Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc PÅ -> feilmelding -> automatisk reparasjon win8 -> restart -> alt gjentas...

Anbefalte innlegg

Hardware:

(Ferdigbygget pc fra komplett, nøyaktig 2 år gammel maskin.)

MSI Z77A-G43

i5-3570K

DDR3 Kingston Hyper X 1600

GTX 670

SSD Samsung 840 series 250 Gb (Win 8 ligger på denne)

WD Desktop blue 500Gb Harddisk (alt mulig annet ligger her)

Win8

Strømforsyning

Problemene kom snikende over litt tid, maskinen måtte tidvis restartes flere ganger fordi den først gikk i "loop" med: feilmelding ("det er et problem..."), før den startet "automatisk reparasjon" for deretter å restarte med samme elendigheten igjen.

Men de første gangene så fungerte den som den skulle etter et par gangers av og påslag via Powerknappen.

Ting ble verre, det krevdes stadig flere forsøk før maskinen viste menybildet i win8, og nå er den HELT ubrukelig...

Når jeg nå slår på POWERknappen så er jeg passiv tilskuer til et utrolig kjedelig evighetsdrama. Det lille som skjer er altså følgende:

1. Power ON, vifter begynner å surre, harddisken spinner opp.

2. logoen fra KOMPLETT vises et par sekunder, dette er normalt.

3. Blå bakgrunn vises med teksten "det er et problem med maskinen...) Dette er IKKE vanlig..

4. Sort bakgrunn vises, det står "Forbereder automatisk reparasjon" og den lille animasjonen av en runding nederst rører seg litt - så fryser blide og maskinen restarter seg selv.

Og vi er tilbake til punkt 1 igjen.

Jeg kommer ikke inn i "sikkermodus".

Jeg tenkte at strømforsyningen kunne være årsak til problemene - så den er byttet, gikk fra en 500W Silver Power til en Corsair 600W. INGEN forandring av problemet.

:dremel:

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper død SSD.

Har du OS-mediet?

Lag en liten partisjon på 60gb om du har ledig på disken, legg inn os på nytt på den (ikke ssd) fungerer pcen helt top da er du sikker.

Alternativ, ta ssd i annen maskin uten å boote på den, kun plugge den i som lagring, så kjør en ssd-tool-software for å sjekke helsen.

Lenke til kommentar

Slike feil kan ha en sammenheng med Harddisk (SSD) , hovedkort eller minne.

Anbefaler at du tester minnet først med memtest86 for å se om det kan være årsaken , finner det ikke feil der så har du et punkt mindre å tenke på.

(Edit : Selvsagt har du hatt maks uflaks er også den nye psu'en ustabil, men det er lite sannsynlighet for det).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med en Samsung SSD(2 x 840 Evo 250GB i raid 0), ble så annbefalt denne fix'n her på forumet.

Hadde dog ikke så store problemer som deg, fikk også diverse feilmeldinger og pc var utrolig treg.

Etter og ha kjørt nevnte fix fungerte pc bedre enn noen gang før med disse SSD'ene.

Vet ikke om dette gjelder kun Evo versjonen.

http://www.anandtech.com/show/8617/samsung-releases-firmware-update-to-fix-the-ssd-840-evo-read-performance-bug

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/html/support/downloads.html

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

TAKK alle!

Jeg mistenke også død/skadet SSD.

Så i dag tok jeg ut den gamle, kjøpte en ny og monterte den.

BIOS sier at alt er ok, jeg er klar for å installere OS på nytt.

MEN: Kan jeg gjøre dette?

KAN jeg sette inn en ny SSD og legge OS på denne?

For OS er jo ikke operativt nå, jeg får jo ikke inn drivere og styr til SSD`en FØR jeg tar den i bruk som base for OS?

-Kan dette gi trøbbel?

Er det noe jeg overser her?

PS:

Det fulgte ikke med OS på fysisk plate, jeg styrer litt med å få lastet det ned fra Microsoft.

Men det går seg vel til.

Hjertelig takk for hjelp hittil!

Lenke til kommentar

TAKK alle!

Jeg mistenke også død/skadet SSD.

Så i dag tok jeg ut den gamle, kjøpte en ny og monterte den.

BIOS sier at alt er ok, jeg er klar for å installere OS på nytt.

MEN: Kan jeg gjøre dette?

KAN jeg sette inn en ny SSD og legge OS på denne?

For OS er jo ikke operativt nå, jeg får jo ikke inn drivere og styr til SSD`en FØR jeg tar den i bruk som base for OS?

-Kan dette gi trøbbel?

Er det noe jeg overser her?

PS:

Det fulgte ikke med OS på fysisk plate, jeg styrer litt med å få lastet det ned fra Microsoft.

Men det går seg vel til.

Hjertelig takk for hjelp hittil!

Har du bekjente med samme OS kan du låne Plata av dem, om de har, og bruke din nøkkel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...