Gå til innhold

Klage inn kjørestil til politiet

Mr.Eto

Anbefalte innlegg

Hei, det er tydligvis mange som har klaget inn kjøringa mi til politiet. Der de har sagt at jeg har kjørt fort, drifta litt, og tatt forbikjøringer, rett og slett bare grisekjørt litt. Politiet ringte og sa at jeg skal få en sjangs til og at neste gang noen klager inn bilen, så anmelder de meg. Jeg lurer på om de sier dette bare for å skremme meg. De kan vel ikke gi meg bøter, ta fra meg førerkortet etc. utifra hva andre sier, med mindre politiet selv ikke har sett meg eller foretatt noen fartsmålinger på meg ? Jeg vil ikke ha noen moralprekner, da jeg selv vet at jeg kjører ordentlig, men det må vel være lov å drifte litt rundt på åpne parkeringsplasser når det er blank is en søndagskveld der det ikke er noen andre biler og kjøre forbi de usikre sjåførene som ikke burde hatt lappen som ligger i 40 i 60 sona. Jeg vil bare vite om de kan gjøre annet enn å snakke med meg, angående at andre sjåfører melder inn råkjøring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det hadde vært meg som hadde blitt oppringt, ville jeg spurt i hvor mange (fra samme kommune?), brått så er det en idiot/helgen som har fått flere venner til å ringe inn og klage.

Hva som er å kjøre "ordentlig" er forskjellig fra person til person da alle får uvaner i trafikken, uansett lykke til =)

Lenke til kommentar

Hvis det hadde vært meg som hadde blitt oppringt, ville jeg spurt i hvor mange (fra samme kommune?), brått så er det en idiot/helgen som har fått flere venner til å ringe inn og klage.

Heh, lykke til med å få politiet til å svare på det...

Lenke til kommentar

Tja, husk på at politiet generelt vet mer enn du tror (særlig på små steder) og at de ser gjennom fingrene med mye. Om man generelt kjører som en attenåring og de vil ta fra en lappen så finner de noe å ta en på. Særlig når man jevnlig velger å bryte trafikkreglene (f.eks ved å drifte på parkeringsplasser).

Lite lurt å yppe.

Lenke til kommentar

Hei, det er tydligvis mange som har klaget inn kjøringa mi til politiet. Der de har sagt at jeg har kjørt fort, drifta litt, og tatt forbikjøringer, rett og slett bare grisekjørt litt. Politiet ringte og sa at jeg skal få en sjangs til og at neste gang noen klager inn bilen, så anmelder de meg. Jeg lurer på om de sier dette bare for å skremme meg. De kan vel ikke gi meg bøter, ta fra meg førerkortet etc. utifra hva andre sier, med mindre politiet selv ikke har sett meg eller foretatt noen fartsmålinger på meg ? Jeg vil ikke ha noen moralprekner, da jeg selv vet at jeg kjører ordentlig, men det må vel være lov å drifte litt rundt på åpne parkeringsplasser når det er blank is en søndagskveld der det ikke er noen andre biler og kjøre forbi de usikre sjåførene som ikke burde hatt lappen som ligger i 40 i 60 sona. Jeg vil bare vite om de kan gjøre annet enn å snakke med meg, angående at andre sjåfører melder inn råkjøring.

You can ignore reality but you can not ignore the consequences og ignoring reality..

Du får moralprekener fordi folk syntes synd på deg og vil hjelpe deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke vær redd, dem kan'ke gjøre noe med deg. Bruk tuta også så mye du orker og skrem tullingene som ikke tør holde fartsgrensa. Drifte litt i alle svinger, det er jo fin trening for vinterføret. Du er en skikkelig tøffing som tør kjøre bil - som den skal.

Da blir vi snart kvitt deg!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vet jeg at de har meg i registeret nå, og at jeg burde være forsiktig. Det jeg virkelig vil ha svar på er om de kan ta fra meg lappen eller gi meg bot ut i fra disse klagene.

men det må vel være lov å drifte litt rundt på åpne parkeringsplasser når det er blank is en søndagskveld der det ikke er noen andre biler

Hvorfor MÅ det det?

Politiet kommenterte til og med selv at denne regelen kunne vært litt tullete, når det er en fordel å utfordre bilen sin og finne ut hvordan den ville oppført seg om den eventuelt skulle begynte å skrense eller skli på en trafikert veg.

Hva som er å kjøre "ordentlig" er forskjellig fra person til person da alle får uvaner i trafikken, uansett lykke til =)

Jeg kjører bare i en kommune. Han ene har snakket med meg, og jeg vet hvem det er (vet ikke hva han heter, men vet han bor et sted i nærheten) og jeg har en mistanke hvem den andre kan være.

Jeg vil ikke ha noen moralprekner, da jeg selv vet at jeg kjører ordentlig,

Den beste måten å få moralprekner på er å ikke ta innover seg det som skjer. Du har all grunn til å ta til etterretning at mange uavhengig påpeker din kjørestil, å bare avfeie det tyder på at en moralpreken kanskje er nødvendig :)

AtW

Jeg kjører som regel fartsgrensa. Kanskje jeg kjører litt fortere på e18 og høyfartsveger hvis det er lite trafikk. Jeg kjører som folk, med noen untak EN GANG I BLANDT der jeg tar noen raske forbikjøringer (selvfølgelig forsvarlige) når den foran kjører som en jævla idiot, som f.eks. bremsing i tide og utide, vente unødvendig lenge i rundkjøringer etc. Det er disse få idiotene som erger seg over at de blir forbikjørt som ringer til politiet...

Lenke til kommentar

Jeg har personlig skrevet ned skiltnummer på biler som har opptrådt direkte farlig i trafikken som f.eks forbikjøring på høyre side i en fart på 120 km/t i 80 sonen , og nå i det siste er det digitale overvåkningskammeraet med GPS og km/t måler svært grei å ha med seg i bilen da den faktisk filmer de fantastiske ferdighetene til medtrafikantene våre som elsker å kysse støtdemperen din bak for å minne deg på at du ikke kjører fort nok ( feks gjerne 30 - 40 km/t over fartsgrensa).

Politiet er faktisk ganske greie når du kommer med slikt bevis og jeg har fått tilbakemeldinger om at en viss person som nesten tok livet av flere personer pga beruset kjøring ikke har sertifikatet i dag.

Poenget mitt? At politiet kan sitte på bevis du ikke er klar over på "kjøringen din".

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke vær redd, dem kan'ke gjøre noe med deg. Bruk tuta også så mye du orker og skrem tullingene som ikke tør holde fartsgrensa. Drifte litt i alle svinger, det er jo fin trening for vinterføret. Du er en skikkelig tøffing som tør kjøre bil - som den skal.

Da blir vi snart kvitt deg!

Haha vi to er vel litt i samme bås.. Drifte i alle svinger gjør jeg ikke, men selvfølgelig ved første snøfall, med bakhjulstrekk burde det vel være greit å gasse litt på (ikke mye) i 90 graders svingen uten at alle gamlisene skal bli helt hysteriske, når dem innerst inne savner tiden de gjorde det samme og erger seg over at de har blitt gamle.

Jeg har personlig skrevet ned skiltnummer på biler som har opptrådt direkte farlig i trafikken som f.eks forbikjøring på høyre side i en fart på 120 km/t i 80 sonen , og nå i det siste er det digitale overvåkningskammeraet med GPS og km/t måler svært grei å ha med seg i bilen da den faktisk filmer de fantastiske ferdighetene til medtrafikantene våre som elsker å kysse støtdemperen din bak for å minne deg på at du ikke kjører fort nok ( feks gjerne 30 - 40 km/t over fartsgrensa).

Politiet er faktisk ganske greie når du kommer med slikt bevis og jeg har fått tilbakemeldinger om at en viss person som nesten tok livet av flere personer pga beruset kjøring ikke har sertifikatet i dag.

Poenget mitt? At politiet kan sitte på bevis du ikke er klar over på "kjøringen din".

Ja... Nå kjører ikke jeg akkurat som de du har notert skiltnummer på. Jeg opptrer aldri direkte trafikkfarlig, og har tar hensyn til andre medtrafikanter og viser selvfølgelig forståelse. Men et sted går grensa for forståelsen. Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Ja... Nå kjører ikke jeg akkurat som de du har notert skiltnummer på. Jeg opptrer aldri direkte trafikkfarlig, og har tar hensyn til andre medtrafikanter og viser selvfølgelig forståelse. Men et sted går grensa for forståelsen.

Vel, de aller fleste mener at de er over snittet gode sjåfører, og for alt du vet sitter politiet allerede med tids- og fartsmerket dashcam-foto av disse "raske forbikjøringene" dine. Jeg hadde iallfall ikke nølt med å sende inn den typen film om jeg hadde opptak av noen som var idiot i trafikken.

Endret av Audun_K
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er bra at noen bryr seg. Får håpe vi slipper å ha en person med dine holdninger på våre veier særlig lenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så du mener at du ofte opplever at andre ligger på fangeren din mens du kjører 30-40km/t over fartsgrensa?

Og at du ofte opplever at folk kjører forbi deg på høyresiden i en hastighet på 120km/t i 80-sona?

For å si det sånn, du bør nok lære deg hvilket felt som skal brukes til trafikk, det er høyrefeltet.. Feltene til venstre skal normalt kun brukes under forbikjøring.

Hva slags bevis mener du egentlig at du legger frem? Du et at bevis forutsetter at man kan identifisere føreren?

Mitt poeng er at slike nek som ligger i venstrefeltet uten god grunn bør holde seg unna trafikken inntil de har lært seg hvorfor vi har flere felt i samme retning noen steder.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, de aller fleste mener at de er over snittet gode sjåfører, og for alt du vet sitter politiet allerede med tids- og fartsmerket dashcam-foto av disse "raske forbikjøringene" dine. Jeg hadde iallfall ikke nølt med å sende inn den typen film om jeg hadde opptak av noen som var idiot i trafikken.

Jeg er ikke den typen som tror godt om meg selv og tror jeg er verdens beste sjåfør.

Det er bra at noen bryr seg. Får håpe vi slipper å ha en person med dine holdninger på våre veier særlig lenger.

Morsomt du sier det, for tydeligvis vet du ikke noe om mine holdninger i trafikken. Alle jeg kjenner har stor tillit til kjøringen min og ingen har noen problemer med å sitte på. Fikk forleden låne min kamerats nye BMW x5 en hel helg. For å låne bort en ny BMW må man være ganske trygg på sjåføren :)

Så du mener at du ofte opplever at andre ligger på fangeren din mens du kjører 30-40km/t over fartsgrensa?
Og at du ofte opplever at folk kjører forbi deg på høyresiden i en hastighet på 120km/t i 80-sona?

For å si det sånn, du bør nok lære deg hvilket felt som skal brukes til trafikk, det er høyrefeltet.. Feltene til venstre skal normalt kun brukes under forbikjøring.

Hva slags bevis mener du egentlig at du legger frem? Du et at bevis forutsetter at man kan identifisere føreren?

Mitt poeng er at slike nek som ligger i venstrefeltet uten god grunn bør holde seg unna trafikken inntil de har lært seg hvorfor vi har flere felt i samme retning noen steder.

Enig i alt du sier her. Hvis du blir forbikjørt på høyre side, så er du som er den største idioten, ikke han som kjører forbi. De verste sjåførene er de som holder igjen annen trafikk og lager kø, dette kan skape mange farlige situasjoner. Enda verre er de som blinker seg ut til venstre felt for å kjøre forbi trailere, slik at de som kommer i venstrefeltet må hugge inn bremsen for å ikke kollidere. Det er disse kronidiotene av sjåfører som også klager på andres kjørestil fordi de ligger i 111 i 110 sonen på E18 Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vet jeg at de har meg i registeret nå, og at jeg burde være forsiktig. Det jeg virkelig vil ha svar på er om de kan ta fra meg lappen eller gi meg bot ut i fra disse klagene.

Har De vitneutsagn som både bekrefter bilen, altså skiltnr, og identitet enten ved en god beskrivelse av deg eller ved navn så kan det være nok for å frata deg førerkortet ja.

Videre vet du jo ikke om hva slags beviser politiet sitter med på deg. For alt du vet kan noen av disse som har anmeldt/klaget på deg og filmet kjøringen og gitt til politiet.

Et lite sidespørsmål: Har du sjekket opp at telefonnr du ble ringt i fra faktisk tilhører politiet og ikke bare er noen som driver med å tuller med deg? Siden du er så fast bestemt på at du er en god sjåfør og ikke den idioten du fremstiller deg selv som..

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har De vitneutsagn som både bekrefter bilen, altså skiltnr, og identitet enten ved en god beskrivelse av deg eller ved navn så kan det være nok for å frata deg førerkortet ja.

Videre vet du jo ikke om hva slags beviser politiet sitter med på deg. For alt du vet kan noen av disse som har anmeldt/klaget på deg og filmet kjøringen og gitt til politiet.

Et lite sidespørsmål: Har du sjekket opp at telefonnr du ble ringt i fra faktisk tilhører politiet og ikke bare er noen som driver med å tuller med deg? Siden du er så fast bestemt på at du er en god sjåfør og ikke den idioten du fremstiller deg selv som..

Gode sjåfører kan også kjøre som idioter. Alle gode sjåfører som virkelig liker og tør å kjøre bil har det litt gøy en gang. Satt på med en godt voksen mann i 60 åra som har hatt førerkort i 38 år og aldri mista den. Han tok med den nye bilen sin ut på kjøretur, og lå på det høyeste over 100 km/t over fartsgrensa.. Det var ikke jeg som ble ringt, men han bilen er registrert på. Den er ikke registrert på meg fordi jeg er så ung og forsikringen vil bli mye dyrere. Så de vet heller ikke hvem som har kjørt, men de skal nok ha vitner som skulle kunne identifisert sjåfør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...