Gå til innhold

Klage inn kjørestil til politiet


Mr.Eto

Anbefalte innlegg

 

 



Selvfølgelig vet jeg at de har meg i registeret nå, og at jeg burde være forsiktig. Det jeg virkelig vil ha svar på er om de kan ta fra meg lappen eller gi
Jeg kjører som regel fartsgrensa. Kanskje jeg kjører litt fortere på e18 og høyfartsveger hvis det er lite trafikk. Jeg kjører som folk, med noen untak EN GANG I BLANDT der jeg tar noen raske forbikjøringer (selvfølgelig forsvarlige) når den foran kjører som en jævla idiot, som f.eks. bremsing i tide og utide, vente unødvendig lenge i rundkjøringer etc. Det er disse få idiotene som erger seg over at de blir forbikjørt som ringer til politiet...


Jeg kjører forbi folk hele tiden, og har aldri fått en slik tilbakemelding fra politiet, jeg tror du ikke skal anta at folk gidder å ringe politiet fordi de "ergrer seg over å bli forbikjørt."

AtW

 



Enig i alt du sier her. Hvis du blir forbikjørt på høyre side, så er du som er den største idioten, ikke han som kjører forbi. De verste sjåførene er de som holder igjen annen trafikk og lager kø, dette kan skape mange farlige situasjoner. Enda verre er de som blinker seg ut til venstre felt for å kjøre forbi trailere, slik at de som kommer i venstrefeltet må hugge inn bremsen for å ikke kollidere. Det er disse kronidiotene av sjåfører som også klager på andres kjørestil fordi de ligger i 111 i 110 sonen på E18


Må du hugge inn bremsen fordi noen ligger på grensa i venstre feltet, så er det uforsvarlig kjøring. Og hva salgs "farlig situasjoner" er det folk skaper med å ikke bryte fartsgrensa nok, sånn rent konkret?

AtW Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Selvfølgelig vet jeg at de har meg i registeret nå, og at jeg burde være forsiktig. Det jeg virkelig vil ha svar på er om de kan ta fra meg lappen eller gi

Jeg kjører som regel fartsgrensa. Kanskje jeg kjører litt fortere på e18 og høyfartsveger hvis det er lite trafikk. Jeg kjører som folk, med noen untak EN GANG I BLANDT der jeg tar noen raske forbikjøringer (selvfølgelig forsvarlige) når den foran kjører som en jævla idiot, som f.eks. bremsing i tide og utide, vente unødvendig lenge i rundkjøringer etc. Det er disse få idiotene som erger seg over at de blir forbikjørt som ringer til politiet...

 

Jeg kjører forbi folk hele tiden, og har aldri fått en slik tilbakemelding fra politiet, jeg tror du ikke skal anta at folk gidder å ringe politiet fordi de "ergrer seg over å bli forbikjørt."

 

AtW

Så bor du kanskje ikke i en by full av oldinger og mennesker som skal stikke nesen sin inn i alt. De fleste i denne byen har bare negative formeninger om prioriteringen og arbeidet politiet gjør.

 

 

 

Enig i alt du sier her. Hvis du blir forbikjørt på høyre side, så er du som er den største idioten, ikke han som kjører forbi. De verste sjåførene er de som holder igjen annen trafikk og lager kø, dette kan skape mange farlige situasjoner. Enda verre er de som blinker seg ut til venstre felt for å kjøre forbi trailere, slik at de som kommer i venstrefeltet må hugge inn bremsen for å ikke kollidere. Det er disse kronidiotene av sjåfører som også klager på andres kjørestil fordi de ligger i 111 i 110 sonen på E18

 

 

 

Må du hugge inn bremsen fordi noen ligger på grensa i venstre feltet, så er det uforsvarlig kjøring. Og hva salgs "farlig situasjoner" er det folk skaper med å ikke bryte fartsgrensa nok, sånn rent konkret?

 

AtW

 

Når du kommer i 120 i venstre feltet, og bilen i høyre bestemmer å svinge ut til venstre med 2 billengder foran deg i 90km/t så må du hogge inn bremsen. Og da hjelper det ikke å si at du blinka, fordi du skal se i speilet når du bytter felt, noe samtlige glemmer.. Å kjøre alt for sakte skaper farlige situasjoner, fordi dette medfører at du blir forbikjørt og irriterer andre sjåfører som kan finne på å gjøre andre sketchy ting.

Lenke til kommentar

Gode sjåfører kan også kjøre som idioter. Alle gode sjåfører som virkelig liker og tør å kjøre bil har det litt gøy en gang. Satt på med en godt voksen mann i 60 åra som har hatt førerkort i 38 år og aldri mista den. Han tok med den nye bilen sin ut på kjøretur, og lå på det høyeste over 100 km/t over fartsgrensa.. Det var ikke jeg som ble ringt, men han bilen er registrert på. Den er ikke registrert på meg fordi jeg er så ung og forsikringen vil bli mye dyrere. Så de vet heller ikke hvem som har kjørt, men de skal nok ha vitner som skulle kunne identifisert sjåfør.

En dårlig sjåfør tester grensene på områder hvor andre kan stå i fare eller sannsynligheten for at andre eller andres eiendom kommer i skade er stor. Videre er en dårlig sjåfør en som ikke greier å ære reflektert nok til å selv se sin egen idioti når han/hun blir konfrontert med denne. En god en vil faktisk greie å moderere seg i slike områder og heller velge en plass hvor sannsynligheten for at noe annet enn sin egen stolthet får seg en knekk er liten. En god sjåfør greier å akseptere at han/hun trolig har vært en idiot og velger å lære av dette og feilen som ble gjort.

 

Å stå hardnakket og mene at de som har anmeldt seg selv er en gjeng misunnelige idioter er alt annet enn en god sjåfør. Sannsynlighet for at det blant disse som har anmeldt/klaget deg inn er det bilinnterresert er overveiende stor om man har mange anmeldelser/klager på seg. Og når politiet ringer for å gi deg en sjanse bør du så absolutt greie å selv se din egen idioti og gjøre noe med dette.

Endret av Hansien
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er ingen angiver så jeg sender ingen meldinger til politiet om ikke noe akutt har skjedd, men jeg sender kanskje en melding til eier av bilen og ber respektfult om at de må skjerpe seg. Mange ganger har jeg fått meldinger tilbake fra foreldrene da det er 18-19 åringer som driver å råner rundtom med foreldrene deres BMWer.

Lenke til kommentar

 

Gode sjåfører kan også kjøre som idioter. Alle gode sjåfører som virkelig liker og tør å kjøre bil har det litt gøy en gang. Satt på med en godt voksen mann i 60 åra som har hatt førerkort i 38 år og aldri mista den. Han tok med den nye bilen sin ut på kjøretur, og lå på det høyeste over 100 km/t over fartsgrensa.. Det var ikke jeg som ble ringt, men han bilen er registrert på. Den er ikke registrert på meg fordi jeg er så ung og forsikringen vil bli mye dyrere. Så de vet heller ikke hvem som har kjørt, men de skal nok ha vitner som skulle kunne identifisert sjåfør.

En dårlig sjåfør tester grensene på områder hvor andre kan stå i fare eller sannsynligheten for at andre eller andres eiendom kommer i skade er stor. Videre er en dårlig sjåfør en som ikke greier å ære reflektert nok til å selv se sin egen idioti når han/hun blir konfrontert med denne. En god en vil faktisk greie å moderere seg i slike områder og heller velge en plass hvor sannsynligheten for at noe annet enn sin egen stolthet får seg en knekk er liten. En god sjåfør greier å akseptere at han/hun trolig har vært en idiot og velger å lære av dette og feilen som ble gjort.

 

Å stå hardnakket og mene at de som har anmeldt seg selv er en gjeng misunnelige idioter er alt annet enn en god sjåfør. Sannsynlighet for at det blant disse som har anmeldt/klaget deg inn er det bilinnterresert er overveiende stor om man har mange anmeldelser/klager på seg. Og når politiet ringer for å gi deg en sjanse bør du så absolutt greie å selv se din egen idioti og gjøre noe med dette.

 

Selvfølgelig har jeg tatt det inn mot meg. Jeg slutta med alt av drifting osv. etter telefonen, og nå gjør jeg ingen ting som kan ansees som ulovlig i trafikken lenger. Spørsmålet mitt var bare, om de kunne frata meg lappen eller gi meg bot ut ifra private personer.

Lenke til kommentar

 

Så bor du kanskje ikke i en by full av oldinger og mennesker som skal stikke nesen sin inn i alt. De fleste i denne byen har bare negative formeninger om prioriteringen og arbeidet politiet gjør.

 

 

 

Når du kommer i 120 i venstre feltet, og bilen i høyre bestemmer å svinge ut til venstre med 2 billengder foran deg i 90km/t så må du hogge inn bremsen. Og da hjelper det ikke å si at du blinka, fordi du skal se i speilet når du bytter felt, noe samtlige glemmer.. Å kjøre alt for sakte skaper farlige situasjoner, fordi dette medfører at du blir forbikjørt og irriterer andre sjåfører som kan finne på å gjøre andre sketchy ting.

 

Nei, som folk flest bor jeg i en by med folk fra mange sosiale lag og i mange aldersgrupper, hvilken by er det egentlig det er snakk om her, med kun disse oldingene og folkene som bryr seg for mye.

 

Ja, er det snakk om å svinge ut rett foran er det farlig, men det har ikke så mye med farten til vedkommende å gjøre (om du selv kjører i nærheten av grensa), og det du forfekter er ansvarsfraskrivelse, ingen tvinger noen til å gjøre "sketchy ting", har du så dårlig kontroll på deg selv at du må gjøre farlige manøvre om andre irriterer deg i trafikken, så er du en dårlig sjåfør og må selv ta ansvar for dine handlinger.

 

AtW

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

 

Konklusjon: Politiet er ikke nødt til å se lovbruddet for å kunne opprette anmeldelse. Det holder med flere uavhengige vitner.

 

Selvfølgelig kan politiet velge å opprette en anmeldelse. Om det holder i retten er en annen sak.

 

?

Nå spurte han ikke hva som holder i retten, men om politiet kan opprette anmeldelse... Retten er et helt annet kapittel og heller ikke nødvendig for å frata ham lappen.

Lenke til kommentar

Nei, som folk flest bor jeg i en by med folk fra mange sosiale lag og i mange aldersgrupper, hvilken by er det egentlig det er snakk om her, med kun disse oldingene og folkene som bryr seg for mye.

 

Ja, er det snakk om å svinge ut rett foran er det farlig, men det har ikke så mye med farten til vedkommende å gjøre (om du selv kjører i nærheten av grensa), og det du forfekter er ansvarsfraskrivelse, ingen tvinger noen til å gjøre "sketchy ting", har du så dårlig kontroll på deg selv at du må gjøre farlige manøvre om andre irriterer deg i trafikken, så er du en dårlig sjåfør og må selv ta ansvar for dine handlinger.

 

AtW

 

Sier ikke at jeg gjør slike sketchy ting, men lærte faktisk dette på trafikkskolen, at å kjøre for sakte kan skape traffikkfarlige situasjoner. Jeg kommer ikke til å miste lappen, jeg har hatt lappen i 1,5 år og kjører pent, var bare ved første snøfall det ble litt mye sladding og folk klagde litt. Tok det selvfølgelig til meg med en gang, og jeg kjører som jeg gjorde på oppkjøringa :)

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Så hvis jeg har noen jeg ikke liker så godt, kan jeg og noen venner bare ringe inn til Politiet, spredt over noen ukers tid, med flere klager, også vil vedkommende få konsekvenser kun fordi 7-8 stykker ringer inn..?

Om de klarer å overtale politiet, javisst.

 

Men om du blir avslørt kan du forvente deg streng straff.

Lenke til kommentar

Nei, som folk flest bor jeg i en by med folk fra mange sosiale lag og i mange aldersgrupper, hvilken by er det egentlig det er snakk om her, med kun disse oldingene og folkene som bryr seg for mye.

 

Ja, er det snakk om å svinge ut rett foran er det farlig, men det har ikke så mye med farten til vedkommende å gjøre (om du selv kjører i nærheten av grensa), og det du forfekter er ansvarsfraskrivelse, ingen tvinger noen til å gjøre "sketchy ting", har du så dårlig kontroll på deg selv at du må gjøre farlige manøvre om andre irriterer deg i trafikken, så er du en dårlig sjåfør og må selv ta ansvar for dine handlinger.

 

AtW

 

Selvfølgelig har har det masse med farten til vedkommende å gjøre, dette er ganske så enkelt. Ligger bil A i venstrefila i 120, og bil B kjører ut fra høyrefila i 120-125 to billengder foran, så går det bedre, enn om bil B kjører ut i 90 km/t fra høyrefila, to billengder foran. Nå skal ikke jeg forsvare å ligge i 120 km/t, eller si at det er feil å ligge i 90 i en 100-sone, eller kanskje det i dette scenarioet er en 90-sone. Utfallet og konklusjonen blir uansett det samme; i ovennevnte situasjon, er det bilen som kjører i 90 km/t som legger seg ut som vil få skyld i et evt. skyldspørsmål. Uten tvil. Her er loven ufravikelig, og veldig tydelig.

 

Må forresten også få påpeke at jeg synes denne tråden, i likhet med alle tråder som har noe som helst å gjøre med at noen innrømmer at de kanskje ikke har fulgt alle lover, regler og normer, utvikler seg på en meget lei måte. Med tanke på at OP/TS stiller et konkret spørsmål, samtidig som at h*n også tydelig gir signaler for at moralprekener ikke er ønsket, og til og med at h*n har endret kjørestil (!), synes jeg det er på sin plass at de som måtte ha en trang til å diskutere moralen rundt dette, hvor flinke de selv er, og alt annet som OP/TS ikke lurer på, eller har nytteverdi for tråden, starter opp en egen tråd, der det kan diskuteres.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har har det masse med farten til vedkommende å gjøre, dette er ganske så enkelt. Ligger bil A i venstrefila i 120, og bil B kjører ut fra høyrefila i 120-125 to billengder foran, så går det bedre, enn om bil B kjører ut i 90 km/t fra høyrefila, to billengder foran. Nå skal ikke jeg forsvare å ligge i 120 km/t, eller si at det er feil å ligge i 90 i en 100-sone, eller kanskje det i dette scenarioet er en 90-sone. Utfallet og konklusjonen blir uansett det samme; i ovennevnte situasjon, er det bilen som kjører i 90 km/t som legger seg ut som vil få skyld i et evt. skyldspørsmål. Uten tvil. Her er loven ufravikelig, og veldig tydelig.

 

Må forresten også få påpeke at jeg synes denne tråden, i likhet med alle tråder som har noe som helst å gjøre med at noen innrømmer at de kanskje ikke har fulgt alle lover, regler og normer, utvikler seg på en meget lei måte. Med tanke på at OP/TS stiller et konkret spørsmål, samtidig som at h*n også tydelig gir signaler for at moralprekener ikke er ønsket, og til og med at h*n har endret kjørestil (!), synes jeg det er på sin plass at de som måtte ha en trang til å diskutere moralen rundt dette, hvor flinke de selv er, og alt annet som OP/TS ikke lurer på, eller har nytteverdi for tråden, starter opp en egen tråd, der det kan diskuteres.

 

 

Takk for den, godt med litt støtte her :). Vil bare meddele at det er mer normalt enn unormalt å ligge i 120 på E18 der det er 110 sone. Før når det bare var 100 soner ble det gjort en gjennomsnittsfartmåling. Der kom det fram at gjennomsnittet i høyre felt er 95 og i venstre 115.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har har det masse med farten til vedkommende å gjøre, dette er ganske så enkelt. Ligger bil A i venstrefila i 120, og bil B kjører ut fra høyrefila i 120-125 to billengder foran, så går det bedre, enn om bil B kjører ut i 90 km/t fra høyrefila, to billengder foran. Nå skal ikke jeg forsvare å ligge i 120 km/t, eller si at det er feil å ligge i 90 i en 100-sone, eller kanskje det i dette scenarioet er en 90-sone. Utfallet og konklusjonen blir uansett det samme; i ovennevnte situasjon, er det bilen som kjører i 90 km/t som legger seg ut som vil få skyld i et evt. skyldspørsmål. Uten tvil. Her er loven ufravikelig, og veldig tydelig.

 

 

Må forresten også få påpeke at jeg synes denne tråden, i likhet med alle tråder som har noe som helst å gjøre med at noen innrømmer at de kanskje ikke har fulgt alle lover, regler og normer, utvikler seg på en meget lei måte. Med tanke på at OP/TS stiller et konkret spørsmål, samtidig som at h*n også tydelig gir signaler for at moralprekener ikke er ønsket, og til og med at h*n har endret kjørestil (!), synes jeg det er på sin plass at de som måtte ha en trang til å diskutere moralen rundt dette, hvor flinke de selv er, og alt annet som OP/TS ikke lurer på, eller har nytteverdi for tråden, starter opp en egen tråd, der det kan diskuteres.

 

Loven er ikke ufravikelig her, hvor mange rettsaker rundt trafikale problemer er det du har sett detaljene i? Om det er noe å hente fra dette så er det at få regler er ufravikelige. Og det er forøvrig imot loven å kjøre over fartgrensen også, et sted går grensen, kjører man i 300 så kan ikke den som feltskifter forvente at man kommer så rakst, og ta hensyn til behovene til den som kommer så rakst. et sted mellom 90 og 300 så skjer denne overgangen. Kanskje på 120, kanskje mer, kanskje mindre.

 

Det er jo behagelig å slippe å få reaksjoner på dårlige holdninger, men betyr det at man skal forvente det? Betyr det at de som er mest opptatt av å slippe det er de som ikke trenger det? Jeg synes folk slipper fint unna om de bare innrømmer de ikke har fulgt en regel, de som ofte slipper mindre fint unna er de som nekter å ta innover seg at dere oppførsel 1. Kanskje ikke er ideell 2. Faktisk har konsekvenser for andre.

 

AtW

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Vil bare meddele at det er mer normalt enn unormalt å ligge i 120 på E18 der det er 110 sone. Før når det bare var 100 soner ble det gjort en gjennomsnittsfartmåling. Der kom det fram at gjennomsnittet i høyre felt er 95 og i venstre 115.

Når jeg ligger i faktiske 110km/t på de områdene det er 110 så opplever jeg sjeldent å bli tatt igjen, og de gangene dette skjer er det av folk som kjører fortere enn 120km/t.

Og de gangene jeg ligger i faktiske 120km/t på samme strekningene opplever jeg at jeg, sakte men sikkert, passerer bil etter bil. Så jeg er nok uenig med den påstanden der. En kjensgjerning er jo at folk leser 120 km/t på speedometeret sitt og ikke tar høyde for feilvisning, noe som normalt sett ligger rundt 10km/t i disse hastighetene det er snakk om her.

 

Snitthastighetene på 95km/t i høyre felt i en 100 sone kan være riktig det, men så må man jo ta høyde for at i det feltet befinner der deg større kjøretøy som ikke har lov til å kjøre fortere enn 80km/t. Fjerner man disse og de bilene som ligger bak disse igjen og putrer i påvente av mulighet for å legge seg ut og kjøre forbi ville nok differansen i hastigheten vært vesentlig mindre.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Vel, vi snakker ikke om å ligge i 300 km/t heller. 120 km/t er en helt normalt fart å ligge i, og med tanke på at det er bilen som foretar feltskiftet som sitter med full vikeplikt, så er den saken ganske klar. Men for all del, mye mulig enkelte instanser ser det annerledes. Jeg blir i alle fall overrasket om det skulle være tilfelle.

 

 

Jeg sier ikke at man skal forvente å slippe å få reaksjoner på dårlige holdninger, jeg bare reagerer på den ekstreme trangen en del av dere ser ut til å ha når det gjelder å påpeke dette. Sånn som i dette tilfelle, da, så innrømmer TS det du etterlyser her, at h*n ikke har fulgt en regel. H*n gir til og med utrykk for at h*n har endret kjørestil. Hva mer kan moralpolitiet be om? Jeg, i alle fall, etterlyser bare en ren diskusjon. Så om trangen skulle bli for stor til å motstå, hvorfor ikke diskutere moralen rundt det i en separat tråd, i alle fall når TS har gjort det klart at h*n har gjort noe halvveis dumt? Jeg vet at oppmerksomheten ikke blir den samme rundt det dere måtte skrive, men hvorfor ikke holde trådene litt renere, enn de ultimate avsporingene og digresjonene som oppstår i slike tråder? En litt morsom tilleggsopplysning; som du så fint skriver, "Loven er ikke ufravikelig her, hvor mange rettsaker rundt trafikale problemer er det du har sett detaljene i? Om det er noe å hente fra dette så er det at få regler er ufravikelige.", så er det ingen regler som er ufravikelige. Så.. I trå med det; kanskje TS ikke her brutt noen regler? Kanskje TS sin oppførsel, kjørestil, oppdragelse, og alle andre emner som skal diskuteres her, er helt optimal?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vil bare meddele at det er mer normalt enn unormalt å ligge i 120 på E18 der det er 110 sone. Før når det bare var 100 soner ble det gjort en gjennomsnittsfartmåling. Der kom det fram at gjennomsnittet i høyre felt er 95 og i venstre 115.

Når jeg ligger i faktiske 110km/t på de områdene det er 110 så opplever jeg sjeldent å bli tatt igjen, og de gangene dette skjer er det av folk som kjører fortere enn 120km/t.

Og de gangene jeg ligger i faktiske 120km/t på samme strekningene opplever jeg at jeg, sakte men sikkert, passerer bil etter bil. Så jeg er nok uenig med den påstanden der. En kjensgjerning er jo at folk leser 120 km/t på speedometeret sitt og ikke tar høyde for feilvisning, noe som normalt sett ligger rundt 10km/t i disse hastighetene det er snakk om her.

 

Snitthastighetene på 95km/t i høyre felt i en 100 sone kan være riktig det, men så må man jo ta høyde for at i det feltet befinner der deg større kjøretøy som ikke har lov til å kjøre fortere enn 80km/t. Fjerner man disse og de bilene som ligger bak disse igjen og putrer i påvente av mulighet for å legge seg ut og kjøre forbi ville nok differansen i hastigheten vært vesentlig mindre.

 

Jeg mener 120 på speedometeret, som igjen i realiteten er rundt 110, slik at man ikke kan ta noen på det i hvertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...