

Nei , jeg ligger ikke 30/40km/t over fartsgrensa , det er trafikanten bak deg som ønsker at du skal holde en såpass høy fart siden han tydeligvis ikke har noe problem å komme opp i bakenden på bilen din og fortsetter å presse på for at du skal kjøre fortere. Som sagt opplevd dette både når jeg har holdt riktig fart (Målt med GPS og riktig i forhold til avviket på fartsmåleren) I høyre felt og når jeg har måttet begå en forbikøring av et fartøy som ligger i 60 i 80 sonen (eller 90 sonen) hvor man øker hastigheten sånn at man kan begå en trygg forbikjøring og tilbake til høyre felt når det er mulig.

 

Jeg anbefaler deg å være forsiktig med å kalle andre medtrafikanter for nek , det kan fort hende at du selv ender opp med å være den største taperen på norske veier om du skal fortsette med den holdningen du nå viser meg og andre , siden vi ofte har utstyr som sørger for at både skiltnummer og vedkommende som kjører bilen kommer klart fram i videosnutten, som kan gies til politiet om vi utsettes for et uhell eller opplever at en gærning er ute etter å ta livet av seg selv eller oss med den hasardiøse kjøringen sin.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det mye å ta tak i...

 

I utgangspunktet så har du et svært dårlig punkt her når du baserer svaret på innlegget mitt på antagelser , for eksempel så trenger man ikke å ligge i venstre felt for å observere en hasardiøs forbikjøring ,da holder det med at man ligger i høyre felt eller i midtre felt der hvor det er mer enn 2 felts i samme retning.

Midtre felt ja, du tenker på det først forbikjøringsfeltet mao.. Der skal man normalt sett ikke ligge, der skal man kjøre forbi.

 

For å få noen opp i støtfangeren din så trenger man ikke mer enn en person bak deg som har hastverk og ikke bryr seg om sun fornuft og som er villig til å sette ditt liv på spill siden han / hun ikke bryr seg om sin eget beste og dette kan skje i samtlige felt selv om jeg har observert det mer i venstre felt (legg merke til at jeg skriver observert , noe som betyr at jeg trolig er i et annet felt enn der hvor det skjer).

Klart du vil observere det hyppigere i venstrefeltet enn i de andre feltene, all den tid dette er et rent forbikjøringsfelt.. Kjører man ikke forbi skal man normalt holde feltet så langt til høyre som mulig der ditt kjøretøy er tillatt.

 

Nei , jeg ligger ikke 30/40km/t over fartsgrensa , det er trafikanten bak deg som ønsker at du skal holde en såpass høy fart siden han tydeligvis ikke har noe problem å komme opp i bakenden på bilen din og fortsetter å presse på for at du skal kjøre fortere. Som sagt opplevd dette både når jeg har holdt riktig fart (Målt med GPS og riktig i forhold til avviket på fartsmåleren) I høyre felt og når jeg har måttet begå en forbikøring av et fartøy som ligger i 60 i 80 sonen (eller 90 sonen) hvor man øker hastigheten sånn at man kan begå en trygg forbikjøring og tilbake til høyre felt når det er mulig.

Så slipp han forbi da, og bli ferdig med det.

Pussig at du møter på fartøy på veien, jeg er vant til at båter stort sett ferdes på vann..

 

Jeg anbefaler deg å være forsiktig med å kalle andre medtrafikanter for nek , det kan fort hende at du selv ender opp med å være den største taperen på norske veier om du skal fortsette med den holdningen du nå viser meg og andre , siden vi ofte har utstyr som sørger for at både skiltnummer og vedkommende som kjører bilen kommer klart fram i videosnutten, som kan gies til politiet om vi utsettes for et uhell eller opplever at en gærning er ute etter å ta livet av seg selv eller oss med den hasardiøse kjøringen sin.

Jeg kaller alle som fortjener å bli kalt et nek for et nek.

Det skal jeg også fortsette med, og trafikkbildet er fullt av nek.

 

Hva for en pervers glede finner du egentlig i å skulle håndheve trafikken slik? Det er rett og slett ikke din oppgave.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

1 Midtre felt ja, du tenker på det først forbikjøringsfeltet mao.. Der skal man normalt sett ikke ligge, der skal man kjøre forbi.

 

2 Klart du vil observere det hyppigere i venstrefeltet enn i de andre feltene, all den tid dette er et rent forbikjøringsfelt.. Kjører man ikke forbi skal man normalt holde feltet så langt til høyre som mulig der ditt kjøretøy er tillatt.

 

3 Så slipp han forbi da, og bli ferdig med det.

Pussig at du møter på fartøy på veien, jeg er vant til at båter stort sett ferdes på vann..

 

4 Jeg kaller alle som fortjener å bli kalt et nek for et nek.

Det skal jeg også fortsette med, og trafikkbildet er fullt av nek.

 

Hva for en pervers glede finner du egentlig i å skulle håndheve trafikken slik? Det er rett og slett ikke din oppgave.

 

 

1 Igjen drar du konklusjoner utifra ingenting , feltet man ligger i er avhengig av trafikkbildet i sin helhet , noe som du vet, er jeg i midtre felt er det som regel en årsak til det, akkurat som når jeg befinner meg til vanlig i høyre felt. Årsaken til at man benytter seg av midtre felt i en flerfelts vei er som regel trafikkflyt (om høyre feltet er fult , store transportbiler som ligger godt under fartsgrensen osv) utenom når man som du påpeker, foretar seg en forbikjøring , og igjen som jeg har påpekt, framstår du som uvitende da jeg fint har en legitim grunn til å befinne meg i det feltet på en motorvei (som at jeg faktisk kjører forbi noen som ligger helt i høyre felt).

 

2 Og som påpekt benytter jeg meg av det feltet som er forsvarlig i forhold til den trafikale situasjonen jeg er i , er det mulig og det er innkjøring inn til høyrefeltet og det er ikke noe trafikk i venstre felt er det lurt å bytte felt en stund for å slippe inn biler , for å så kjøre tilbake til høyre feltet når det er forsvarlig.

 

3 Vanskelig å slippe forbi noen når man allerede kjører i høyre felt og det ikke er noen mulighet for det , får man da en luring opp i støtfangeren sin når man kjører i 80 så er det greit å kunne filme det.

 

4 Helt greit for meg , bare husk på å følge retningslinjene på forumet og unngå personangrep. Jeg kommer fortsatt til å gjøre min plikt og sørge for at de som ikke har noe på veien å gjøre mister førerkortet sitt om politiet mener de har nok bevis på dem. Kanskje bidrar jeg faktisk til at andre medtrafikkanter ikke mister livet sitt ved at de som er såpass farlige at de kjører aggresivt og opp i rumpa på bilen foran ikke får lov til å kjøre til de har tatt førerkortet på nytt og forstår at de ikke kan fortsette sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg anbefaler deg å være forsiktig med å kalle andre medtrafikanter for nek , det kan fort hende at du selv ender opp med å være den største taperen på norske veier om du skal fortsette med den holdningen du nå viser meg og andre , siden vi ofte har utstyr som sørger for at både skiltnummer og vedkommende som kjører bilen kommer klart fram i videosnutten, som kan gies til politiet om vi utsettes for et uhell eller opplever at en gærning er ute etter å ta livet av seg selv eller oss med den hasardiøse kjøringen sin.

Jeg kaller alle som fortjener å bli kalt et nek for et nek.

Det skal jeg også fortsette med, og trafikkbildet er fullt av nek.

 

Hva for en pervers glede finner du egentlig i å skulle håndheve trafikken slik? Det er rett og slett ikke din oppgave.

 

Jeg ser på det som Malvados, og alle andres oppgave å bidra til å beskytte seg selv og andre mot hasardiøs oppførsel i trafikken.

Endret av Thonord
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke noe annet å forvente enn at blir flådd av folka her inne. For de kjører nemlig alltid etter alle lover og regler til enhver tid. Bryter aldri fartsgrenser, aldri nappa I brekket, eller gitt på litt ekstra I en sving eller parkeringsplass for å få en liten sladd. Og hvis havner bak noen som kjører under fartsgrensa selv om forholda tilsier at man kan holde den, så bare smiler de fornøyd for de har alltid god tid, eller er villig til å la andre sinke dem. Og når de kommer hjem liker de å sette seg på en lang pinne som går langt opp I endetarmen demmes og så dømme og se ned på oss som kjører litt for fort, kjører forbi, tuter og sladder en gang I blandt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke noe annet å forvente enn at blir flådd av folka her inne. For de kjører nemlig alltid etter alle lover og regler til enhver tid. Bryter aldri fartsgrenser, aldri nappa I brekket, eller gitt på litt ekstra I en sving eller parkeringsplass for å få en liten sladd. Og hvis havner bak noen som kjører under fartsgrensa selv om forholda tilsier at man kan holde den, så bare smiler de fornøyd for de har alltid god tid, eller er villig til å la andre sinke dem. Og når de kommer hjem liker de å sette seg på en lang pinne som går langt opp I endetarmen demmes og så dømme og se ned på oss som kjører litt for fort, kjører forbi, tuter og sladder en gang I blandt.

 

Det virker som du er av typen som mener at det skal være umulig å kritisere andres oppførsel uten å være perfekt selv. (dvs umulig, punktum), det er en utrolig lite konstruktiv mening, derfor kan du ikke anta at andre deler den, og du kan dermed heller ikke anta at folk som kritisere følger alle regler selv.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe annet å forvente enn at blir flådd av folka her inne. For de kjører nemlig alltid etter alle lover og regler til enhver tid. Bryter aldri fartsgrenser, aldri nappa I brekket, eller gitt på litt ekstra I en sving eller parkeringsplass for å få en liten sladd. Og hvis havner bak noen som kjører under fartsgrensa selv om forholda tilsier at man kan holde den, så bare smiler de fornøyd for de har alltid god tid, eller er villig til å la andre sinke dem. Og når de kommer hjem liker de å sette seg på en lang pinne som går langt opp I endetarmen demmes og så dømme og se ned på oss som kjører litt for fort, kjører forbi, tuter og sladder en gang I blandt.

Heilt fram til det med pinnen så er det omtrent slik eg kjøyrer no, og har gjort så lenge eg har hatt lappen.

 

Det kreves ikkje mykje intelligens for å forstå at risikoen ved å f.eks kjøyre forbi der det ikkje er god nok sikt er langt større en gevinsten enn får ved å komme fram 15 sek tidligare.

 

Den store forskjellen mellom dette forumet og feks reine bilforum er at mesteparten av brukerane her er både smarte og risikobeviste.

 

Trafikken er ikkje ein leikeplass, til det har ein lukka baner og motorsportklubber.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...